ventilatie doet raar
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2008 10:02 #1216146
door Timen Smit
Je moet het dan met een legering van zilver solderen met een speciaal kleine brander (pas op wordt de beveiling te heet dan is ie alsnog weer stuk) of zoals het origineel gedaan is: gepuntlast.
Een nieuwe kost 25€ incl.

Beantwoord door Timen Smit in topic duur
Nu repareer ik zelf ook graag maar de thermische beveiliging laat zich moeilijk solderen zoals al beschreven.Lobbes schreef : Er is een draadje over.
De thermische zekering op de groene platte weerstand van de kachelmotor is defect.
Vervanging van de thermische zekering is de oplossing.
koop er een in de stofzuiger/koffiezetapparaatonderdelenwinkel van 85 graden (koffiezetter)

solderen is lastig, maar loont,
Peter,

Lobbes
Je moet het dan met een legering van zilver solderen met een speciaal kleine brander (pas op wordt de beveiling te heet dan is ie alsnog weer stuk) of zoals het origineel gedaan is: gepuntlast.
Een nieuwe kost 25€ incl.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2008 22:56 #1216220
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic regelmatig gelukt....
Het is mij regelmatig gelukt, met gewoon lood/tin soldeer: op een gegeven moment was ik de huissoldeerder van de regio... Gewoon met een 60 Wat industriepookje
de kunst is zo veel mogelijk draad van de oude zekering te laten zitten en hieraan te solderen, deze is wel van -geoxideerd- koper Het origineel is i.d.d. gepuntlast op de stalen strips van de weerstand
50 eurocent versus 25 euro, ik heb principes...
Peter
Lobbes
de kunst is zo veel mogelijk draad van de oude zekering te laten zitten en hieraan te solderen, deze is wel van -geoxideerd- koper Het origineel is i.d.d. gepuntlast op de stalen strips van de weerstand
50 eurocent versus 25 euro, ik heb principes...
Peter
Lobbes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2008 11:22 #1219429
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfde probleem blower 740 GL uit '90
Beste Volvo fans
Bij mij is doet de blower het ook maar op de hoogste stand. Ik denk dus dat bij mij ook de weerstand hiervan is overleden. Nu stonden er op de forum foto's van de 940 waar deze zich bevindt. Ik heb het handschoenenkastje verwijderd, maar bij de 740 GL ziet het er heel anders uit. Heeft er iemand een idee waar deze zit? Alvast bedankt voor de uitleg!
Jeffrey
Bij mij is doet de blower het ook maar op de hoogste stand. Ik denk dus dat bij mij ook de weerstand hiervan is overleden. Nu stonden er op de forum foto's van de 940 waar deze zich bevindt. Ik heb het handschoenenkastje verwijderd, maar bij de 740 GL ziet het er heel anders uit. Heeft er iemand een idee waar deze zit? Alvast bedankt voor de uitleg!
Jeffrey
Moderators: Jerry Stam