Ring-Ratelsleutelset. Hoe kom je eraan? Of niet? En voor hoeveel?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 20:44 #1071159 door V700 register
Hallo Volvisti
Ik had bij een van de lokale automaterialenhandelaren (die zonder tuinsets) een ring/ratelsleutelset besteld. Blijkt dat de leverencier die niet meer heeft. Ondanks een telefoontje.
Wat de zaak bemoeilijkt, is dat ik geen setje wil dat in een gereedschapskist/kast moet, maar in een koffertje zit. Zodat ik het ook mee kan nemen naar sleuteldagen bijvoorbeeld.
Wat ie wel had liggen is een 12 delige set, met een knopje om de ratelrichting om te schakelen. Maar die kost 167 euro ex. (Blijft met 20% korting nogsteeds ongeveer 167 euro) Die zonder ratelrichtingsomschakelknopje kostte maar iets van 90 euro. Waarschijnlijk ook ex. BTW. Maar die is niet meer leverbaar. Was wel 16 delig.
Over een tijdje zou zo'n setje misschien ook door andere fabrikanten wel in de aanbieding komen. Maar ja, ik heb nog wat verlofdagen die dit jaar op moeten. Dus "over een tijdje" duurt net wat te lang.
Zucht.
Daarna ook maar even naar een slangklem-aan/losdraai-schroevendraaier-ding gevraagd. In de catalogus NERGENS meer te vinden. En bij Hazet (die ze gelijk maar even gebeld hebben) uit het assortiment genomen. Omdat er te weing vraag naar was.
Toch maar bij de oosterburen gaan informeren??
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 21:13 #1220198 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gereedschap
Hallo Mathy,
Heb je al gekeken bij Midlock www.midlock.nl/1_MidlockCatalogus_Frameset.html en Rustbusters www.rustbuster.nl/index.html
Groet,
Roel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 22:29 #1220206 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zoek niet het goedkoopste
zoek niet het goedkoopste setje
als die sleutel breekt onder druk, dan is er minstens een hap uit je vinger/hand/arm
ziekenhuis, dokterkosten, werkonbekwaam...
plots is een goedkoop setje heel duur

het hoeft geen bekend merk te zijn
wij gebruiken hier al jaren PROXXON en EGA-Master (met tüv keuring) en recenter (1jaar) IRONSIDE
niet direct grote namen, maar ook niet zo duur als FACOM bvb
MAAR na 3 jaar gebruik om mijn landcruisers te onderhouden en assen en blokken te wisselen nog steeds geen sleutel geplooid of gebroken, nog steeds prima werkende ratels...
 ik heb doppen gebroken en ratels geplooid... van goedkope sets
dan sta je daar mooi met je setje gereedschap en de ene sleutel of dop di je nodig hebt in stukken
van IRONSIDE en PROXXON gebruik ik zelfs de doppen met het persluchtpistool op volle druk
geen probleem
dat is een investering die tientallen jaren meegaat zo'n sleutelset

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 22:51 #1220214 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tengtools
Zoek je <a href=" www.vynckier.biz/nl/tools/sleutels/steek...sleutels/TT6508R.php " target="_blank">dit ?

groet, Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 22:57 #1220218 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proxxon
Ik heb proxxon in de koffer liggen. Lekker goedkoop bij Reichelt.de
Ik koop daar regelmatig, op rekening. Groupbuy??
Het zijn de mooiste ratels die ik ooit heb gezien!
Peter
Lobbes "vierkant tegen rond!"

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 23:02 #1220219 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb deze nu een
ik heb deze nu een jaar
gaat niet kapot
zelfs niet met luchtdrukpistool
<a href=" shop.claerbout.be/product.php?catno=119&...e28a1e9208a1133febaa "> shop.claerbout.be/product.php?catno=119&...e28a1e9208a1133febaa
en in vergelijking niet duur met bovenstaand setje...
want die zitten er ook bij
ring-ratelset, alle doppen
grote en kleine ratel
schroevendraaien met alle mogelijke bits en torx...
&#160;
en deze al 3 jaar
 <a href=" www.kruis.nl/sleutelsendoppen/ "> www.kruis.nl/sleutelsendoppen/
zeer sterke ratel
onverwoestbare doppen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 23:04 #1220222 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Suggestie
Is dit misschien iets?

Mannesmann kwaliteit, onder een ander label geleverd, kost ergens tussen de 50 en 60 euro.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 23:16 #1220225 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic misschien is dit wat
Hallo Mathy,

Ik heb hier precies het adres dat je zoekt. In aken zit een gereedschapszaak die gericht is op de autowerkplaatsen. <a href=" www.tbs-aachen.de ">TBS-Aachen heet deze zaak, en die hebben zeer veel gereedschap van oa Hazet, Gedore, Carolus, Rodac, vanalles. Ook veel andere nuttige dingen zoals verf, roestpreventie, etc etc.
Ik heb er 2 jaar terug een 5 delige set ring-ratel-steeksleutels gekocht van Gedore voor 45 euro (maat 9-10-13-17-19, kost nu 49 incl btw). Een volledige set van 8-19 kost 140 incl, ipv de normale 200 incl. Ik heb goede ervaringen met deze sleutels, doen het echt zeer goed. <a href=" www.tbs-aachen.de/product_info.php?info=...it-Ringratsche-.html ">Hier meer info.
Met Proxxon heb ik ook goede ervaring. Zelf heb ik al 10 jaar onder andere een van hun kleinste setjes (1/4") en heb met het rateltje regelmatig zeer vastzittende schroeven losgemaakt, nog geen enkel spoor van vermoeidheid. werkt nog super. Erg goede value for money. 

Mvg,

Jan Willem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 23:17 #1220226 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gedore, Hazet, Proxxon en
Gedore, Hazet, Proxxon en Carolus. Fantastisch gereedschap.
Daar heb je de rest van je leven plezier van. Je wilt niet weten hoeveel mijn proxxon 1/4' setje al heeft moeten verduren...
En TBS in Aachen heeft erg goede prijzen voor divers gereedschap.
Groet,
Philip

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 23:32 #1220229 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ooooowwwwwww
Hallo Jan Willem
Gedore is een topmerk of niet? Dat normaal gebruikt wordt door garages, net als Hazet als ik me net vergis.
Ik zoek de uitgebreide set, omdat Volvo ook vaak de tussenmaten gebruikt heeft. En dan is 140 euro voor Gedore geen slechte prijs, als je vergelijkt dat je voor een vergelijkbaar setje van Kraftwerk (of iets in die richting. Ik kan me de naam op het moment niet helemaal herinneren) voor bijna 170 euro (na 20% korting). Kun je bij TBS gewoon naar binnen stappen en zijn de prijzen dan hetzelfde als online?
Grünerweg is bij de gasbollen en in de buurt van Starfish. Als ik ga tanken of naar Iannicelli ga, kom ik er in de buurt.
Alleen jammer dat het een metalen kist is. Die maken wat meer herrie dan kunststof kastjes. En isolatiemateriaal wordt snel vies (en is moeilijk schoon te krijgen).
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC