Tweede Ronde advies

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2009 11:22 #1071845 door V700 register
Tweede Ronde advies is gemaakt door V700 register
Voordat ik de tweede ronde van mijn advies vraag begin moet ik zeggen dat ik erg onder de indruk ben van deze vereniging. Ik ben led van een paar andere internet fora en daar gaat het niet altijd even snel of vriendelijk als hier.
 Ik vroeg een paar dagen geleden om advies tussen een Volvo v70 en een 940. Ik zit nu te denken aan twee andere opties.Ik ga volgende week de V90 van Wim Vuijk in Arnhem bezoeken. Ik las hier over hem en zijn v90. Ik denk dat deze auto bij de meeste hier bekent zal zijn. Zo niet, hij staat op Marktplaats. Maar, ik kan natuurlijk voor het zelfde geld (ongeveer 11.5) ook een kiezen uit meerdere Audi A6 Avant 3.0 liter uit 2001-2002 met ongeveer 140000 kilometer. Ik ga er vanuit dat de Audi die ik dan zou zoeken dezelfde kwaliteit en geschiedenis heeft als Wim's v90. (hopelijk is de eigenaar ook zo hartelijk als meneer Vuijk). 
Ik begin steeds meer te zien dat het in de automotieve beslissing vaak meer om emotie dan technologie of prijs of betrouwbaarhied (soms) gaat, dus ik weet niet of ik hier op de vereniging een objectief antwoord krijg,.....maar  ik vraag het toch gewoon even. 
 Wat is een betere auto voor het dagelijks gebruik? Welke rijd beter (ik weet dat dit subjectieef is, maar ja)? Welke is duurder in het gebruik en onderhoud? Wat is de betere tweedehands auto?
Ik ben erg benieuwd!

Alvast hartelijk bedankt,

Tim 

/edit moderator
<a href=" link.marktplaats.nl/214584256 " target="_blank">Hier staat de advertentie.
/end edit

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2009 11:32 #1224378 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk
Leuk om te horen dat je onze site/vereniging zo ervaart ! Voor onze informatie zou het misschien handig zijn om wat meer over de V90 te weten, wellicht kun je een linkje naar een advertentie plaatsen ? Als je er niet uit komt kun je me ook een PB'tje sturen, dan plak ik de link er voor je in. Je hebt de knop met de kettingschakeltjes nodig. Als ik zo een prijs indicatie zie staan (11.5) dan lijkt me dat geen koopje. Maar ik weet niets van de auto (kmstand, onderhoudshistorie, uitvoering, opties, staat) dus daar wat zinnigs over zeggen is moeilijk. Ik denk helaas ook dat er hier weinig ervaring is met de Audi A6, maar misschien meldt hier zich iemand die daar wat over kan zeggen. Ik denk dat het qua technologie of betrouwbaarheid weinig uit zal maken. Qua onderhoudsprijzen durf ik je ook niets te zeggen. Eigenlijk het enige advies: maak een proefrit in beide auto's en ga af op je gevoel !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2009 12:19 #1224384 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Link geplaatst
Heb de link onderaan de topicstart (eerste posting) toegevoegd. Soms kun je direct met de URL linken, soms moet je op zoek naar een "directe verwijzing" (of deeplink). Bij MP staan onder de advertentietekst een paar opties, waaronder "Link plakken in uw website, chat- of e-mailbericht" met daarachter een URL. In het geval van MP is dat de directe verwijzing/deeplink en moet je naar die URL linken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2009 12:55 #1224389 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Henk!
Bedankt Henk!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2009 14:53 #1224410 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V90 of Audi A6
Beste Tim,
Moeilijk, moeilijk, moeilijk !
Hoewel ik zelf geen Audi in het bezit heb gehad heb ik altijd een zwak gehad voor dit merk en vooral de Audi Quattro's. Heb ook heel wat vrienden en vriendinnen met een Audi A6 dus rij nog regelmatig in een auto met de ringen. Kenmerkend vind ik de goede kwaliteit van de afwerking, het rijgedrag super en vind de rode verlichting van het dashboard prachtig.
De V90 heeft dezelfde kwaliteit en duurzaamheid maar is wel een totaal andere auto. De V90 is vooral een confort auto voor lange afstanden heerlijk toeren en na een dag rijden weer fris uitstappen.  Deze V90 is verlaagd en weet niet wat dit doet met het confort en rijgedrag. Verder is de techniek van de V90 wat simpele dan een A6 uit 2000-2002 en dit verlaagd de onderhoudskosten als je alles moet uitbesteden tenminste.
De A6 is ook voor lange afstanden natuurlijk maar vind het allemaal wat stugger en voel mijn benen wat sneller.  De wegligging van de A6 is wel beter voor het snellere bochtenwerk want het onderstel is super en geeft geen krimp. Mijn 940 wil eigenlijk niet graag snel door een bocht en begint dan over te hellen en te steunen en kreunen. Het is maar hoe je wil rijden en wat je rijstijl is. Weet niet hoe deze V90 rijdt maar zoals reeds eerder gezegd probeer in beide auto's eens goed uit.
Samenvattend : beide auto's zullen m.b.t. kwaliteit en kosten weinig verschillen. De V90 heeft een wat verouderde en eenvoudige techniek met z'n voor en nadelen. Heeft een rijgedrag dat is afgestemd op confort en een rustige rijstijl. Rijdt heerlijk op lange afstanden. Heeft een hoger benzine verbruik en met een automaat moet je toch gemiddeld aan 1 : 8 denken.
De A6 is een echte rijders auto voor het snellere werk. Is zuiniger, verbruik met automaat weet ik niet precies maar zit afhankelijk van de rijstijl beter dan 1 : 10. Heeft een modernere techniek en is 2 tot 4 jaar jonger. Maar dat zegt bij dit soort kwaliteits auto's niet zo heel veel. Vind overigens de vraagprijs aardig aan de hoge kant maar het is natuurlijk een vraagprijs.
Ik wens je veel sterkte met de keuze en laat even weten wat het is geworden
Groeten,  Maarten
PS : even onder ons, de Audi A8 is de mooiste auto ooit gebouwd. Ssssst niet verder vertellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2009 15:31 #1224417 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V90 vs A6
Maarten,

Bedankt, je hebt helemaal gelijk......en over de A8 en dat dit niet de allergoedkoopste V90 is. Hij ziet er wel heel goed uit en ik denk dat ik voor dat ik hem volgende week rijdt nog even een A6je ga proberen. Dan kan ik het ook een beetje beter vergelijken. Ik rij voornamelijk in druk verkeer in de binnenstad.....Niet heel veel kilometers, maar zit toch wel iedere dag 1-2 uur in de auto.

Tim

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2009 19:19 #1224447 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leuke afweging
Ik heb deze afweging ook gemaakt toen ik op zoek ging naar een ruime station en de Audi, Saab 95 Estate 3.0 en de V90 bleven over. Ik kan je mijn overwegingen van toen meegeven als het gaat tussen de Audi en de V90:
  • Ik had al een 780 dus Volvo had een streepje voor
  • De V90 heeft 500 liter meer bagageruimte met de bank óp (vind ik nu eenmaal erg belangrijk gezien ook het grote aantal privé-ritten)
  • De gemiddelde uitrusting van de Audi's waren minder (de 3-liters waren toen nog duurder dus wellicht nu niet mee valide)
  • De V90 heeft een 6-in-lijn (ipv een V): waardeloos argument maar toch...
  • De V90 heeft achterwielaandrijving (versus voorwielaandrijving. Mocht je voor de Quattro gaan vervalt dit - was toen ook te duur voor mij)
  • De V90 heeft een voor mij plezieriger, bescheidener (en klassieker) uiterlijk waarmee ik bij klanten kan aankomen
  • De V90 rijdt bewezen goed op LPG (was voorwaarde) en bij Audi kom je dan bij de TDI 2.5 uit (geen straf maar wel een diesel)
Verder zijn veel specs gelijk maar ik moet wel zeggen dat de Audi wat 'strakker' rijdt en de automaat 'beter luistert' en fijner schakelt. Het is merkbaar dat de Audi een generatie verder is. Aan de andere kant is de V90 van Wim (ik ken hem en de V90 goed) verlaagd en ook echt een strak sturende auto met 204 pk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2009 21:29 #1224460 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Binnenstad

Blackmon schreef : Ik rij voornamelijk in druk verkeer in de binnenstad..

Ik ben natuurlijk de laatste die hier iets negatiefs over onze Volvo familie ga zeggen, maar als ik de drukke binnenstad van Dordrecht of Rotterdam op moet zoeken, kruip ik bij voorkeur even in de Punto van mijn vrouw.
Eigenlijk komt de 940 het best tot haar recht op de highway! Een echte reisauto zou ik zeggen, volop genieten! Maar rotondes, bochten, nauwe straatjes, nee, liever niet.
Maar goed, je hebt al geconstateerd dat het allemaal emotie is en qua karakter is de Volvo de Audi wel de baas wat mij betreft. Ik geloof ook dat je meer een statement maakt met een V90, maar dat moet je liggen. Hij moet je passen zogezegd.
Succes en veel wijsheid!
Rob K.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2009 21:32 #1224461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb
Ik heb mijn Audi A6 weg gedaan en ben Volvo gaan rijden.
Audi rijdt ook perfect hoor maar mijn voorkeur gaat toch meer naar Volvo uit.
Succes met deze beslissing. (gewoon V90 kopen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2009 21:32 #1224462 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic je hebt gelijk
de 940 is niet de ideale innercity auto....maar het probleem is....ik pas gewoon niet goed,....nee dat klinkt alsof  ik 600 kilo weeg,....ik zit gewoon niet lekker in de kleine dingen (ik rij nu in zo'n ding rond) en ik kom na een uurtje brak de auto uit.
Tim

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC