van 80 naar 140 en terug in 1 seconde (sneldheidsmeter de kluts kwijt)
- V700 register
- Nieuw lid
-
-de kabel bij de achteras
-de sensor bij de achteras
-iets in/met de klokken
Het lijkt bij mijn auto vooral voor te komen op lange ritten. Hij doet t eerste uur normaal en daarna gaat de naald steeds meer zwabberen. Welke van bovenstaande mogelijkheden dan het meest logisch om na te kijken?
groeten,
niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

ik denk dat je de laatste optie dan wel kan schrappen en zou het eerder bij de bovenste twee zoeken.
Ik denk dat het wel eens temperatuur afhankelijk zou kunnen zijn, en dan zou misschien de sensor het wel eens kunnen zijn.
Maar dit is niet op kennis maar op gevoel gebasseerd!

Succes en Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-

je kan gemakkelijk kijken of het kabeltje bij de achteras doorgesleten is,
moet je er even onderkruipen(als je de ruimte wilt hebben even assteunen gebruiken) en met een zaklamp het kabeltje nalopen, kan je zo zien of er een draadbreuk in zit. zo had ik het bij de mijne in 5 minuten ontdekt. je kan dan direct ook even het stekkertje van de sensor los halen om te kijken of die niet gecorrodeerd is.
Groet,
Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben zelf buitengewoon a-technisch en heb geen idee waar ik moet zoeken. (Het avontuur met de kapotte deurklik is nog steeds niet verholpen bijvoorbeeld... ik krijg 'm echt niet los met die 2 schroefjes op de kopse kant van het portier. Als het nou eens een beetje warmer wil worden durf ik de sloop weer op te gaan om eens daar een auto als proefkonijn te gebruiken. Maar bij tempraturen rond het vriespunt is in natte auto's rondhangen niet echt prettig)
Bovendien zit alles bij mijn auto altijd verschrikkelijk vast. Vaak door verkeerde montage. De vorige eigenaar heeft een hele hoop zaken vast gelijmd bijvoorbeeld...
Daarbij komt dat ik ook amper gereedschap heb, dus assteunen al helemaal niet. Als arme student zit dat er ook echt niet in voorlopig. Iedere euro gaat in de spaarpot voor een studieavontuur in Zweden. (als ze me willen in Umea)
Sleuteldagen bezoek ik graag, dan leer ik wat en durf ik de boel aan te pakken omdat er mensen om heen lopen die wél weten wat ze doen. Maar aangezien die er voorlopig niet zijn laat ik het maar bij die dealer opknappen.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat kan kloppen, het deurpaneel moet er ook af en dan zal je nog twee boutjes (aan de binnenkant van de deur) vinden die los moeten!Niels van Roij schreef : Ik ben zelf buitengewoon a-technisch en heb geen idee waar ik moet zoeken. (Het avontuur met de kapotte deurklik is nog steeds niet verholpen bijvoorbeeld... <u>ik krijg 'm echt niet los met die 2 schroefjes op de kopse kant van het portier</u>. Als het nou eens een beetje warmer wil worden durf ik de sloop weer op te gaan om eens daar een auto als proefkonijn te gebruiken. Maar bij tempraturen rond het vriespunt is in natte auto's rondhangen niet echt prettig)
En hoe dat is zijn werk gaat kan je <u><a href="/node/23956" target="_blank">hier</a></u> lezen.

Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik was dus al zo ver om te beginnen bij het demonteren van het deurpaneel. Maar ik zag -met mijn leken ogen idd- niets wat ik los kon draaien. Dus dat ding hangt nu half lafjes los tegen de deur aan, in de hoop dat ik ooit nog eens de manier vind om die handgreep te demonteren! Heb je ergens ook zon handige link met foto's of plaatjes liefst (dat IK het ook snap) voor waar ik die boutjes aan de binnenkant kan vinden? Er zit een hoop in de weg ook van ondermeer de electrische ramen etc.
Niels
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
De twee punten waar de handgreep de deur raakt, daar zitten van binnenuit, dus aan de binnenkant van de deur, twee boutjes die de voornoemde punten van de handgreep tegen de deur aan houden...
Helaas heb ik zo geen fofo's bij de hand, maar als ik mijn achterse ramen electrisch ga maken, zal ik wat plaatjes schieten, ook handig voor het nageslacht!

Gulle Groet,