Accu leeg

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2008 19:06 #1208226 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wistiknie

ldoensen schreef :  ... EN als het heel warm is.

Valt weer wat te leren ;-) wat gebeurt er dan precies? de meeste chemie gaat bij hogere temperatuur juist lekkerder, beter, sneller. Of zetten de platen te veel uit waardoor ze sluiting maken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2008 19:09 #1208227 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Spanning goed, koolborstels slecht?
Hallo Volvisti
Zakt je (laad)spanning niet in, als de koolborstels versleten zijn?
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2008 19:41 #1208228 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic druk

Mathy schreef : Zakt je (laad)spanning niet in, als de koolborstels versleten zijn?

vanwege lagere contactdruk => hogere overgansgsweerstand rotor - borstels ?

misschien dampen ze bij hogere temperatuur + snel (ont)laden meer uit zodat je concentratie zuur anders (slechter voor capaciteit) wordt ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2008 20:17 #1208234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neen, dat is helaas bij injectie niet meer het geval.

Johan Vlagsma schreef : Zolang de motor draait blijft ie wel lopen op de dynamospanning..

Ja, hij draait, dat wel, maar erg beroerd en met een beetje mazzel alleen in limp-home-mode.
Ik heb samen met mijn pa zijn SAAB weer uit de schuur gehaald, omdat de schuur op instorten staat, maar die liep voor geen meter zonder accu.De accu was door het aanblijven van de kofferbaklamp geheel leeg. Hij laadde wel iets, maar de spanningsregelaar was ook al behoorlijk gaan roesten (ja, dat kan ook nog) en de borstels zaten de vast in de hulzen.Ik heb in een nabijgelegen dorpje een spanningsregelaar gekocht en hiermee (en met een hulp accu) startte de auto wonderwel in 3 keer (na twee jaar stilstaan).
Stationair geen punt, maar toen ik van plan was te gaan rijden, viel de motor (en dus ook remdruk, stuurbekrachtiging en dat soort spul) uit. Schrikken, als je op een 20% helling naar beneden rijdt.......
Met een half uurtje aan de lader, had de accu net genoeg prik om het einde van ons dorp te halen, maar stond daar weer stil.Mijn accu erin gezet, geen centje pijn (behalve dat het boschbenzinefilter compleet weggeroest was en het een wonder was dat er uberhaupt peut in het blok aan kwam, maar dat terzijde.)
Ergo: een carburatiemotor loopt prima zonder accu (zo reed onze buurman daar jarenlang rond, zolang je de auto maar met de kont omhoog tegen de helling parkeert), maar een injectie, kon je je wel eens in vergissen.
Ja, en het was een SAAB, maar die draait (deze althans) ook op een Bosch-injectiesysteem. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2008 21:18 #1208241 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welkom thuis
Hej Bas, zo ver hoef je nou ook weer niet te gaan om mijn ongelijk aan te tonen.. ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2008 21:55 #1208247 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mea culpa.
Ja. ach, als ik eenmaal begin te typen.....
Mooi spul hoor, zo'n SAAB, na 651000 kilometers, na twee jaar stilstand nog in drie keer starten............ Leuk ook, een beetje klussen aan bijna oldtimers: Vorig jaar een Amazon, nu een SAAB900

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2008 01:33 #1208259 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re: wistiknie

Johan Vlagsma schreef :

ldoensen schreef :  ... EN als het heel warm is.

Valt weer wat te leren ;-) wat gebeurt er dan precies? de meeste chemie gaat bij hogere temperatuur juist lekkerder, beter, sneller. Of zetten de platen te veel uit waardoor ze sluiting maken?

Eh Johan, het hele biochemische verhaal weet ik ook niet precies  maar het blijkt dat bij uitersten(xtreme kou of warmte) die platen veel te lijden hebben en dat op die tijdstippen; in winter en zomer ze het meeste 'overlijden'.  Ik heb tig jaren geleden bij zo'n KwikFit achtig bedrijf gewerkt dus spreek uit ervaring.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2008 09:49 #1208265 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ervaring

ldoensen schreef : Ik heb tig jaren geleden bij zo'n KwikFit achtig bedrijf gewerkt dus spreek uit ervaring.

Ah, maar ervarings gegevens, zeker over langere tijd gezien, zijn ook erg waardevol. Er komt vast weer een moment om verder kennis te vergaren. Dank!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2008 16:05 #1208390 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tot nog toe geen probleem
Tot nog toe geen probleem meer gehad, accu blijft vol.
Voor de zekerheid toch maar eens de spanningregelaar bekijken en waarschijnlijk gewoon vervangen.
Bas

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC