hoe groot is die van jullie (LPG) ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 10:54 #1206694 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een ringtank
Aangezien ik zo'n tank boven de achteras teveel ruimte vond innemen heb ik voor een ringtank op de plaats van het reservewiel genomen. Ik kan maximaal 45 liter tanken en dat is eigenlijk te weinig. Actieradius maximaal 400 km. Maar daardoor rijd ik nog wel regelmatig op benzine en dat is dan weer goed voor de motor. Dat neemt niet weg dat een 60 liter tank met een vulling van 80 % te klein is als je op vakantie gaat. Maar aangezien ik dat maar enkele keren per jaar doe neem ik het ook maar voor lief dat ik dan toch weer een reservewiel in de kofferbak moet leggen. In Nederland rijd ik zonder reservewiel maar met zo'n spuitbusje rond.In ieder geval , met een kleine tank strek je wat regelmatiger de benen. Ik ben uiteindelijk toch tevreden over het totaalplaatje.
Resumerend
- Tankinhoud te klein, actieradius beperkt
+ Nagenoeg onzichtbaar weggewerkt
+ Nog veel bagaruimte over in het dagelijks gebruik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 11:41 #1206701 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Grote tank.
In mijn s90 ligt een grote 100 liter tank. Effectief 80 ltr. dus goed voor ruim 600 km rijden. Neemt net zoveel plek in als de 85 liter variant( die lag in mijn vorige s90), alleen heb je dan aan de zijkanten geen plek meer er tussen. Wel moet je bij een dergelijk grote en zware tank iets doen aan de standaard schokdempers. Zelf heb ik gekozen voor nivomats i.c.m. een zwaardere stabilisatorstang achter.
Hoef ik i.i.g. niet meer naar elk LPG station uit te kijken, maar heb ik een acceptabel bereik.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 19:25 #1206744 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet gevaarlijk!

Baseman schreef :

achnaton schreef : ....de 80% vulling doet het volgens mij niet

Dat denk ik inderdaad ook niet.Ik heb hem ooit 1 keer echt helemaal leeg gereden, tot bijna afslaan toe (het was toen echt even niet anders) en bij de pomp ging er 81,7 liter is.Dus ja, die 80% vullingdinges is denk ik stuk. Ik weet niet beter.Ik dacht altijd dat er een 100 liter tank in zat, dan is 75 tot 80 liter aan de pomp niet raar.Ik heb op de site wel eens vragen over die beveiliging gesteld, maarbleek niet zorgwekkend.
Ik vond het heel erg plezierig, twee keer tanken naar Zuid-Frankrijk.Nu sta ik 4 keer aan de pomp.

Vind het ook heerlijk, ik rijd 3000 km per maand en dan amper 5x tanken! M'n record staat op 640 km, kon toen 84,76 liter tanken..... de auto stotterde nog niet dus ik had vast nog een paar km verder kunnen rijden.....
Gevaarlijk die 80%? Welnee, heb eens programma gezien waarin ze een LPG tank probeerde te vernielen. Het lukt gewoon niet, ook niet als ze de auto uit een kraan naar beneden liet vallen. Daarna de auto opgeblazen met springstof, de auto aan flarden, de LPG tank lag 100 meter verderop, .....intact......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 19:58 #1206747 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 100 liter

jsnijder schreef :  Neemt net zoveel plek in als de 85 liter variant( die lag in mijn vorige s90), alleen heb je dan aan de zijkanten geen plek meer er tussen.

voor mijn sedan zou ik bij vervanging ook zeker een 100 liter tank overwegen. die loze ruimtes gebruik je toch niet... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 20:12 #1206749 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ringtank
Hallo
Heb een lpi inst met ringtank en ik kan 55 liter tanken!
Groeten Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 20:58 #1206753 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 60 liter ringtank in estate
Bevalt mij prima! om de 400 km even stoppen vind ik niet verkeerd, ook al rijd ik zakelijk maximaal 1000 km/dag..
Gedwongen rust: heerlijk!

Peter,

Lobbes 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 21:52 #1206758 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook veul
Onze Rooie heeft een actieradius op LPG van rond de 500 km.  Dan gaat er een litertje of 61 in en dus zal de tank zo rond de 70 liter zijn.
LPG was drie en een half jaar geldeden niet erg gewild, maar op autogebied is toen inbouwen van een LPG-installatie onze slimste beslissing ooit geweest...... 

• A. Remy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 22:40 #1206761 door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic 940 = 740 --> Neen
Achnaton, Baseman, EndlessQuest e.a. 940 rijders,
De ruimte onder de hoedenplank is verschillend bij een 740 en 940 sedan. Ik denk dat het verschil in de hoogte zit. Bij een 740 sedan is dit 30 cm, bij de 940 vermoedelijk hoger. Vandaar dat jullie dan ook 85 en 100 liter tanks kunnen monteren.
Bij de 740 sedan zal er blijkbaar niets groters in kunnen dan de 70 liter tank (tenzij een twintank soelaas kan brengen).
100% vulling kan volgens mij geen kwaad. Als ik mij goed herinner was er bij ons vroeger geen verplichting om een 80% begrenzing te hebben op de tank. Heb dus vroeger menigmaal m'n gastank volledig gevuld (uiteraard zonder problemen).
MVGWolwo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 22:55 #1206763 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het zit...
Het zit aardig vol dan.Maar je houdt wel de rest van de kofferbak over :)Ik vermoed dat er nog wel een iets grotere tussen had gekund (80 a 90 liter).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2008 19:40 #1206839 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gelezen
Maar nu ,....wil ik wel eens foto,s zien van deze verschillende gastanks.
Een V6 groet,......

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC