Fietsendrager: welk type wel en welke niet?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2010 19:43 #1279202 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic type

mschuit schreef : Succes met je zoektocht,
Maarten

Ha, het is even geleden, dit draadje maar met geknepen billen heb ik laatst twee oude zware Gazelles vervoerd met een Aldi ding (dat ook redelijk uit de test kwam). Zat als een huis op de trekhaak maar in de spiegel zie ik gewiebel waar ik een beetje zenuwachtig van word. Teven zou ik wel een wegklapbare willen.
Maar als ik op MP op dit merk zoek, Twinny load, kom ik ze vanaf een 10,= tegen. Welk type zou jij / zouden jullie aanbevelen?
hartelijke groet,
Martijn 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2010 20:15 #1279213 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spinder
Ik heb een Spinder Hawk voor twee fietsen. Het was een krijgertje, maar ik ben er erg tevreden over. Wordt op de kogel geklemd zonder extra hulpmiddelen, dus ook geen twinny beugel. Is daardoor wel even truc om hem netjes recht te monteren, maar als je het goed doet zit hij zo vast als een huis. Is ook kantelbaar, wat inderdaad erg handig is. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2010 20:39 #1279220 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aldi

Ook ik heb er vorig jaar 1tje bij de Aldi gekocht. omdat het de laatste was in de aanbieding kon ik hem meenemen voor 35 euro. Wél klapbaar, is echt wel degelijk te noemen maar slechts voor 2 fietsen. Bevestiging op de kogel, muurvast. Nog maar1 keer gebruikt en er lekker mee naar de Ardennen gereden met 2 zware fietsen No problema... Mooie verlictingsbalk met 7 en 9 polige aansluiting, kentekenplaatverlichting en mistlicht. Toen bleek die vriend daar een leuke scooter te hebben... en hebben we slechts 1 maal gefietst...

Groet Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2010 19:16 #1279340 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geprobeerd

Jelle Postma schreef : Hi , Nick ,
Ik heb voor onze donkerblauwe 945 estate een Thule Euro Way 945....gekocht.Destijds in maart 2007 bij Lasaulec in een aanbieding voor € 249.00.
In mei in de Consumentengids kwam hij als beste uit de test.Als dat ding vast zit,zit ie ook vast !!Je kunt ze ook voor meerdere fietsen krijgen.
De Duitse Ebay geeft je wel een leuke indruk van wat er zoal te krijgen is.Let wel bij aanschaf op verzendkosten!en koop anders hier gewoon nieuw!
Tot nu toe fuctioneerd dat ding bij ons gewoon goed.Is ook weg te klappen met fietsen en al als je de klep open moet hebben .
Succes,gr.  DR.John ( DR-JN-68 ) Jelle

deze heb ik vandaag getest. Drama, schommeldeschommel. Doe ik iets fout?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2010 19:44 #1279344 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voor nood
heb ik zo'n supersimpel ding liggen dat je op de kogel klemt. Ben er altijd bang voor geweest, een maal gebruikt en de fiets met spanbanden en strotouwtjes vastgemaakt. Ritje school - huis - fietsenmaker - huis.
Heeft iemand ervaring met zo'n 25 euro ding van de halfords?  Moet ik voor die binnenregio ritjes (max 35 km) inderdaad die ene fiets zo vastsjorren of is het ding stabieler dan ik denk?

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 01:54 #1279390 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Spinder
Hé Martijn,
Ik heb thuis een nieuwe zwarte Spinder voor 3 fietsen staan. Nog nooit gebruikt, wel in elkaar gezet. Mag je wel uit proberen in je vakantie, ben benieuwd. Jos heeft er een moment sleutel bij gelegd, weet alleen niet meer hoeveel kracht ......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 08:15 #1279394 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schaardrager ?

JP Elverding schreef : Heeft iemand ervaring met zo'n 25 euro ding van de halfords?  Moet ik voor die binnenregio ritjes (max 35 km) inderdaad die ene fiets zo vastsjorren of is het ding stabieler dan ik denk?

Je bedoelt zo'n schaardrager ? Je zet m op de kogel en vouwt m open waardoor hij op de kogel geklemd zit ? Heb een paar keer zo'n schaardrager gebruikt. Zit op zich best stevig op de kogel, bij die van ons leg je de fiets met de stang (of onder zadel en balhoofd bij een damesfiets) op 2 stangen. Verder geen voorzieningen om de fiets vast te zetten en te voorkomen dat de fiets van de stangen schuift. Vereist dus wel wat sjorwerk, ook om te voorkomen dat het voorwiel tegen de hoek van de bumper/het achterlicht slaat. Weet ook niet wat de politie er van vindt dat je achterlichten en nummerplaat niet/slecht leesbaar zijn.  Ik gebruikte hem alleen voor incidentele stadritjes (bij meerdaagse sleutelacties aan de volvo of bij stallen rond oud en nieuw). Wil je er de snelweg mee op en/of vaak gebruiken dan zou ik voor een model gaan dat wat robuuster is en ook eigen verlichting/kentekenplaat heeft. Is natuurlijk ook wel prettig als je niet een kwartier moet knopen bij vertrek en aankomst omdat die goedkope drager geen kliksysteem heeft.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 09:59 #1279405 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tof!

geejee schreef : Hé Martijn,
Ik heb thuis een nieuwe zwarte Spinder voor 3 fietsen staan. Nog nooit gebruikt, wel in elkaar gezet. Mag je wel uit proberen in je vakantie, ben benieuwd. Jos heeft er een moment sleutel bij gelegd, weet alleen niet meer hoeveel kracht ......

TOF. Die dingen schijnen 25kg per fiets te kunnen hebben. Bel je snel!

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 21:10 #1279583 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic "Hefboomwerking".
Voor de techneuten onder ons. Ik vraag me nl. wel eens af hoeveel kracht in kilootjes er op de kogel, ofwel mijn niveaumaatjes, zou komen bij mijn situatie:
Afstand bevestiging trekhaak > kogel: 30 cm., kogel > fiets nr. 1: 15 cm., fiets 1 > fiets 2: 20 cm, fiets 2 > fiets 3: 20 cm. Totale afstand achterste bevestigingbouten fietsenrek tot fiets 3 is dus 85 cm
Gewicht fietsenrek: 20 kg, gewicht fiets 1: 27 kg., fiets 2: 25 kg, fiets 3: 17 kg. Totale gewicht is dus 90 kg.
Ik heb niet de kennis hier een formule op los te laten, maar ik denk dat de uitkomst schrikbarend is, althans dat zegt mijn gevoel. Wie is er bij machte om "een hefboomberekening" te maken.....?

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 21:19 #1279585 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Schroot hoop
Ik ben nog geen merk <u>niet</u> tegen gekomen op de schroothoop bij Rijkswaterstaat.
DWZ ze schieten allemaal wel eens van de trekhaak, met een paar peperdure Gazelles erop.............

Moderators: Jerry Stam