Plaatwerk bekleden met epoxy hars (off topic)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2008 15:48 #1216169 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb inmiddels een aantal
Ik heb inmiddels een aantal racewagens gebouwd waarbij de carosserie (spatborden, voor/achterklep en deuren) van polyester is gemaakt. Zelf gedaan, eerst mallen maken en dan het eindresultaat. Ik heb er dus enige ervaring mee
Ga er maar vanuit dat polyester op plaatwerk zetten geen lang leven leidt. Verschillende uitzettingcoëfficienten en (daardoor) vocht tussen de delen gaat al snel voor problemen zorgen. Het beste is dan toch het originele plaatwerk strak maken, een mal trekken, en dan daaruit een polyester deurplaat die je in plaats van het origineel zet.
Maar als ik lees dat een nieuwe deur 80 Euro is, dan is het volsterkt onlogisch om met polyester aan de gang te gaan. Inclusief strak maken (plamuur) ben je dan meer kwijt en dan heb ik het nog niet over de tijd die erin gaat zitten.
Moet zijn natuurlijk dat je met de Panda ook tegen ander auto's wil leunen zonder veel schade

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2008 20:16 #1216204 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je hebt me overtuigd!
Hoi Jan, dank voor de uitleg! Dan inderdaad maar met 2 comp plamuur of natuurlijk ducktape erover heen ;-)@Bas, 200 euro kostte die inderdaad. Hele mooie uitlaat, goeie accu, goeie radiator en geen viezigheid in het koelsysteem. Minpunt is dat er laswerk in de bodem moet voordat ie door de APK komt. Al met al ga ik ervan uit dat ie me met een nieuwe APK niet meer dan 350 euro kost. Tweedehandsdeuren zit bijna altijd roest in, dan kan ik beter nieuwe kopen.@André, de bloedjes van kinderen gaan juist met de 940 op stap de Panda is voor de boodschapjes of voor als ik moet sleutelen aan de volvo. Trouwens de 940 had vorig jaar een doorgeroest benzinefilter, als de motor liep druppelde de benzine er gewoon uit. Dat heb ik bij een Panda nog nooit meegemaakt... ;-)Allemaal dank voor de reacties!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC