Kinderslot voorportieren, bestaat dat?

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2008 17:03 #1210185 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Tja...

Baseman schreef : Dat op de achterderuen een kinderslot zit, is me duidelijk. De reden ook, ik heb het er aan de linkerkant op gezet, rechts uiteraard niet.
Aangezien mijn kleine achterin zit, is dat dus prima.
Nu hebben we nog een auto, wat een driedeurs is, waar de kleine dus op de voorstoel mee kan (want geen bijrijdersairbag) maar mogelijk kan ze net bij de greep om de deur op en te doen.
Hierop zit geen kinderslot.
Waarom is dat eigenlijk, maar belangrijker, stel dat ze er makkelijker bij zou kunnen, zou het een serieus issue zijn.Zijn er dan middelen, mogelijk aftermarket, die de deur kunnen vergrendelen?
Ik ken ze niet. 

Een kinderslot zit niet op de voordeuren omdat, kinderen onder de 12 niet op de voorstoel mogen zitten. (of in elk geval, tot die waanzin met zitjes e.d. was dat het geval, weet niet of dat nu nog zo is) Blijkbaar verwachten fabrikanten nog steeds dat kinderen onder de 10-12 niet op de voorstoel zitten. Lijkt mij een veilige aanname.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2008 19:16 #1210205 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK
op de website van de RDW staan de APK eisen waarin een personenvoertuig moet voldoen. Daarin staat o.a.:
Artikel 5.2.41 deuren, motorkap en kofferdeksel1. De deuren van personenauto’s moeten goedsluiten. De deuren die direct toegang geven totde personenruimte, moeten op normale wijzevanaf de binnenzijde of vanaf de buitenzijdekunnen worden geopend.Toelichting:Onder deuren worden verstaan deuren die scharnierenom een verticale stijl, die schuiven langs eenhorizontale rail of vleugeldeuren aan de zijkant van hetvoertuig; 
Het lijkt dus wel te mogen, daar niet vermeld staat dat ze op normale wijze van binnen én buitenzijde geopend moeten kunnen worden. Het lijkt mij echter ook niet echt veilig in een driedeurs of in een vijfdeurs waarbij ook de achterdeuren op kinderslot staan. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC