einde van de hemel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2008 12:39 #1207781 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kraken??

alexvanbemmel schreef : Mijn volvo kraakt inderdaad ook regelmatig, als ik schuin over een drempel hobbel hoor je de auto lekker torderen

Ik weet niet waar jullie het over hebben. Geen van de Volvo's die ik mag berijden hebben hier last van, hooguit een rammeltje van een hondenrek  wat ik er met alle macht probeer uit te krijgen en krakend leer.
Enne, wel een Volvo kwaaltje.... een krekel in de kachelaanjager... Van 1982 tot 2008 modellen! Maar is bijna net zo gezellig als een haardvuurtje.
Trouwens, een bekend gezegde: krakende wagens...
Groeten,
Maurits

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2008 13:11 #1207784 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kraken

Macs schreef : Trouwens, een bekend gezegde: krakende wagens...

....bijten niet ? 

die krekel heb ik ook. mooi laten zitten :) 

maar jij hebt het gekraak ook niet ? heb je er nog acties voor moeten doen of "was het al zo". mijn sedan (qua torsiestijfheid een gunstig model) heeft er na 260dkm dus wel last van. vooral als het wat kouder is. stook ik de temperatuur wat op en warmt de boel wat door en wordt het wel een stuk minder. voornamelijk bij A-stijl/bovenkant bestuurdersdeur

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2008 15:56 #1207792 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kraakt ook
Hallo Volvisti
Die van mij (945 GLE uit 1991) kraakt ook bij het torderen. Doet ie al vanaf dat ik hem heb. Vooral als ie koud is. Er hebben al allerhande mensen naar "gekeken" (Ron van Schmidt Gemert, Jo m'n vaste monteur, Moritz van EFMA) zij horen allemaal NIKS. Al moet ik er wel bijzeggen, dat de rit naar Gemert van hier uit net te lang is. Dan is het meeste gekraak er alweer uit. En Moritz had niet aan m'n radio gezeten, maar de radio (met navigatie, dvd, mp3, dus wat meer funkties dan normaal) was wel versteld.
Momenteel hou ik het erop, dat het de rubbers van de achterwielophanging zijn.
Bij mij hoor ik het vooral aan de bovenkant van de bestuurdersdeur en de B-stijlen.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2008 16:00 #1207793 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verhip, dat heb ik ook wel
Verhip, dat heb ik ook wel eens. Eigenlijk zelden hoor, maar ik herken het wel.
Al is het bij meer een hele harde tik, net alsof er een stuk binnenpaneel afbreekt bij de B-stijl. Schrok mij in het begin wezenloos toen ik het hoorde. Maar bij mij is het meer als de auto heel warm is en ik de airco aanzet.
Hm, bedenk mij nu of het dan wel hetzelfde is?
Groeten,
Richard

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2008 16:08 #1207795 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Tik
Hallo Richard
Het kan ook een harde tik zijn. Of zelfs een tik in de ruit, alsof er een barst in springt.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2008 09:27 #1207831 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kraaklocatie
Ik hoor het ook rond A-stijlen en waar deze overgaan in de dakranden. Merk ook dat bij aircogebruikt de auto meer leeft dan wanneer t gewoon warm is. Tsja weer wat karakter erbij zal ik maar zeggen

zo en nu weer verder knippen en plakken aan de hemel 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2008 11:44 #1207835 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé Mathy, dan heb ik denk
Hé Mathy,
dan heb ik denk ik inderdaad toch hetzelfde in mijn auto.
Heeft er iemand ook last van hele lichte plooitjes in dak?!! Bij mij zitten ter hoogte van de b-stijlen 2 hele lichte plooitjes in het dak. Die zaten er al toen ik vorig jaar de aanrijding had met de pizzakoerier, maar zijn er toen uitgehaald. Ik kan het mij niet meer met 100% zekerheid voor de geest halen, maar dacht dat ze er toen echt uit waren. Nu zie ik ze toch weer heel lichtjes zitten.
Heeft iemand anders dat ook?
Groeten,
Richard

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2008 11:55 #1207837 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic goedkope materialen.
Helaas heeft Volvo in onze bakstenen een goedkope variant van kunststoffen toegepast. Elke 7 en 9 serie die ik heb gehad begon na ca. 80000 km te rammelen en te kraken in het interieur. Gebruik van de airco verergert dit fenomeen. Ook in mijn s90 heb ik al om die reden de middenarmsteun vervangen. Goedkope gammele kunststof die na ruim 10 jaar volkomen op is. Erg jammer. Want ik vind dit niet bij het merk Volvo passen en zeker niet bij een topmodel. Gelukkig heeft Volvo in de huidige modellen haar lesje geleerd. Mijn dagelijkse s80 D5( bj.2004) met inmiddels bijna 2 ton op de teller is nog steeds volkomen rammel en kraakvrij. Ook voor de rest is het tot nu toe een probleemloze auto. Dus gemeten aan mijn persoonlijke ervaringen vind ik de kwaliteit van de hedendaagse volvo's heel erg ok., ja zelfs heel wat beter dan in het verleden. Maar liefde maakt blind en ik vergeef het mijn beide bakstenen met liefde.
Het is een fenomeen wat er bij hoort en waar je mee moet leven. Ook onze bakstenen zijn niet perfect. Maar wel heel erg leuk.

Groeten, Jan.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2008 15:21 #1207846 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Metaal
Hallo Jan
Het is niet alleen de kunststof. Het is ook het metaal.
Groetjes
Mathy

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2008 20:24 #1207856 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Hoe te verklaren.
Dat zou dan betekenen, Mathy, dat onze bakstenen na honderdduizend kilometer uiteen beginnen te vallen. Ik kan me niet voorstellen dat de koets zelf zoveel slapper wordt. En de eerste periode vanaf nieuw is de auto wel rammelvrij van binnen. Dus ik blijf overtuigd dat de gebruikte kunststoffen te hard en te goedkoop zijn geweest. Je ziet en voelt ook in de nieuwe(re) Volvo's dat het kunststof zachter en mooier van kwaliteit is.
Groeten, Jan

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC