verlies Volvo ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2009 21:08 #1072319 door V700 register
verlies Volvo ? is gemaakt door V700 register
Lees ik zojuit op Nu.nl dat Volvo het laatste kwartaal 2008 een verlies leed van ruim 700 miljoen euri. Er is een lening aangevraagd staat erbij.
Ziet er somber uit vind ik enne...wat gaat Ford doen op de balans met het verlies van de Volvo-divisie ? Dan zal de wereldeconomie toch rap een fiks herstel moeten tonen en er een bult nieuwe Volvo-'s verkocht moeten worden......zie ik niet gebeuren voor pak 'm beet 2011.

Maandagavod Ned. ...? denk Radar..item over storing bij Volvo. Weet niet of het specifiek type betreft. Klonk in ieder geval niet best wat de techneut te melden had.
zappa.1

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2009 22:38 #1226857 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hebben anderen dat ook ?
Hebben anderen dat ook , dat Volvo anno-nu met die steeds-meer-eenheidsworst-modellen zo weinig meer te maken heeft met wat ons 7/900 liefhebbers boeit?
Wat geeft het als Volvo straks alleen nog een merk-van-toen is? (vergelijk NSU Ro 80).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2009 22:41 #1226858 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic precies
Je haalt me de woorden uit de mond, Henk.Zo is het, m.i. geen nostalgie of soft gemijmer ..het geldt voor de producten van de slager van eertijds,
 de smaak van een echte tomaat..een aarbei enzvoort.
Ben het dus geheel met je eens.
Martin
zappa.1

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2009 22:43 #1226859 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is nou eenmaal wat
Dat is nou eenmaal wat de(hoofdzakelijk)zakenrijder tegenwoordig wil.
Een gelikt gestroomlijnd uiterlijk, kinetic design zoals Ford dat noemt.....
Niet te vergeten de eisen die gesteld worden bij de botsproeven, veiligheid voor voetgangers e.d.
Wat me wel nogsteeds opvalt aan de nieuwe modellen is dat het dashboard boven de klokkenwinkel nogsteeds dezelfde lijn heeft als vroegah in de 700/900 serie.
Mvg Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2009 23:55 #1226866 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Loop ik achter?
Ik denk wel eens dat ik gewoon een decennium of twee in smaak achter loop en dat ik zo'n anno-nu V70 óóit wel net zo fascinerend zal vinden als de 7/900 vandaag.
Maar... dan gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat ik die eerste 760 GLE begin jaren '80 direkt al heel boeiend en karakteristiek vond en dat pak 'm beet de allernieuwste XC70 nú mij in het geheel niet grijpt: àl die tralala...en die achterkant kon evengoed van een Subaru Forester zijn of noem maar een zijstraat !
Ja, ik weet wel: ik praat over de buitenkant, maar dat is toch minstens óók wat ons boeit ?
De zakenrijder met zijn nagelnieuwe zwarte of grijze D5 staat zó ver van mij af.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2009 07:05 #1226880 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Binnenin
Binnenin is het nog erger... Alle merken hebben tegenwoordig 2 grote ronde klokken in het midden met een chroomrandje en een display in het midden. Ik vind een mooi interieur/instrumentarium erg belangrijk (je kijkt er heel wat uren tegenaan) maar het is nu allemaal, in mijn ogen lelijke, eenheidsworst geworden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2009 08:14 #1226882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ik met....
de XC 60.
Reed afgelopen week van de parkeerplaats af op mijn werk achter een witte XC60. Nota bene een witte, als of er een gletsjer over de weg glijd.
Het lijkt of deze auto gewoon niet af is aan de achterkant, voorts lijkt het een plat geslagen XC90.
Nee, mij kan het ook niet bekoren. Maar als ik achter een 240 estate of achter een 940 estate rij krijg ik wel een warm gevoel!

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2009 18:33 #1226944 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Heeren toch...................................
volgens mij zijn jullie blijven hangen in the eighties. Onze modellen deden bij introductie ook mee aan het toen geldende modebeeld. Hoekig was het ware. Alle auto's uit die periode waren blokkendoosjes. Nu is er een ander modebeeld. En aangezien mode een cirkel is, rijden we over pakweg 10 jaar misschien weer in moderne bakstenen.
De moderne Volvo's, ja ik rijd dagelijks ook in een veredelde Ford, zijn helemaal niet slecht. Zuinig, degelijk. ontzettend veilig en zeer comfortabel. De stoelen zijn zelfs nog beter dan in onze bakstenen (ik dacht niet dat dat kon, maar het is echt zo). Maar er iets mee hebben: dat is weer iets anders.Voor mij is het slechts een goed en mooi stukje gereedschap om mijn brood mee te verdienen. Verder heb ik er niets mee. Vandaag weer lekker met de s90 op pad geweest. Wat is die 6 pitter toch een lekkere motor. Daar kan geen D5 tegenop.
En Paul: pas maar op dat je niet tegen die XC60 aanrijdt: een ijsberg is slechts voor een klein percentage zichtbaar en het zou eeuwig zonde zijn van je prachtige 960/v90.

Fijn weekend, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2009 19:28 #1226957 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wit

Paul schreef : de XC 60.
Reed afgelopen week van de parkeerplaats af op mijn werk achter een witte XC60. Nota bene een witte, als of er een gletsjer over de weg glijd.
Het lijkt of deze auto gewoon niet af is aan de achterkant, voorts lijkt het een plat geslagen XC90.
Nee, mij kan het ook niet bekoren. Maar als ik achter een 240 estate of achter een 940 estate rij krijg ik wel een warm gevoel!

Wit is weer helemaal in.
Vandaag nog een witte Audi Q5 gezien. (niet mijn kleur in deze auto's) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2009 19:38 #1226963 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Witte SUV's zijn volgens mij
Witte SUV's zijn volgens mij een beetje overgewaaid uit het amerikaanse gangsters paradise
Mvg Ben

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC