Accu leeg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Valt weer wat te lerenldoensen schreef : ... EN als het heel warm is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
Zakt je (laad)spanning niet in, als de koolborstels versleten zijn?
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy schreef : Zakt je (laad)spanning niet in, als de koolborstels versleten zijn?
vanwege lagere contactdruk => hogere overgansgsweerstand rotor - borstels ?
misschien dampen ze bij hogere temperatuur + snel (ont)laden meer uit zodat je concentratie zuur anders (slechter voor capaciteit) wordt ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, hij draait, dat wel, maar erg beroerd en met een beetje mazzel alleen in limp-home-mode.Johan Vlagsma schreef : Zolang de motor draait blijft ie wel lopen op de dynamospanning..
Ik heb samen met mijn pa zijn SAAB weer uit de schuur gehaald, omdat de schuur op instorten staat, maar die liep voor geen meter zonder accu.De accu was door het aanblijven van de kofferbaklamp geheel leeg. Hij laadde wel iets, maar de spanningsregelaar was ook al behoorlijk gaan roesten (ja, dat kan ook nog) en de borstels zaten de vast in de hulzen.Ik heb in een nabijgelegen dorpje een spanningsregelaar gekocht en hiermee (en met een hulp accu) startte de auto wonderwel in 3 keer (na twee jaar stilstaan).
Stationair geen punt, maar toen ik van plan was te gaan rijden, viel de motor (en dus ook remdruk, stuurbekrachtiging en dat soort spul) uit. Schrikken, als je op een 20% helling naar beneden rijdt.......
Met een half uurtje aan de lader, had de accu net genoeg prik om het einde van ons dorp te halen, maar stond daar weer stil.Mijn accu erin gezet, geen centje pijn (behalve dat het boschbenzinefilter compleet weggeroest was en het een wonder was dat er uberhaupt peut in het blok aan kwam, maar dat terzijde.)
Ergo: een carburatiemotor loopt prima zonder accu (zo reed onze buurman daar jarenlang rond, zolang je de auto maar met de kont omhoog tegen de helling parkeert), maar een injectie, kon je je wel eens in vergissen.
Ja, en het was een SAAB, maar die draait (deze althans) ook op een Bosch-injectiesysteem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mooi spul hoor, zo'n SAAB, na 651000 kilometers, na twee jaar stilstand nog in drie keer starten............ Leuk ook, een beetje klussen aan bijna oldtimers: Vorig jaar een Amazon, nu een SAAB900
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Eh Johan, het hele biochemische verhaal weet ik ook niet precies maar het blijkt dat bij uitersten(xtreme kou of warmte) die platen veel te lijden hebben en dat op die tijdstippen; in winter en zomer ze het meeste 'overlijden'. Ik heb tig jaren geleden bij zo'n KwikFit achtig bedrijf gewerkt dus spreek uit ervaring.Johan Vlagsma schreef :
Valt weer wat te lerenldoensen schreef : ... EN als het heel warm is.
wat gebeurt er dan precies? de meeste chemie gaat bij hogere temperatuur juist lekkerder, beter, sneller. Of zetten de platen te veel uit waardoor ze sluiting maken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ah, maar ervarings gegevens, zeker over langere tijd gezien, zijn ook erg waardevol. Er komt vast weer een moment om verder kennis te vergaren. Dank!ldoensen schreef : Ik heb tig jaren geleden bij zo'n KwikFit achtig bedrijf gewerkt dus spreek uit ervaring.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor de zekerheid toch maar eens de spanningregelaar bekijken en waarschijnlijk gewoon vervangen.
Bas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





