van 80 naar 140 en terug in 1 seconde (sneldheidsmeter de kluts kwijt)

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 19:22 #1226369 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic diverse oplossingen
Bedankt voor alle sugestie's. Als ik het hier zo lees kunnen het drie problemen zijn;
-de kabel bij de achteras
-de sensor bij de achteras
-iets in/met de klokken
Het lijkt bij mijn auto vooral voor te komen op lange ritten. Hij doet t eerste uur normaal en daarna gaat de naald steeds meer zwabberen.  Welke van bovenstaande mogelijkheden dan het meest logisch om na te kijken?
groeten,

niels

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 19:26 #1226372 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic De laatste...
Hoi Niels,
 
ik denk dat je de laatste optie dan wel kan schrappen en zou het eerder bij de bovenste twee zoeken.
Ik denk dat het wel eens temperatuur afhankelijk zou kunnen zijn, en dan zou misschien de sensor het wel eens kunnen zijn.
Maar dit is niet op kennis maar op gevoel gebasseerd!
 
Succes en Gulle Groet,
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2009 19:56 #1227091 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic snelheidsmeter de kluts kwijt
niels,
 
je kan gemakkelijk kijken of het kabeltje bij de achteras doorgesleten is,
moet je er even onderkruipen(als je de ruimte wilt hebben even assteunen gebruiken) en met een zaklamp het kabeltje nalopen, kan je zo zien of er een draadbreuk in zit. zo had ik het bij de mijne in 5 minuten ontdekt. je kan dan direct ook even het stekkertje van de sensor los halen om te kijken of die niet gecorrodeerd is.
Groet,
Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 21:23 #1227699 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waar ergens zoek ik dat?
Binnenkort gaat ie voor een beurtje naar de Seat/Skoda dealer waar mn broer werkt. Ik heb ze al gevraagd of ze er naar willen kijken. Kunnen er meteen de nieuwe stuurstangetjes onder die ik laatst kocht tijdens de sleuteldag bij Nordicar.
Ik ben zelf buitengewoon a-technisch en heb geen idee waar ik moet zoeken. (Het avontuur met de kapotte deurklik is nog steeds niet verholpen bijvoorbeeld... ik krijg 'm echt niet los met die 2 schroefjes op de kopse kant van het portier. Als het nou eens een beetje warmer wil worden durf ik de sloop weer op te gaan om eens daar een auto als proefkonijn te gebruiken. Maar bij tempraturen rond het vriespunt is in natte auto's rondhangen niet echt prettig)
Bovendien zit alles bij mijn auto altijd verschrikkelijk vast. Vaak door verkeerde montage. De vorige eigenaar heeft een hele hoop zaken vast gelijmd bijvoorbeeld...
Daarbij komt dat ik ook amper gereedschap heb, dus assteunen al helemaal niet. Als arme student zit dat er ook echt niet in voorlopig. Iedere euro gaat in de spaarpot voor een studieavontuur in Zweden. (als ze me willen in Umea)
Sleuteldagen bezoek ik graag, dan leer ik wat en durf ik de boel aan te pakken omdat er mensen om heen lopen die wél weten wat ze doen. Maar aangezien die er voorlopig niet zijn laat ik het maar bij die dealer opknappen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 14:28 #1227807 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Dat klopt!

Niels van Roij schreef : Ik ben zelf buitengewoon a-technisch en heb geen idee waar ik moet zoeken. (Het avontuur met de kapotte deurklik is nog steeds niet verholpen bijvoorbeeld... <u>ik krijg 'm echt niet los met die 2 schroefjes op de kopse kant van het portier</u>. Als het nou eens een beetje warmer wil worden durf ik de sloop weer op te gaan om eens daar een auto als proefkonijn te gebruiken. Maar bij tempraturen rond het vriespunt is in natte auto's rondhangen niet echt prettig)

Dat kan kloppen, het deurpaneel moet er ook af en dan zal je nog twee boutjes (aan de binnenkant van de deur) vinden die los moeten!
En hoe dat is zijn werk gaat kan je <u><a href="/node/23956" target="_blank">hier</a></u> lezen.
&#160;
Gulle Groet,
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 17:19 #1227850 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic deur paneel eraf ging wel...
...maar welke boutjes moet ik waar losdraaien?
Ik was dus al zo ver om te beginnen bij het demonteren van het deurpaneel. Maar ik zag -met mijn leken ogen idd- niets wat ik los kon draaien. Dus dat ding hangt nu half lafjes los tegen de deur aan, in de hoop dat ik ooit nog eens de manier vind om die handgreep te demonteren! Heb je ergens ook zon handige link met foto's of plaatjes liefst (dat IK het ook snap) voor waar ik die boutjes aan de binnenkant kan vinden? Er zit een hoop in de weg ook van ondermeer de electrische ramen etc.
Niels

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 19:14 #1227865 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Handgreep
Euh, tja, die zitten precies ter hoogte van de handgreep....
De twee punten waar de handgreep de deur raakt, daar zitten van binnenuit, dus aan de binnenkant van de deur, twee boutjes die de voornoemde punten van de handgreep tegen de deur aan houden...
Helaas heb ik zo geen fofo's bij de hand, maar als ik mijn achterse ramen electrisch ga maken, zal ik wat plaatjes schieten, ook handig voor het nageslacht!
&#160;
Gulle Groet,
&#160;
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD