Twee dingen stuk aan de 960, later drie! BELANGRIJK!!!
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2008 10:19 #1216038
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Vervangen?
Hallo mede rollers,

is het in dit geval dan niet verstandig om de leidingen te vervangen door leidingen van een ander materiaal, wat minder slijtgevoelig is?
Het lijkt me een nogal gevaarlijke situatie als brandstof leidingen kapot gaan!
Maar gewoon een hersenspinsel hoor....

Gulle Groet,

is het in dit geval dan niet verstandig om de leidingen te vervangen door leidingen van een ander materiaal, wat minder slijtgevoelig is?
Het lijkt me een nogal gevaarlijke situatie als brandstof leidingen kapot gaan!
Maar gewoon een hersenspinsel hoor....

Gulle Groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2008 22:36 #1216122
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oog en naald en zo
Lijkt me dat je door het oog van de naald bent gekropen. De benzineleidingen worden na verloop van jaren best erg hard: ik heb indertijd zowel die van mijn eigen auto als van de sloper afgekeurd en geinvesteerd in een nieuwe leiding. Dat is wel even slikken: de leiding was zo'n 90 euro ex BTW en dat was nog het goedkope type zonder terugslagdemper...
Retour heb ik dacht ik wel hergebruikt. Misschien is dat wel de oorzaak van mijn motorbrand geweest, al was die dan wel soepel genoeg. Zorg in ieder geval, dat je de juiste types koopt: er zijn aardig wat verschillende, met ook weer verschillende klemsystemen op de brandstofrail.
Retour heb ik dacht ik wel hergebruikt. Misschien is dat wel de oorzaak van mijn motorbrand geweest, al was die dan wel soepel genoeg. Zorg in ieder geval, dat je de juiste types koopt: er zijn aardig wat verschillende, met ook weer verschillende klemsystemen op de brandstofrail.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2008 18:56 #1216190
door V700 register
Als ik je begrijp Willem, ben ik dus niet de enige met verouderde brandstofleidingen?
Robert
Beantwoord door V700 register in topic Oh oh!
Oh oh!... Van de week de leidingen ophalen en thuis monteren. Natuurlijk. Lijkt mij een hele sleutelklus zo te zien. Inlaatspruitstuk demonteren?? En dan maar hopen dat het de juiste zijnWillem van Strik lidnr 328 schreef : Zorg in ieder geval, dat je de juiste types koopt: er zijn aardig wat verschillende, met ook weer verschillende klemsystemen op de brandstofrail.
Als ik je begrijp Willem, ben ik dus niet de enige met verouderde brandstofleidingen?
Robert
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2008 05:39 #1216233
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niet nodig
Ik denk, dat je er zo wel bijkunt, zonder het inlaatspruitstuk te demonteren. Bovenaan losmaken moet luikken met een klein rateltje, en dan de nieuwe leiding aan de oude vastmaken en er van bovenaf doorheen trekken. De aanvoerleiding komt vanaf het schutbord, die aansluiting kom je zo nog wel bij.
Retour weet ik even neit uit het hoofd, waar die heen gaat.
Inlaatspruitstuk demonteren is een forse klus, en daar zou ik een goede tapset bij de hand houden: bij de mijne hebben we heel wat schroefdraad uitgeboord en opnieuw getapt: dat aluminium is niet van heel hoge kwaliteit. En als ze dan RVS boutjes hebben gebruikt, heb je een probleem... Zo mogelijk laten zitten dus.
Als het toch moet: de onderste bevestigingsmoer is een rotklus: daar heb je smalle handjes en dubbele gewrichten bij nodig. Maar is van de achterkant uiteindelijk met een heel kort steeksleuteltje (ik heb 5 cm rateltjes van de Biltema) net bereikbaar. Verder zou ik 'm dan bij de rubber moffen losgooien en die ook gelijk allemaal vervangen. Kost circa 100 euro voor 6 moffen en twaalf klemmen, af-dealer, en verhelpt eventuele valse-lucht problemen en onstabiel stationair.
Retour weet ik even neit uit het hoofd, waar die heen gaat.
Inlaatspruitstuk demonteren is een forse klus, en daar zou ik een goede tapset bij de hand houden: bij de mijne hebben we heel wat schroefdraad uitgeboord en opnieuw getapt: dat aluminium is niet van heel hoge kwaliteit. En als ze dan RVS boutjes hebben gebruikt, heb je een probleem... Zo mogelijk laten zitten dus.
Als het toch moet: de onderste bevestigingsmoer is een rotklus: daar heb je smalle handjes en dubbele gewrichten bij nodig. Maar is van de achterkant uiteindelijk met een heel kort steeksleuteltje (ik heb 5 cm rateltjes van de Biltema) net bereikbaar. Verder zou ik 'm dan bij de rubber moffen losgooien en die ook gelijk allemaal vervangen. Kost circa 100 euro voor 6 moffen en twaalf klemmen, af-dealer, en verhelpt eventuele valse-lucht problemen en onstabiel stationair.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2008 11:30 #1216247
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Robert,
Ik heb bij mijn
Hoi Robert,Ik heb bij mijn 960 2.5 ook de hogedrukleiding vervangen, dit omdat we de gedachten hadden dat de terugslagdemper die er bij een 2.5 inzit niet meer goed werkte en dat vandaar de injectors zo veel herrie maakten.Helaas was dit niet de oplossing, maar goed even terug naar jou probleem, ik heb even gekeken in vadis hoe het bij jou zit, jij heb in ieder geval niet deze terugslagdemper er tussen zitten en zal dus rond de 90 euro ex kwijt zijn voor deze leiding inplaats van 120 ex voor die met terugslagdemper.Als je de hogedrukleiding gaat vervangen dan zal je de injector rail moeten demonteren, de drie boutjes onder de rail verwijderen en je trekt de geheele rail met injectors en al los .Dus vergeet niet om minimaal 6 O-ringen mee te bestellen voor om de injectors, ik heb twaalf ringen besteld want heb ook meteen de rubbers op de rail vervangen.Het is een kleine klus die goed zelf is te doen, succes er mee Onderdeel NR: hogedrukleiding aanvoer: 3528497 Retourslang tussen rail en drukregelaar: 3528492 Retourslang tussen drukregelaar en tank: 1266500 O-ringset verstuivers 6 stuks : 1346393Groeten Bart snoek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2008 15:18 #1216262
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou je
Zou je wat foto s kunnen maken van het vervangen vd leidingen ??
Moderators: Jerry Stam