hoe groot is die van jullie (LPG) ?
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Ben dus zinnens om lpg in te bouwen in mijn 740 sedan MY89. Heb momenteel en UFO-tank van 60 liter, maar vind dit wat weinig qua inhoud. Wat is de grootst mogelijk tank (zowel cylindrisch als UFO of twin) die ingebouwd kan worden, er rekening mee houdende dat er soms ook bagage meemoet uiteraard.
M.a.w. hoe groot is die van jullie?
Wolwo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou ook een grotere tank willen.
Er kan nu 54 liter in (70 liter tank bij 80% vulling).Daar kan ik zo'n 440 tot 460km op rijden.

- A. Remy
- Nieuw lid
-
En zit die tank dan op de volledige breedte en hoogte of is er nog plaats?
Wolwo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn 940 sedan uit 1994 (die van Bas op gas) heeft een tank van 85 liter voor LPG ( de 80% vulling doet het volgens mij niet). Actieradius ruim 600km met het nije rieden!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er ging wel 79 liter gas in, dat wel......goed voor bijna 600 kilometer.
[edit] Ik zie dat Achnaton zich al gemeld heeft. Ik moet toch eens sneller leren typen.....[end edit]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Krijg er niet meer dan 68 liter in geperst. Geeft mij een actieradius van ongeveer 600 kilometer.
Groeten,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat denk ik inderdaad ook niet.Ik heb hem ooit 1 keer echt helemaal leeg gereden, tot bijna afslaan toe (het was toen echt even niet anders) en bij de pomp ging er 81,7 liter is.Dus ja, die 80% vullingdinges is denk ik stuk. Ik weet niet beter.Ik dacht altijd dat er een 100 liter tank in zat, dan is 75 tot 80 liter aan de pomp niet raar.Ik heb op de site wel eens vragen over die beveiliging gesteld, maarbleek niet zorgwekkend.achnaton schreef : ....de 80% vulling doet het volgens mij niet
Ik vond het heel erg plezierig, twee keer tanken naar Zuid-Frankrijk.Nu sta ik 4 keer aan de pomp.
- V700 register
- Nieuw lid
-
EndlessQuest schreef : 85 liter tank, Vialle LPi G3 installatie.
Krijg er niet meer dan 68 liter in geperst. Geeft mij een actieradius van ongeveer 600 kilometer.
0.8x85 = 68 liter.
alleen met een vialle LPI installatie wordt zover leegrijden afgeraden ivm drooglopen van de pomp. deze gebruikt lpg als smering, als je m leegrijdt heb je dat niet meer. beperkt de levensduur van je pomp (normaal ongeveer 3-4 ton) en maakt vervangen (ongeveer 750-1000 euro) of reparatie (ongeveer helft van een nieuwe geloof ik) noodzakelijk. systemen zonder pomp (meestal verdampersystemen) hebben dit niet.
ik heb ook een 85 liter LPI tank achterin mijn sedan, ik rijdt daar ongeveer 400-450km op. gooi er dan 40-50 liter lpg in en ik kan weer vooruit. ik rijd qua ww verkeer 250 km in de week, wat prive erbij en ik sta in 2 weken 3 bij de pomp. kan me voorstellen als je veel rijdt geneigd bent wat meer leeg te rijden omdat de relatie met de pomphouder wat te innig gaat worden.
mijn tank zit net zoals bij bas in de breedte achter de achterbank. neemt zoals bas omschrijft de ruimte voor de verhoging helemaal op. je houdt daarachter toch nog wel wat ruimte over om bijv. boodschappen of bierkratten mee te nemen. ander voordeel is dat je je gewone reserveband mee kunt nemen onder de vloer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
weet ik, en je hebt ook helemaal gelijk. De enige keer dat ik er 68 liter in geperst heb gekregen is toen ik mijn auto ophaalde bij de dealer en er een nieuwe tank in gelegd was en deze dus nagenoeg leeg was.
Net als jij rijdt ik ongeveer 450km op de tank voor ik weer ga tanken. Brandstofmeter vertrouw ik niet genoeg om als indicator te gebruiken.
Mijn tank zit overigens ook in de breedte achter de achterbank.
- V700 register
- Nieuw lid
-
EndlessQuest schreef : De enige keer dat ik er 68 liter in geperst heb gekregen is toen ik mijn auto ophaalde bij de dealer en er een nieuwe tank in gelegd was en deze dus nagenoeg leeg was.
dat verklaart een hoop
de brandstotmeter vertrouw ik ook niet, gewoon "ouderwets" op de dagteller. die je dus alleen stilstaand terug moet zetten op 0.
in een sedan is de keus gemakkelijk. bank kun je toch niet klappen, in de lengte aan één kant is ook niet handig, en je wilt een zo groot mogelijk volume... voor een estate ligt het wat anders