Hoe goed zijn deze remschijven?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2008 00:27 #1069285 door Mathy van Nisselroy
Hoe goed zijn deze remschijven? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Hoe goed zijn <a href=" link.marktplaats.nl/185059011 " target="_blank">deze remschijven, als je ze monteert op een auto die dagelijks gebruikt wordt? Kun je er dan ook nog iemand mee laten rijden, die weinig ervaring heeft?
En past zoiets op een 945 GLE uit 1991?
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2008 08:27 #1209235 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Helaas
Hoi Mathy,
&#160;
Ik heb een tijdje geleden ook nagevraagd bij de verkoper of ze onder mijn 940 uit '92 paste. Maar helaas schijnen ze pas vanaf modeljaar '94 te passen volgens hen. Ik heb er toen dus maar vanaf gezien.... maar het lijken mij wel goede schijven!
Wat bedoel je trouwens met "Kun je er dan ook nog iemand mee laten rijden, die weinig ervaring heeft?"
&#160;
Gulle Groet,
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2008 08:30 #1209238 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doseren
Doseren is soms wat lastig voor iemand met weinig ervaring (in de betreffende auto). Als ze heel aggressief aangrijpen moet je dus heel voorzichtig remmen.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2008 10:19 #1209245 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Ach so!
Ach so!
Zo iemand die je eigenlijk uberhaupt niet in je auto wilt laten rijden.....
&#160;
Gulle Groet,
&#160;
&#160;

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 00:10 #1209321 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Uitleg
Hallo Miquel

Miquelangelo1969 schreef : Wat bedoel je trouwens met "Kun je er dan ook nog iemand mee laten rijden, die weinig ervaring heeft?"

Ik bedoel eigenlijk: "Remt m'n auto daarna nog steeds zoals je dat van een auto verwacht of remt ie anders (dan je zou verwachten)". Dit soort dingen omschrijven is nog al lastig. Iemand die in de racerij zit, verwacht van bepaalde schijven misschien dat die anders remmen dan standaard schijven. Dus voor hem/haar remt de auto met die schijven dan zoals verwacht. Maar dat wil niet zeggen, dat ze voor dagelijks woon/werkverkeer, boodschappen doen en "in de file naar Spanje" ook geschikt zijn. Vandaar de toevoeging "iemand met weinig rijervaring".
Groetjes
Mathy

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 09:04 #1209325 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Ik snap hem.
Hoi Mathy,
&#160;
Ik snap hem, is inderdaad lastig uitleggen. Er zal uiteraard veel verschil zitten in 'normale' remmen of remmen die een wat sportiever rij karakter vereisen.
Bedankt voor de uitleg!
&#160;
Gulle Groet,
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 09:38 #1209326 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De remschijven staan pas op
De remschijven staan pas op de onderste trede als het gaat om krachtiger remmen.Veel belangrijker zijn de remklauwen en de oppervlaktegrote van de remblokken, daarna komt de soort remvoering en pas op de allerlaatste plaats de schijven.Belangrijk voor de schijven is hun vermogen om zo snel mogelijk warmte af te kunnen voeren, alhoewel dat ook belangrijk is in combinatie is met de remblokken. Raceremblokken vragen net om "opgewarmde" remschijven. Ook de remklauwen dienen goed te moeten kunnen koelen, anders wordt de remvloeistof te heet en daalt de remvloeistofdruk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 09:43 #1209327 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vraag
Volgens mij was de vraag meer gericht op normaal gebruik met gelijkblijvende remkracht. Dus of je kunt verwachten dat dosering en aangrijpen (erg) veranderen / agressiever worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 11:37 #1209337 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat probeerde ik ook uit te
Dat probeerde ik ook uit te leggen.Hooguit  koelen deze schijven wat beter, als er langdurig geremd wordt, daar moet men dan vooral denken als langdurig met een caravan bergaf rijden of bij zeer sportief/circuit gebruik.
Bij normaal tot gewoon sportief gebruik zal men weinig verschil merken ( hooguit in de portemonnee )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 12:59 #1209344 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Golf
Als je jaren in een 940 gereden hebt en in een golfje (oid) stapt zit je de eerste keer dat je remt echt met je neus tegen het dashboard.... 'T is even wennen maar voor mij zou een 940 ook zo mogen remmen
&#160;

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC