Hoe goed zijn deze remschijven?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 13:25 #1209346 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja, dat is ook gewoon
Tsja, dat is ook gewoon waar, bijna elke auto remt progressiever/agressiever als een 940. Zelfs een 240 remt directer, maar ja die staat ook bekend om zijn goed werkende remklauwen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 14:25 #1209351 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou
Persoonlijk vind ik dat wel wat meevallen. Polo ('95) van mijn moeder remde een stuk slapper (met grotere weg van pedaal)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 18:36 #1209374 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb....
35.000 km geleden zulke onder de 960 laten leggen. Bevalt prima.

• F.P.A.M. Schmiermann
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 21:40 #1209396 door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic verschilt
Ik merk dat het remvermogen per 940 nogal verschilt. Onze eerste 940 ('94) belieft wel wat drukkracht om vol in de hoefijzers te gaan staan. Nummer twee ('96) reageert op een veel lichtere pedaaldruk. Beide met net ververste remvloeistof en verder goede remmen. Of dat nou exemplarisch is of afhangt van bouwjaar is mij niet duidelijk.
Frans

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 21:43 #1209397 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brommerig bijgeluid
ik heb soortgelijke gegroefde schijven op mijn 850 gehad en dat beviel goed. Nadeel: de groeven maken een brommerig bijgeluid als je hard remt.
Geperforeerde schijven komen er bij mij niet op. Zijn mij te gevoelig voor scheuren (radiaal, van gat naar gat). Dit is op racewagens niet zo van belang omdat daar na iedere race de remmerij wordt gecheckt en de schijven bij twijfel veel eerder worden vervangen maar zelfs op rallyauto's kom je vrijwel geen geboorde schijven tegen, alleen maar groeven.
Aan al die 740/940 rijders die vinden dat hun auto slechter remt als het eerste beste lease-Golfje. duTer overweging:  Lease-auto's zijn over het algemeen nieuw met goeie nieuwe remvloeistof en perfect werkende remklauwen. Suggestie: laat eens je remvloeistof vernieuwen en het systeem goed ontluchten (voor het eerst sinds 10J? dat komt vaker voor dan je denkt!) Haal dan ook eens de voorste remklauwen uit elkaar en smeer de geleidepennen eens goed. Bouw dan alles weer terug ( even pompen om de remblokken weer tegen de schijven te drukken.) en verbaas je over het veel stevigere nieuw aanvoelende  remgevoel!
PS ik heb een week geleden voor mijn vader een andere auto mee helpen uitzoeken, dat is een Peugeot 307SW geworden. Die auto heeft ook 16" velgen met 205/55x16 banden en vrijwel even grote (4) schijven waarvan de voorste geventileerd (net als op de 740, 780 en 940/960), zelfs de klauwen lijken op elkaar: enkelzijdige enkele zuiger met geleidepennen. (net als op de 940 en 850) Het gewicht van die Peugeot is ook vergelijkbaar met een 700/900. Die bewuste Peugeot is maar 30kkm oud en remt daardoor als nieuw. Je hoeft maar met je tenen het rempedaal aan te raken en de auto duikt al in de remmen. Het remsysteem lijkt als 2 druppels water op dat van onze bricks <u>dus</u> moeten ook onze bricks strak en hard kunnen remmen. Die van mij doet dat overigens ook! Ik doe er dan ook iedere 2j nieuwe vloeistof in. (de garage waar ik dat laat doen heeft een prisma tester waarmee je kan zien of de vloeistof nog goed is, ze draaien dan de nippel aan iedere klauw een klein stukje los en laten 1 druppel (uit de klauw dus! Daar waar de vloeistof het heetst wordt!) op het prisma vallen en zo kunnen ze dus per klauw zien of dat deel van het systeem goed is.
Kleine moeite, lage kosten, hoop plezier van.

&#160;
&#160;
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 22:04 #1209400 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn wagen krijgt hopelijk
Mijn wagen krijgt hopelijk deze week de nieuwe remmen.... (ff hard doorsleutelen)
- Rondom schijven met groeven
- PBR metal master blokken rondom
- NIEUWE klauwen vóór
- Staalomvlochten remslangen rondom
- Nieuwe remvloeistof (@JanV: ik kan ATE blue alleen bij FCP vinden, iedereen die ik vraag kijkt me aan alsof ik niet goed snik ben)
- Nieuwe geleidepinnen vóór
- Nieuwe koperen leidingen naar beide voorklauwen (uit irritatie van vastzittende wartels de hele zooi er uit geknipt... )
Laatste zal niet helpen bij het remgevoel, maar moest gebeuren... 
Het valt me wel op dat de remmen van de 240 van mijn broer toch wel akelig aggressief zijn, en ik ben benieuwd of mijn wagen dit gaat evenaren. 
De groeven in de Brembo schijven (in dit topic) zijn vooral bedoled voor het afvoeren van remstof en gassen van de remblokken, nietwaar? Of helpen ze ook daadwerkelijk doordat ze ''ruwer'' zijn?
Groet,
Philip

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2008 11:18 #1209432 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Groeven in schijven
Hallo,
&#160;
Ik heb ook eens een heel topic gelezen over groeven.
De groeven hebben ook een beetje een 'snijdende' werking.
Dit betekend dat er wat 'extra' materiaal van je blokken afge'sneden' worden.
Voordeel is dat 'verglazing'/ 'verharding' van de remvoering(bijna) niet meer voorkomt en dat je dus elke keer remt met een 'nieuwe' laag.
Betere remwerking, wel hogere slijtage van je blokken.
Vond dat verhaal wel logisch klinken.
Bij deze....
&#160;
Gr. Eelco

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2008 14:58 #1209465 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat wel eventueel te
Wat wel eventueel te proberen is, om te proberen een hoofdremcylinder te pakken te krijgen met een kleinere binnendiameter, ik heb geen idee of bij Volvo verschillende diameters te krijgen zijn, maar een kleinere diameter levert een hogere druk in de remleidingen, dus ook een "agressievere" cq beter pakkende remmen op.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC