- Berichten: 2
Volvo Cars wellicht in Chinese handen...
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
16 maanden en 102000 km in een 850 waren voor mij genoeg om eind 1997 nog snel één van de laatste 940 estates te bestellen in de limited edition. Na 5 jaar in deze auto te hebben gereden ben ik overgestapt naar de s90. Fantastische auto, maar bij dagelijks intensief gebruik heeft ie ook niet het eeuwige leven. En omdat ik de s90 wil bewaren heb ik bijna 2 jaar geleden de grote stap gewaagd naar de moderne s80 met een D5 machine en automaat. Met aanvankelijk grote scepsis.
Nu bijna twee jaar later moet ik zeggen dat het objectief gesproken de meest comfortabele, zuinige en degelijke Volvo is die ik ooit in mijn lange Volvocarrière heb gehad. Goed, ik vind hem van buiten ook niet mooi qua model maar de stoelen zijn nog beter dan die van de s90, op snelheid nog veel stiller en de geweldige remmen zijn in niets te vergelijken met de 7 en 9 serie. Het interieur vind ik wel prachtig qua afwerking en vormgeving ( natuurlijk ook kwestie van smaak). De auto rijdt heel relaxed maar je kunt er ook lekker snel mee. En in de bijna 2 ton die nu op de klok staan is er behalve een waterpompje van de standkachel en een pakking van de nokkenas niets aan gesleuteld buiten het normale onderhoud. En niets wijst op aanstaande ellende in de nabije toekomst. Ik begin mij zelfs aan de auto te hechten tot mijn grote schrik en verbazing.
De 850 vond ik een krappe, nerveuze auto die na 170000 km behoorlijke slijtageverschijnselen begon te vertonen. Wel een prima rij-ijzer met de prachtige roffel van de vijfpitter maar één keer was voor mij genoeg.
Maar ervaringen zijn uiteraard subjectief, maar dit gevoel heb ik er i.i.g. bij. En dat had ik vooraf nooit durven dromen. Dus ik heb geen schrik van de moderne Volvo. Van buiten wellicht niet zo inspirerend, van binnen daarentegen ( en daarkijk je tenslotte iedere km die rijdt tegenaan) vind ik de moderne generatie wel erg mooi qua design. En in de duurzaamheid heb ik alle vertrouwen.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Als er geen schade wordt gereden is tie mechanisch eindeloos te repareren.
Als de Chinezen er geen geld in steken vallen ze zeker om. Weinig keus dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jan,jsnijder schreef : Janneman,
16 maanden en 102000 km in een 850 waren voor mij genoeg om eind 1997 nog snel één van de laatste 940 estates te bestellen in de limited edition. Na 5 jaar in deze auto te hebben gereden ben ik overgestapt naar de s90. Fantastische auto, maar bij dagelijks intensief gebruik heeft ie ook niet het eeuwige leven. En omdat ik de s90 wil bewaren heb ik bijna 2 jaar geleden de grote stap gewaagd naar de moderne s80 met een D5 machine en automaat. Met aanvankelijk grote scepsis.
Nu bijna twee jaar later moet ik zeggen dat het objectief gesproken de meest comfortabele, zuinige en degelijke Volvo is die ik ooit in mijn lange Volvocarrière heb gehad. Goed, ik vind hem van buiten ook niet mooi qua model maar de stoelen zijn nog beter dan die van de s90, op snelheid nog veel stiller en de geweldige remmen zijn in niets te vergelijken met de 7 en 9 serie. Het interieur vind ik wel prachtig qua afwerking en vormgeving ( natuurlijk ook kwestie van smaak). De auto rijdt heel relaxed maar je kunt er ook lekker snel mee. En in de bijna 2 ton die nu op de klok staan is er behalve een waterpompje van de standkachel en een pakking van de nokkenas niets aan gesleuteld buiten het normale onderhoud. En niets wijst op aanstaande ellende in de nabije toekomst. Ik begin mij zelfs aan de auto te hechten tot mijn grote schrik en verbazing.
De 850 vond ik een krappe, nerveuze auto die na 170000 km behoorlijke slijtageverschijnselen begon te vertonen. Wel een prima rij-ijzer met de prachtige roffel van de vijfpitter maar één keer was voor mij genoeg.
Maar ervaringen zijn uiteraard subjectief, maar dit gevoel heb ik er i.i.g. bij. En dat had ik vooraf nooit durven dromen. Dus ik heb geen schrik van de moderne Volvo. Van buiten wellicht niet zo inspirerend, van binnen daarentegen ( en daarkijk je tenslotte iedere km die rijdt tegenaan) vind ik de moderne generatie wel erg mooi qua design. En in de duurzaamheid heb ik alle vertrouwen.
 
Groeten, Jan.
Een moderne Volvo vind ik net zo mooi en/of lelijk als elke andere moderne auto. Een Volvo houdt meer in dan het bekende tekentje in de gril om bij mij iets los te maken. Bij zo'n nieuwerwets blijk maakt het mij niets meer uit of er nou Opel, Volvo of Toyota of staat. Allemaal even lelijk... En als het niet uitmaakt kies ik als Nederlander toch voor goedkoop én betrouwbaar. Volgens mij kom je dan niet als eerste bij Volvo uit.
Het zit er natuurlijk dik in dat ik gewoon in de jaren '80-'90 ben blijven hangen
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Bovendien zijn de stoelen van een Volvo de beste die er standaard in een auto gemonteerd worden. En de uitstraling van het merk, de veiligheid zijn prima. Ik voel me ook in een moderne Volvo onmiddellijk thuis. Dus blijft voor mijn dagelijks vervoermiddel de slogan "Volvo for life" onverkort van toepassing.
Maar je hebt wel gelijk dat moderne auto's veel minder eigen karakter hebben. Zakelijk ben ik dan met m'n tijd meegegaan maar prive ben ik automobiel gezien ook in de 70 en 80-er jarenblijven hangen . En daar is niets mis mee, integendeel, dat is GENIETEN.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
en wat onderhoud betreft is de oude generatie volvo gewoon stukken vriendelijker. lampje kapot? kruip in de motorruimte en je kunt hem bij wijze van spreken elk milimeter zien bewegen. terwijl bij bijv een ford ka of fiesta de complete fromt gedemonteerd moet worden.
enigste wat mij soms aan de volvo stoor is de baksteen gedrag bij wind. veel ruis. wind is goed voelbaar. maar daarom heb je ook een auto als 700 900 gekozen niet?
het interieur van de volvo is in mijn ogen saai. maar wel vriendelijk. alle knoppen goed zichtbaar. alleen dat de garagist van kwikfit niet de hendel van de motorkap kon vinden. apk aandachtspunt : motorkap hendel laten maken?naja.alleenw at onderdelen voor de 84 / 87 serie betreft is daar moeilijk aan te komen. gebruikt. moest ook hier in rotterdam en omstreken zeker 7 sloperijen afzoeken voor 2 knipperlichten...
motorisch. ze gaan net zo lang mee.. het zij niet langer mee als toyota. alleen welk optie kies je? dat de motor door blijft pruttelen als de auto al is weggerrot? of dat de motor doorprutteld en de auto zelf nog goed in staat is?
persoonlijk vind ik dan ook dat de oude generatie meer waarde bied voor je geld als elk ander 2e hand of nieuw barrel.de escort. supra. celica. polo variant. scorpio vond ik gewoon vervoersmiddelen...met mijn huidige 745 heb ik een echte hechte band mee gekregen. deukje? schade? ik laat een traantje. wil de 745 weer eens niet starten spreek ik hem lieve woordjes toe en soms start hij dan.
wat ik ook vind is dat de oudere volvo stations veel meer ruimte hebben voor het vervoeren van spullen. als ik ook een slaapzak meeneem kan ik met mijn 1.84 meter heerlijk goed in slapen!de enige auto waar ik ook een goede band mee had was mijn oude ford mondeo 1.6 clx. sedanhij had wel voorwielaandrijving maar de rijeigenschappen waren net als bij de volvo heerlijk.tuurlijk het was even wennen...eerst bidden voor het inhalen. maar toch. wegligging is net als bij de oude 700 en 900 serie's gewoon goed.wat wil ik dus zeggen?ik zou liever een goede 2e hands voor minder willen hebben als een super de luxe nieuwe auto waar je gewoon spijt van krijgt.
groet. bas seip (scorpio29glx) en volvo 745 estate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





