Wie kent deze wagen, 760 Turbo automaat
- Marco
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rijd idd heerlijk en veel koppel.
Wordt een beetje weggezet als slechte bak.....
groeten Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
En ik heb mijn 760 met B28 en AW71. Schakelt soepel, licht, bij minder dan volgas onmerkbaar. En is vlot met kickdown of opschakelen: niet zenuwachtig maar prettig niet-sloom. Wat mij betreft de betere bak, maar de wagen heeft dan ook pas 250.000 km op de teller.
Bij beide wagens is de automaatolie nog niet vervangen in recente jaren. Maar ik moet zeggen, dat ik heel grote verschillen in schakelgevoel heb bemerkt bij de diverse AW71 bakken waarmee ik heb gereden.
Dus zeg het maar. Is de ZF beter? Of heb jij toevallig met betere exemplaren gereden? Feit is, dat de ZF een koelingsprobleem heeft, waardoor de bak gevoeliger is voor verbranden. Dit is op te lossen, door er ofwel een extra automaatkoeler, ofwel simpelweg een extra reservoir automaatolie aan te koppelen. Al blijft het niet rondpompen van de koelende olie in N of P in mijn ogen een gigantische ontwerpfout.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heeft andere oorzaak volgens hun....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De bakken in een 960 en een 850 zijn wel redelijk anders hoor: In de 960 ligt deze in lengterichting en in de 850 ligt deze overdwars. Voor wat betreft de levensduur van de AW ben ik in positieve zin verrast door mijn vorige 850; deze heb ik verkocht met 610.000 km op de klok en en nog prima schakelende automaat. Levensduur vindt ik belangrijker dan een soepel schakelende automaat. Over ZF kan ik niks zeggen (heb ik geen ervaring mee).Marco schreef : De AW30-43 is in zowel de 960’s als in de 850’s vanuit stilstand een traag oppakkende automaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij een roetmeting kunnen er door die lekkage dan toch krachten ontstaan op de uitgaande as waardoor er een groep verbrand.
Dit te voorkomen door de krik eronder te zetten en in de N met handrem eraf zodat eventuele krachten weg kunnen.
De smering is gewoon aanwezig en de pomp draait gewoon als hij in de P of N staat,dus niet zoals hier op het forum staat dat de oliepomp niet werkt.
Maar het blijft een feit dat een AW minder gevoelig is voor onderhoud.
gr chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat laatste ontkracht voor mij het totale verhaal in een keer. Heeft Autrans al eens een inwendige tekening van die automaat bekeken dan? Of er eentje opengemaakt? Je zou haast verwachten van niet, want de oliepomp wordt bij deze automaten aangedreven door de uitgaande as. Het is dus absoluut onmogelijk dat deze werkt in de P- stand (N nog wel bij uitrollen...)scaniar164 schreef : De smering is gewoon aanwezig en de pomp draait gewoon als hij in de P of N staat,dus niet zoals hier op het forum staat dat de oliepomp niet werkt.
Vind het wel idioot, we hebben het ten slotte over een bekend automaten-specialist. Je zou toch verwachten dat die dat ook weten...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





