hoe groot is die van jullie (LPG) ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Resumerend
- Tankinhoud te klein, actieradius beperkt
+ Nagenoeg onzichtbaar weggewerkt
+ Nog veel bagaruimte over in het dagelijks gebruik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Hoef ik i.i.g. niet meer naar elk LPG station uit te kijken, maar heb ik een acceptabel bereik.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vind het ook heerlijk, ik rijd 3000 km per maand en dan amper 5x tanken! M'n record staat op 640 km, kon toen 84,76 liter tanken..... de auto stotterde nog niet dus ik had vast nog een paar km verder kunnen rijden.....Baseman schreef :
Dat denk ik inderdaad ook niet.Ik heb hem ooit 1 keer echt helemaal leeg gereden, tot bijna afslaan toe (het was toen echt even niet anders) en bij de pomp ging er 81,7 liter is.Dus ja, die 80% vullingdinges is denk ik stuk. Ik weet niet beter.Ik dacht altijd dat er een 100 liter tank in zat, dan is 75 tot 80 liter aan de pomp niet raar.Ik heb op de site wel eens vragen over die beveiliging gesteld, maarbleek niet zorgwekkend.achnaton schreef : ....de 80% vulling doet het volgens mij niet
Ik vond het heel erg plezierig, twee keer tanken naar Zuid-Frankrijk.Nu sta ik 4 keer aan de pomp.
Gevaarlijk die 80%? Welnee, heb eens programma gezien waarin ze een LPG tank probeerde te vernielen. Het lukt gewoon niet, ook niet als ze de auto uit een kraan naar beneden liet vallen. Daarna de auto opgeblazen met springstof, de auto aan flarden, de LPG tank lag 100 meter verderop, .....intact......
- V700 register
- Nieuw lid
-
jsnijder schreef : Neemt net zoveel plek in als de 85 liter variant( die lag in mijn vorige s90), alleen heb je dan aan de zijkanten geen plek meer er tussen.
voor mijn sedan zou ik bij vervanging ook zeker een 100 liter tank overwegen. die loze ruimtes gebruik je toch niet...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb een lpi inst met ringtank en ik kan 55 liter tanken!
Groeten Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gedwongen rust: heerlijk!
Peter,
Lobbes
- V700 register
- Nieuw lid
-
LPG was drie en een half jaar geldeden niet erg gewild, maar op autogebied is toen inbouwen van een LPG-installatie onze slimste beslissing ooit geweest......
- A. Remy
- Nieuw lid
-
De ruimte onder de hoedenplank is verschillend bij een 740 en 940 sedan. Ik denk dat het verschil in de hoogte zit. Bij een 740 sedan is dit 30 cm, bij de 940 vermoedelijk hoger. Vandaar dat jullie dan ook 85 en 100 liter tanks kunnen monteren.
Bij de 740 sedan zal er blijkbaar niets groters in kunnen dan de 70 liter tank (tenzij een twintank soelaas kan brengen).
100% vulling kan volgens mij geen kwaad. Als ik mij goed herinner was er bij ons vroeger geen verplichting om een 80% begrenzing te hebben op de tank. Heb dus vroeger menigmaal m'n gastank volledig gevuld (uiteraard zonder problemen).
MVGWolwo
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een V6 groet,......