VOLVO 760 1983-dingetjes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2008 23:10 #1217234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn 760 was ook een V6 met
Mijn 760 was ook een V6 met de M46 handbak, het reed heerlijk!
Ik zie wel dat de veerpootlagers wat ver omhoog komen, de kapjes dan. Kan een teken zijn dat het rubber minder wordt. 
Ik zou me daar nog niet te druk over maken!
Mijn motorruimte zag er in iedergeval bij lange na niet zo netjes uit als die van jouw!
Een zeer nette wagen!
Groet,
Philip

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2008 12:07 #1217287 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nee
Vooral niet doen, die andere V6...
Je hebt nu een blok met vrijwel uniek weinig kilometers, en aangezien ik de auto zelf ook bekeken heb en de algehele staat ken, ben ik niet bang dat die stand niet klopt. Daarnaast zijn de koppakkingen bij de PRV niet het sterkste punt: vermoedelijk omdat de onderkant altijd in de koelvloeistof staat raken ze na verloop van jaren een keer lek. Nu vervangen door een stel goede nieuwe levert je een betere auto op dan als je een andere motor zou plaatsen.
Over de conditie van de veerschotels zou ik me niet teveel zorgen maken voorlopig: gezien de staat van de rest is het niet waarschijnlijk dat die slecht zijn.
@de rest: de conditie van de 760 waar het hier om gaat is erg goed: het zou me niet verbazen als Jan Snijder bij het zien ervan zijn eigen aankoop betreurt... 

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2008 12:43 #1217293 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic En de foto's

davidvandijk schreef : Ik weet niet hoe ik een foto moet toevoegen dus hierbij een linkje:  i86.photobucket.com/albums/k112/petervan...220.jpg?t=1225813844

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2008 19:46 #1217333 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb remklauwen voor m'n
Ik heb remklauwen voor m'n 740Turbo, bij Nordicar vandaan gehaald, in die tijd waren ze 67 euro per stuk ex btw, daar ga ik dus niet zelf voor lopen reviseren, en je weet gelijk dat ze goed zijn, een wereld van verschil overigens, nieuwe tangen en originele blokken, dan weet je hoe ze kunnen remmen.
Groeten, Co.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2008 21:25 #1217343 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Geen spijt
Willem,
ik heb geen grijntje spijt van mijn aankoop. Een nieuwe 760 GLE met 47000 km ( nu 49000 km) vind je nog minder dan de bekende speld in de hooiberg. Zonder iets aan David's auto af te doen, hoor. Ik weet niet wat hij er voor betaald heeft maar waarschijnlijk heeft ie een hoop waar voor zijn geld. Bij mijn aankoopprijs dien je ook te bedenken dat ik een hele mooie prijs voor mijn Daf 55 van Carlo heb teruggehad en dat hij de auto perfect in orde heeftgemaakt t.w. nieuwe bumperhoes voor, velgen als nieuw laten maken, vacuümmeter, analoge buitentemperatuurmeter, nieuwe banden, grote beurt en nog zo wat van die zaken om de auto perfect te maken. Ik weet dat ie niet goedkoop was, maar ik heb bewust voor een dergelijke auto gekozen m.n. wat betreft de km.stand. En bij mijn gebruik, zo'n 2000 km per jaar en altijd in een mooie droge schuur ( i.c.m. de Dinitrol 2-fasen behandeling), blijft ie tot in lengte van jaren een unieke km.stand houden en in perfecte conditie. En ik weet dat ik mijn koper al heb voor het geval dat ik hem ooit wil verkopen. Sterker nog, ik heb hem de optie beloofd voor het geval dat................ Dus een betere belegging dan de beurs zal ik maar zeggen om over het genieten ervan nog maar te zwijgen.
Overigens vind ik ook de auto van David er prachtig uitzien zo op de foto's en bij deze feliciteer ik hem dan ook van harte. Leuk dat er de laatste tijd zulke vroege 7 series in de vereniging komen. En ik ben zeker benieuwd naar de auto en kijk er naar uit om hem live te bewonderen. Wellicht komt David ook naar Gemert de 15de????

Groeten, Jan.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2008 00:48 #1217358 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lid worden
Hallo Philip

flip_21 schreef : Welkom! Wel snel lid worden hoor

Had jij zelf niet nog een broer die nog geen lid is?
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2008 09:23 #1217364 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jep

Mathy schreef : Had jij zelf niet nog een broer die nog geen lid is?

Jawel, maar die heeft geen Volvo 700/900
Groet!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC