960 S90 ervaringen uitwisselen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inderdaad vreemde zaak. Volgens mij lijkt is gewoon toeval. Dynamo's zijn OK, kan niks mis mee zijn.Mr.Borrie schreef : Ook wij moesten de accu in onze 960 3.0 na 1 1/5 jaar vervangen.... kappotte cel.
Die het overigens nu prima doet in mijn 760 turbo.... vreemde zaak die accu's
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kijk <a href="/node/13771" target="_blank">hier</a> dan eens voor wat betreft de zere plek.jpost schreef : Waar ik me vooral aan stoor bij deze serie, is de wielophanging met name voor. Ik heb een 960 2.5 gehad en rij nu een S90 Executive, maar beiden kreunen ze (met name met koud droog weer) op drempels e.d. De S90 had er net 120.000km op zitten en toch al last hiervan. Ik heb nog niet de vinger op de zere plek kunnen leggen.
Groet,
Jan-Willem (die her en der ook wat vervangen heeft maar erg blij is met zijn 965)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gisteren nog de accu vervangen,ook een raadsel www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/23311 . Maar het kraken...ach,daar heb ik mij maar bij neergelegd.robertm schreef :
Inderdaad vreemde zaak. Volgens mij lijkt is gewoon toeval. Dynamo's zijn OK, kan niks mis mee zijn.Mr.Borrie schreef : Ook wij moesten de accu in onze 960 3.0 na 1 1/5 jaar vervangen.... kappotte cel.
Die het overigens nu prima doet in mijn 760 turbo.... vreemde zaak die accu's
Robert
De 6-in-lijn is zo stil,dat je eigenlijk alles hoort...maar het blijft een fantastische motor/auto.
Trouwens, ik heb vorig jaar nieuwe sachs (gasgevulde) schokbrekers geplaats, en liep 1/2 jaar later tegen rode (oliegedempte) Koni's aan (nieuw in doos) en die worden (al lang?) niet meer gemaakt.
De Sachs vervangen door de Koni's en deze zijn een echte opwaardering voor de 960 I, het comfort neemt toe, en het bochtenwerk is een eitje (+ deze zijn verstelbaar, levenslange garantie).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nadeel van de 960's: de electronica om het blok heen en kabelbomen. Dat moet je in de gaten houden, is gevoelig voor (kleine) storingen. Als alles in orde is staat het blok gewoon stil en stationair maakt de pomp van het servostuur nog het meeste lawaai. Een rol van de multiriem was bij mij eens afgebroken en heb een paar dagen zonder multiriem gereden. Dus geen aandrijving van dynamo en servostuur. Stationair en met lage snelheden hoor je de motor dan helemaal niet meer. Doe de motorkap maar eens open met draaiende motor geef wat gas en je hoort de pomp janken. Tegenwoordig wordt bij sommige luxe wagens de stuurinrichting electrisch bediend in plaats van een hydraulisch; is stiller.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tevens de opmerking dat nu de onderdelen schaarser worden (althans nieuw) heb ik ook mijn tussendemper icm de einddemper laten vervangen, de einddemper (met krul) is origineel niet meer leverbaar, en allerlei imitatiecombinaties schijnen niet tewerken,dus is nu het geheel vanaf kat vervangen door imitatie. Pfff,niet doen dus! In de oude situatie was mijn eindemper van "walker" en niet echt rumoerig,en (naar ik denk) de einddemper wel een Volvo exemplaar. Maar de nieuwe (imitatie) tussendemper is veel rumoeriger...
Ik wil(de) gewoon een volvo 960 I RVS (of aluminiseerde) uitlaat vanaf kat ,gewoon normaal (geen race oid) maar waar vind men deze! De "nieuwe" 960 einddemper vind ik niet mooi staan onder de 960 I sedan (dat ovale stukje is 'm net niet).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jij loopt nog wel eens ergens tegenaan toch? Mocht je nog zo'n comfort-setje tegenkomrn, dan houd ik me van harte aanbevolen.Volvo960_1993 schreef : De Sachs vervangen door de Koni's en deze zijn een echte opwaardering voor de 960 I, het comfort neemt toe, en het bochtenwerk is een eitje (+ deze zijn verstelbaar, levenslange garantie).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die ervaring had ik ook. Originele einddemper vervangen door een immitatie Walker... Veel te veel herrie. Hij paste wel goed, dat was geen enkel probleem. Toen maar een originele demper gekocht van Volvo, S/V90 type. 960 type is niet meer te krijgen. Resultaat: weer stil maar montage uit het lood. De middendemper moet mee vervangen worden met het nieuwe S/V90 exemplaar. Moet ik nog eens doen.Volvo960_1993 schreef : Tevens de opmerking dat nu de onderdelen schaarser worden (althans nieuw) heb ik ook mijn tussendemper icm de einddemper laten vervangen, de einddemper (met krul) is origineel niet meer leverbaar, en allerlei imitatiecombinaties schijnen niet tewerken,dus is nu het geheel vanaf kat vervangen door imitatie. Pfff,niet doen dus! In de oude situatie was mijn eindemper van "walker" en niet echt rumoerig,en (naar ik denk) de einddemper wel een Volvo exemplaar. Maar de nieuwe (imitatie) tussendemper is veel rumoeriger...
Ik wil(de) gewoon een volvo 960 I RVS (of aluminiseerde) uitlaat vanaf kat ,gewoon normaal (geen race oid) maar waar vind men deze! De "nieuwe" 960 einddemper vind ik niet mooi staan onder de 960 I sedan (dat ovale stukje is 'm net niet).
Robert
PS: een nieuwe Walker 960 einddemper in de aanbieding, ligt op zolder. Slechts 2 weken gebruikt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vond het best netjes staan, iig geen hoog "petjes" gehalte en mooier dan het originele ovale eindstukje welke de originele einddemper nu heeft . Ik ben een liefhebber van de krul (ieder z'n afwijking) maar nu heb ik een krul en een donkere brom, dus dan toch liever stilte en bv een chromen eindstukje.
groet,
Mischa