Niet te vinden Volvo 1983/84 740/760
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Even een gok:
604 nr1: vier jaar voordat hij van de brug doinderde en total-loss was. Ongeveer een ton aan klilometers bij mijn grootouders ja.
604 nr2: vervanger van de vorige, binnengekomen met 80.000 km, bij 273000 liep die ketting kapot. Vervangende motor had ook iets van 250.000, en daarmee heb ik nog zo'n 30.000 gereden voordat ik 'm verkocht.
264DL: kmstand onbekend, mijn vader heeft er ongeveer een jaar mee gerden (en dus zo'n 80.000 km) voordat we ermee over de kop sloegen en hij total loss was.
264GL: gekocht met zo'n 130.000 km en is met zo'n 260.000 weer verkocht.
Let wel: dat in een tijd dat de meeste auto's bij 100-150000 km toch echt op waren! Jaren 70, begin jaren 80 waren de motoren bepaald nog niet zo kilometervast als nu.Zet er maar eens de ervaringen met bijvoorbeeld een Citroen GS tegenover: kocht pa nieuw, heeft er 30.000 km mee gereden, en daarna ingeruild omdat het niet lekker voelde.De garagehouder heeft verteld hoeveel werk ze eraan hadden om 'm verkoopklaar te maken: inclusief een motorrevisie...
Als we binnen de club gaan zoeken, dan zijn er voldoende exemplaren met standen boven de 400.000 km, al zijn de voorbeelden die me te binnen schieten vooral B280's (Hedwig's andere 780, een gouden 760 sedan (Matthijs?).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
link.marktplaats.nl/208721044
Stond een aantal weken geleden voor 600 euro op mobile.de, niet ver van Koblenz.Wagen heeft aan de passagiersdeur (onderste deel) een knauw gekregen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
| Prijs | € 3.950 </td></tr> <tr><td class="left">Bouwjaar</td><td>12-1985</td></tr> <tr><td class="left">Kilometerstand</td><td>293.550 km</td></tr> <tr><td class="left">Kleur</td><td>Antracietgrijs</td></tr> </tbody></table> <table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" class="table-right"><tbody><tr><td class="left">Brandstof</td><td>Benzine</td></tr> <tr><td class="left">Carrosserie</td><td>Sedan</td></tr> <tr><td class="left">Transmissie</td><td>Handgeschakeld</td></tr><tr><td class="left">Aantal deuren</td><td>4</td></tr> <tr><td class="left">Cilinderinhoud</td><td>2.300 cc ??</td></tr></tbody></table>Waarvan wordt gezegd: Perfect onderhouden 760 GLE Turbo Intercooler met complete historie. Compleet serviceboek aanwezig met alle onderhoudsbeurten uitgeoerd door Volvo-dealer. Prachtige auto die onder 15-jaarsregeling valt en bijna belastingvrij is!! Absoluut geen roest en in perfect onderhouden staat. Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
01-12-2008 17:50 #1220073
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kilometerstanden
Prachtig hoor, al die kilometerstanden en al die verhalen over die geweldige V6 waarmee ook een aantal -ook al- geweldige Franse auto's in die tijd waren uitgerust.
Ga eens praten met een man die in die tijd verantwoordelijk was voor de aftersales bij Volvo... Grafmotor, ach, da's misschien ook wat te sterk, gezien in het licht van de tijd waarin de motor werd ''geboren''. Gelukkig bestaat er zoiets als van de ''craddle to the grave''. Wart   Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
01-12-2008 17:55 #1220076
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die
Die discussie is in dit draadje en ook in andere al uitvoering gevoerd dacht ik zo. De laatst aangehaalde 760 heeft een 4 cilinder redblock, en is dus een turbo. B230ET, B230FT oid ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
01-12-2008 18:08 #1220077
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic discussie en turbo 85
Precies, ook weer in dit draadje. Dus kan ik er mijn mening ook toe laten doen...toch?
Over die 760 turbo. Een turbo uit 1985 heeft een ET. Overigens staat deze auto bij de onlangs in deze kolommen besproken 'dealer' uit Hilvarenbeek. Die discussie is ook al gevoerd, maar ik verwijs toch graag nog even naar de wijze woorden van onze voorzitter daarover. Wart Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
01-12-2008 18:26 #1220081
door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic nooit
en dan te bedenken dat de starter van dit draadje na z'n posting nooit meer iets van zich heeft laten horen (en dit terwijl ik iets HAD wat hem kon interesseren en dit tot 3 maal toe via PB heb laten weten). Totaal gebrek aan netiquette vind ik.
Wolwo Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
01-12-2008 21:41 #1220100
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ships passing in the night
tiens als iemand op een Pb niet reageert of op een voor hem specifiek bericht dan is dat niet netjes, maar ja, sommige mensen gooien wat in de groep en veranderen dan van gedachte of zo. geef je bek een douw is dat. Gelukkig hebben wij er hier vrij weinig last van . Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
01-12-2008 21:52 #1220103
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vaker
Je hebt helemaal gelijk !Ik ben hier vaak te vinden, op een gegeven moment heb je bepaald discussies wel een beetje gehad omdat je ze vaker voorbij hebt zien komen. Maar dat mag natuurlijk niet iemand anders in de weg staan. Dus trek je niets van mij aan. Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam
Over de verenigingOver deze site |





