Garantie, geen garantie, meeneemprijs...wat is wijsheid?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2008 15:39 #1220372 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proefrijden
[/quote]Na een proefrit en een aantal basis checks kan je dat gefundeerder doen dan nu.
[/quote]
Morgenochtend gaan we rijden. We zullen zien!
Dit is 'm:

Groet,
Joost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2008 17:32 #1220380 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet doen
Ik wilde eerst gaan schrijven dat je bij een Volvo rustig de wagen zonder garantie kunt kopen.
Bij en BMW zou ik dat niet doen, niet omdat de wagen slecht is maar omdat er een ander publiek voor deze wagen kiest.
De Volvo lease rijder (sommigen uitgzonderd) is over het algemeen een rustige bezadigde rijder. Degenen die de BMW's kiezen zijn meestal de wat snellere jongens, die trappen een koude motor net zo makkelijk het rode gebied in als dat jij een slok water neemt.
Natuurlijk kun je altijd goed uit je doppen kijken, maar realiseer je wel dat je een gok neemt, heb je geen gezeur, dan heb je 3 rooitjes bespaard, heb je wel gezeur dan wordt het minder of leg je er extra geld bij.
BTW, mijn V70 komt ook uit de lease, was destijds 4,5 jaar, nu 130 kkm verder en behalve één maal een airco compressor geen gezeur gehad, wel een volledige Volvo onderhoudshistorie. We l gewoon op tijd het onderhoud uit laten voeren.
Het kan dus wel, ik had hem rustig zonder garantie kunnen kopen (die airco ging pas na ruim een jaar kapot) maar die gok dorts ik niet aan destijds.

Maarreh, veel plezier met proefrijden, het zijn wel lekkere rijderswagens

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2008 18:08 #1220385 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Snel

mderijke schreef : Bij en BMW zou ik dat niet doen, niet omdat de wagen slecht is maar omdat er een ander publiek voor deze wagen kiest.

Hoor ik vaker en is zeker wat voor te zeggen. Naar mijn gevoel is het risico bij de zwakste diesel i.c.m. een automaat toch wat kleiner. Niet direct de keuze van een 'snelle' BMW-rijder. Maar een risico blijft het.
Joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2008 19:29 #1220392 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic service boekje
ik zou het serviceboekje controleren,
 daar kun je de dealer achterhalen.
die kan je wat vertellen over de staat van de auto.
 en op basis daarvan kun je je prijs aanbod bepalen.
vergeet niet:
de markt ligt totaal op zijn gat.
doe er je voordeel mee!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2008 20:50 #1220410 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic boekje

Jeroen schreef : ik zou het serviceboekje controleren,
vergeet niet:
doe er je voordeel mee!

Zo'n boekje zegt ook niet altijd wat,iedereen kan wel zo'n boekje erbij doen maar je weet niet of het wel gebeurd is....
Heb er al genoeg gezien met zo'n "boekje""

Groeten Chris 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2008 23:29 #1220427 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moeilijk

JJager schreef :

mderijke schreef : Bij en BMW zou ik dat niet doen, niet omdat de wagen slecht is maar omdat er een ander publiek voor deze wagen kiest.

Hoor ik vaker en is zeker wat voor te zeggen. Naar mijn gevoel is het risico bij de zwakste diesel i.c.m. een automaat toch wat kleiner. Niet direct de keuze van een 'snelle' BMW-rijder. Maar een risico blijft het.

De zwakste diesel krijgt misschien wel het meeste op z'n d*nder om op te kunnen schieten.
Het is dus moeilijk in te schatten.
Doe je voordeel met de tips, en veel plezier morgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2008 23:30 #1220428 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leize!

scaniar164 schreef :

Jeroen schreef : ik zou het serviceboekje controleren,
vergeet niet:
doe er je voordeel mee!

Zo'n boekje zegt ook niet altijd wat,iedereen kan wel zo'n boekje erbij doen maar je weet niet of het wel gebeurd is....
Heb er al genoeg gezien met zo'n "boekje""

Groeten Chris 

Chris

even goed lezen:
"daar kun je de dealer achterhalen.
die kan je wat vertellen over de staat van de auto."
en dan weetje of het klopt.
Voilá

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2008 23:31 #1220429 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bmw 320d aut
voor wat het waard is;
ik rijd zakelijk 320 D automaat en heb er al heel wat versleten (eerdere met handbak). Daarmee eigenlijk nooit gezeur gehad behalve bij eentje uit 2001. Tot drie maal toe een luchthoeveelheidsmeter. (Ja die zit er ook bij de diesels in).
Overigens wordt er niets in het rood getrapt als 'ie koud is maar inderdaad rijd ik in dat ding (als ie warm is) wat sneller dan in mijn weekend-volvo.
Mijn lease BMW's moeten bij 180k worden ingeleverd en halen dat natuurlijk probleemloos. Toen ik nog zelf auto's kocht haalde ik de hoogste score met een 520i die 320k haalde. Was toen echt op.
 Ik zou de dealer bellen, die vertelt je graag het onderhoud en dan de non-garantieauto kopen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2008 21:32 #1220524 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mwah...
Vandaag een flinke proefrit gemaakt met de BMW. Je voelt wel dat zo'n auto goed in elkaar is geschroefd!
De motor liep mooi en de automaat schakelde voorbeeldig. Er bleek ook stoelverwarming in te zitten! Home sweet home.
Bij stationair rammelde er iets in de motor. Het zal de distributieketting vast zijn, maar het hoort niet.
Verder vond ik het stuur erg stug rond de middenstand. Samen met de flinke spoorgevoeligheid niet echt relaxt.
De motor hing, ook voor een diesel, behoorlijk slap in de rubbers. Te veel schudden bij stationair.  
Algehele indruk over BMW toch erg positief, en ik ben nu wel benieuwd naar de extra 'duw' van de 320d t.o.v. deze 318d.
Ergo: deze had wat dingetjes en ik moet er met meer rijden om overtuigd te zijn. 

De verkoper van de leasemij was vriendelijk, geduldig en informatief. Alleen al die auto's op een modderveldje naast de werkplaats...
Om daar een auto zonder garantie te kopen waarvan de distributie rammelt...denk 't niet. Ook al daalde prijs met nog eens 500 euro.
Het onderhoudsboekje was keurig bijgehouden en er lag zelfs een blaadje in met de naam en het adres van de vorige bestuurder! 
Maar het is toch weer een auto die ik weg moet brengen als ik 'm net heb gekocht. En daar wil ik niet aan beginnen.
Ik investeer liever een paar duizend euroos meer en koop er eentje in een warme showroom met een behoorlijke garantie.
Weten we dat ook weer Fijn weekend,
Joost

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2008 10:48 #1220554 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wetend
Wetend dat sleutelen nu juist NIET je hobby is, en al helemaal niet het doel van de dagelijkse auto, zou ik zeker ook laten meewegen of je het vervolg-onderhoud bij de bovag-dealer wilt laten doen. Als je overweegt de auto bij hem te kopen en te onderhouden, zou ik vrijwel zeker voor de duurdere kiezen.<>Bij het onderhoud op lease-auto's wordt per definitie bezuinigd: leasemaatschappijen doen geen investeringen meer in auto's die op eht punt staan eruit te gaan. Die inspection (I? II?) die is uitgevoerd zal dan ook met de minimaal noodzakelijke dingen gedaan zijn, verwacht ik, en uitsluitend omdat een BMW met brandend inspection-lampje onverkoopbaar is... Daarnaast krijgen garages van de leasemaatschappij ook al niet het normale werkplaatstarief vergoed, maar een paar procent minder. En dat werkt zorgvuldig werken niet in de hand... 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC