Umwelt zone

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 13:27 #1071015 door V700 register
Umwelt zone is gemaakt door V700 register
Aangezien ik mijn kerst in Duitsland doorbreng ook maar een groene sticker aangeschaft voor de 960.
Weer € 12.50 armer voor een sticker

ndeling voor personenvoertuigen en lichte bedrijfswagen uitgerust met een hybride / benzine- of LPG-motor. Emissieklasse Umweltplakette Toelichting 1 Geen Tot deze emissieklasse behoren voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasemissienormen volgens Euro-I of ouder, en die niet zijn toegelaten volgens richtlijn 91/441. Over het algemeen betreft het voertuigen met een datum eerste toelating van 31 december 1992 of ouder. (Uitzonderingen zijn mogelijk voor voertuigen waarvan de fabrikant van het voertuig al voor de genoemde datum het voertuig geleverd heeft met een motor die voldoet aan de Euro-2 norm; het voertuig wordt dan ingedeeld in emissieklasse 2) In den regel komen deze voertuigen niet voor een Umweltplakette in aanmerking. 4 Tot deze emissieklasse behoren voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasemissienormen volgens Euro-1 (toegelaten volgens richtlijn 91/441), Euro-2, Euro-3 of Euro-4. Over het algemeen betreft het voertuigen met een datum eerste toelating van na 31 december 1992. (Uitzonderingen zijn mogelijk voor voertuigen waarvan de fabrikant van het voertuig al voor de genoemde datum het voertuig geleverd heeft met een motor die voldoet aan de hierboven vermelde normen; het voertuig wordt dan ingedeeld in emissieklasse 4). Voor welke Umweltplakette komt u in aanmerking? Om te bepalen voor welke Umweltplakette uw voertuig in aanmerking komt, hebben we gegevens van het kentekenbewijs van uw voertuig nodig. Aan de hand van deze gegevens voeren wij onderzoek uit naar het motortype waarmee uw voertuig is uitgerust. Hiertoe maken wij gebruik van de toelatingsdatabank. Voor het motortype stellen we dan vast aan welke emissienorm het voertuig voldoet. Indien het voertuig is uitgerust met een (retrofit) roetfilter onderzoeken wij of het type roetfilter een goedkeuring van het KBA heeft verkregen. Tenslotte stellen wij vast voor welke Umweltplakette u in aanmerking komt. Indien uit ons onderzoek blijkt dat voor uw voertuig geen Umweltplakette kan worden afgegeven, brengen wij u hiervan telefonisch of per emailbericht op de hoogte. Aan u worden in dat geval geen kosten doorberekend. Invoering Umweltzones in Duitsland: Het invoeren van Umweltzones in Duitsland geschiedt vanaf 1 januari 2008 in een gestaag tempo. Momenteel bestaan er in 13 Duitse steden Umweltzones. Inmiddels hebben meerdere steden in Duitsland plannen voor invoering van Umweltzones in voorbereiding. Voor een actueel overzicht van de invoering in Duitsland, alsmede detailinformatie over de omvang van de Umweltzones in deze steden verwijzen wij u naar: osiris.uba.de/Website/umweltzonen/

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 14:58 #1219193 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weer 12,50 weg
En dat om niks. Alleen maar om te bewijzen dat je aan bepaalde normen voldoet. Waar je al aan voldoet anders mocht deze auto de weg niet op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 15:12 #1219199 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad
Inderdaad Mark geldklopperij .

Nu had ik vd ANWB een waardebon gekregen na mijn geklaag over de slechte service. (pech met Dafje in buitenland)
Dus dat kwam mooi uit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 16:01 #1219209 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ergeren
Waar ik me nog het meest aan erger is dat op die sticker, bij mij althans, het kenteken gewoon met stift is geschreven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 16:06 #1219210 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij
is het gedrukt maar zeker weten doe ik het niet.
Wel viel me op dat het witte vlak waar kenteken staat niet plakt zeg maar. Er omheen wel.
stickers liggen dus al klaar.
kenteken erop en versturen maar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 16:08 #1219211 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Domme stikker
Maar goed hoe lang is zo,n stikker geldig?
Enne Slurpje zal hem wel niet kunner krijgen zeker,...:(
Groeten ....
Ps.
Ik ben te lui om alles te gaan lezen dus als iemand het me kan vertellen graag!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 16:11 #1219212 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sticker zit
Sticker zit aan auto gekoppeld.
Dus gaat net zolang mee als de auto leeft.
Of ze moeten tzt de regels weer veranderen.
Voor slurpje geen idee. (heeft ie een kat)
Jan Snijder zijn 760 heeft ook groene sticker

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 17:27 #1219225 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen Kat.
Wel een pulsair systeem en een EGR.
hij is iets schoner dan een"normale"V6

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 22:10 #1219262 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Sticker
Hallo Volvisti
Mijn 945 van modeljaar 1991 heeft ook een groene sticker gekregen.  Gewoon even de grens over gestoken, naar de Dekra gereden, papieren laten zien (maar waar ze niet wijzer van werden), 5 (in woorden: VIJF) euro betaald en weer teruggereden.
Er zijn overigens ook rode en gele stickers.  Geldklopperij kun je het eigenlijk niet noemen.  Want voor vijf euro krijg je een sticker en een velletje papier.  En moeten ze er toch tijd in steken, om een en ander in te vullen.  Bij mij hebben ze overigens met permanent marker het kenteken ingevuld.  Waar ik bij stond.
Het is eerder het zoveelste idee van een groep mensen die geen ballen verstand hebben van veel zaken, maar toch iets aan het milieu menen te moeten doen.
groetjes
Mathy 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 22:47 #1219268 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 't Zou maar zó kunnen!
Nóu, Henk, 't zou maar zó kunnen dat jij die sticker ook krijgt. TÜV Nord zit overigens in Vaassen, dus da's om de hoek bij jou.
Mijn B230K met EGR en pulsair uit 1987  (bouwjaar 1986) heeft de sticker ook gekregen. Een B230K zónder EGR en pulsair krijgt hem niet...
Groet, Lieme Huib

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC