Ring-Ratelsleutelset. Hoe kom je eraan? Of niet? En voor hoeveel?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 00:07 #1220233 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ratelrichtingsomschakelmogelijkheid (Scrabble, anyone?)
Hallo Volvisti
Even een kleine toevoeging. De Gedore set is zo te zien zonder ratelrichtingsomschakelmogelijkheid, terwijl die van Kraftwerk dat wel is. Zonder kostte die van Kraftwerk dus iets van 80 euro, toen ie nog te krijgen was.
Maar ja, hoeveel voordeel heb je van die omschakeling?
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 00:12 #1220234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja

Mathy schreef : Hallo Jan Willem
Gedore is een topmerk of niet? Dat normaal gebruikt wordt door garages, net als Hazet als ik me net vergis.
Ik zoek de uitgebreide set, omdat Volvo ook vaak de tussenmaten gebruikt heeft. En dan is 140 euro voor Gedore geen slechte prijs, als je vergelijkt dat je voor een vergelijkbaar setje van Kraftwerk (of iets in die richting. Ik kan me de naam op het moment niet helemaal herinneren) voor bijna 170 euro (na 20% korting). Kun je bij TBS gewoon naar binnen stappen en zijn de prijzen dan hetzelfde als online?
Grünerweg is bij de gasbollen en in de buurt van Starfish. Als ik ga tanken of naar Iannicelli ga, kom ik er in de buurt.
Alleen jammer dat het een metalen kist is. Die maken wat meer herrie dan kunststof kastjes. En isolatiemateriaal wordt snel vies (en is moeilijk schoon te krijgen).
groetjes
Mathy

Hallo Mathy,
Gedore is wel een topmerk, maar Hazet is wel weer een stukje beter (zo kosten enkele bougiedoppen en verlengstukjes van Hazet 70 euro). Zelf heb ik met mijn eigen gebruik geen echt verschil in bruikbaarheid gemerkt. Levensduurverschi heb ik geen ervaring mee.
Een uitgebreide set is inderdaad beter, ik heb zelf nog al eens dat ik een maatje mis. Ik ben nog aan het sparen voor de grotere set. De kleine set heeft de sleutels in een neopreen houder zitten, die is tot nu toe nog niet echt vies. Heb dan ook de sleutels vaak redelijk schoongehouden. Ik kan me voorstellen dat wat neopreen van conrad (te krijgen tot 8 mm dik en in 200x300mm vellen) best goed kan werken tegen het rammelen. 
Prijzen zijn gelijk als website, kan zijn dat ze soms nog wat lager zijn, maar dat weet ik niet precies. Op <a href=" stores.ebay.de/tbs-aachen_W0QQfsubZ16260376QQtZkm ">Ebay kun je ook aanbiedingen van TBS vinden, 
Het is inderdaad bij de gasbollen, tussen de T-splitsing komende van de Bauhaus en de T-splitsing van de Starfish, ruwweg 25 meter na de eerste splitsing, bijna op de hoek. Het is sowieso een leuke zaak vind ik, alleen al eens de moete waard om even te kijken (alhoewel de showroom relatief klein is).
In de toolspecial heeft de grote Gedore set ook wel eens gestaan, weet de prijs niet meer.  
EDIT: De omschakeling voor de draairichting is bij de Gedore set niet nodig omdat deze door het omdraaien van de sleutel ook al andesom gaat werken. Ze hebben ook sets die met omschakel-hendeltje, weet niet of ze die ook van Gedore hebben.
Mvg,

Jan Willem

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 00:14 #1220232 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Leesplezier
Via de site van <a href=" www.toolspecial.com " target="_blank" title="Tool Special website">Tool Special kun je hun folder in PDF formaat downloaden met 128 pagina's blader plezier. Staat weer leuk spul tussen. Voorbeelden van wat jij zoekt staat wat verder achter in.
Hierbij het linkje naar het <a href=" www.toolspecial.com/magazines/TS/800/download/magazine.pdf " target="_blank" title="Tool Special Magazine">PDF bestand (34,5 MB)
Spul is verkrijgbaar bij een hele rits van automaterialenzaken. Exacte lijst staat wel ergens op hun site.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 00:20 #1220235 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Eigen link
Hallo Jan Willem
Gedore heeft ze ook met omschakelhendeltje. Ga maar eens naar de onderste van de twee links die je me gegeven hebt. Naast die set staat een tabel met daarin "Ringratschenschlüssel-Sätze". Er verschijnen dan drie sets. Waarvan de ons bekende en die met de hendeltjes er twee zijn. Die met hendeltjes kost "maar" 200 euro.
groetjes
Mathy

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2008 00:43 #1220536 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gedore ringratelsetje
Hallo Volvisti
Nadat ik vandaag weer even bij de dealer ben geweest om een aantal onderdelen op te pikken die ik voor de inbouw van de 75 liter (niet-LPG) tank, op de terugweg (omweg ± 100-200 meter) even langs geweest bij TBS. Het adres dat Jan Willem noemde. Hij had nog een setje liggen. Net als overigens een "flexibele schroevendraaierachtig ding, waar je dopjes op kunt zetten, om daarmee slangklemmen los en vast te draaien" van Hazet, die in Nederland door Hazet niet meer geleverd worden, omdat er te weinig vraag naar is. De totale prijs kwam me wat laag voor. Maar volgens rekening en website kost het 12-delig ringratelsetje (zonder omdraaischakelaar) van Gedore nog maar 119 euro. Me so happy.
groetjes
Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2008 09:52 #1220544 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Voordeel
Voordeel van omschakelen ten opzichte van omdraaien, is dat je sneller ziet bij het sleutelen waar die op staat. Daarnaast, de meeste sleutels hebebn een knik in de schacht: bij een omkeersleutel kan je er soms net niet bij, doordat de knik verkeerdom loopt.
Zelf heb ik een goedkoop ringratelsetje (Aldi) dat sterk genoeg is om al enkele jaren heel te zijn. Nadelen zijn, dat de sleutels erg vierkant zijn en daardoor in je hand snijden bij kracht zetten, en dat de koppen erg breed zijn: soms kom je om die reden niet bij een moer.
Voor een echt goede set met smalle koppen heb ik het geld nog wel een keertje over: Web heeft een heel fijne, heel dure set die ik regelmatig gebruik.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2008 10:03 #1220546 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Yep
En we hebben hier zowel een gebroken Elora-dop als een gebroken Gedore dop geproduceerd, in de loop der jaren. In beide gevallen levenslange garantie tegen breuk, en toch komt het voor...
Garanties zijn er niet, maar met goedkoop gereedschap is de kans inderdaad een stuk hoger. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC