De vloek van de 965?

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2008 18:42 #1207902 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Dan heb ik de vloek van de 760.
Hallo Rik,
als er al sprake is van een vloek dan geldt ie kennelijk voor meer leden van deze vereniging. Ik woon in Asperen/ Gelderland en aangezien er zware buien voorspeld waren, wilde ik de 760 maar gauw in de schuur zetten. De draai is vrij krap en deze keer ging ik net iets TE krap naar binnen met als gevolg dat de sluitpen van de schuurdeur zich in mijn nog geen drie maanden nieuwe voorbumperhoes boorde met als gevolg een gat zo groot als een 2 euro munt. Dus dat mijn humeur al niet geweldig was, kun je begrijpen. Toen kwamen de buien en het ging zo tekeer dat voor het eerst in de 22 jaar dat ik in dit huis woon, het water op vijf plaatsen door het plafond de woonkamer binnenkwam, de grootste straal via de lamp, die aan het plafond hing. Dus de zaterdag was voor mij wel compleet op deze manier. Geweldig genoten, zal ik maar zeggen.
Dus nu maar weer een nieuwe bumperhoes, en na de bouwvak een aannemer in de arm nemen. Want dit is niet voor herhaling vatbaar. In ieder geval sterkte met jouw deuk. Het is altijd sneu als je er weer zoiets in rijdt. Vooral als je niemand anders dan jezelf de schuld kunt geven.
De zondag breng ik maar in gepaste rust door en ik hoop dat de uitgevoerde noodreparaties een volgende wolkbreuk kunnen doorstaan.

Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 12:29 #1207998 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andersom

jsnijder schreef : De zondag breng ik maar in gepaste rust door en ik hoop dat de uitgevoerde noodreparaties een volgende wolkbreuk kunnen doorstaan.

Life is too short for bad cigars

Gezien jouw verhaal had je beter je onderschrift kunnen omdraaien.......
Life is too bad for short cigars

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2008 20:09 #1207994 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic droog
... en ja hoor, zondagnacht om half vijf nog zo'n lekker buitje voor het stof. 27 mm in de regenmeter in krap anderhalf uur tijd.
Dit keer met angst en beven naar beneden, maar..... gelukkig, geen drupje.

Groeten, Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2008 00:29 #1208190 door V700 register
Wagen rijdt weer heerlijk met de airco aan...Maarrrrrr..
Open ik de motorruimte (na vervanging van de dynamo en met extra verfspetters) om de vloeistoffen te controleren, zie ik tot mijn verbazing dat de man die mijn dynamo en multiriem heeft vervangen niet de losgekoppelde sirene van het alarm heeft herbevestigd. Ding lag los naast de accu en er lag ook nog een soort van poetsdoek in die ik niet kende. Ik zit te denken om hem eens wederom op te bellen hoe dat nou zit maar of ik er wat mee opschiet...Ik was de problemen gelukkig een slag voor!
Wordt vervolgt, uiteraard!
Hartelijke groet,
Rik
PS: Ik heb een neerslagmeter gekocht bij de Gamma trouwens. Erg leuk, nu de regenton nog! Scheelt 6 kuub water per jaar las ik.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2008 08:12 #1208193 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja

Vliegende Hollander schreef : de man die mijn dynamo en multiriem heeft vervangen niet de losgekoppelde sirene van het alarm heeft herbevestigd. Ding lag los naast de accu en er lag ook nog een soort van poetsdoek in die ik niet kende.

ze kunnen in dit geval er niet zoveel meer aan doen, je hebt de doek denk ik er zelf ook al uitgehaald en de sirene weer aangesloten. 

maar als je met deze garage vaker dit soort dingen hebt, zou ik misschien toch om een andere gaan kijken. als ze al slordig zijn met eenvoudige dingen vertrouw ik ze met kritieke dingen (distributie, kleppen etc) eigenlijk ook niet zo. bovendien kun je met zulke dingen vreemde verrassingen krijgen op lastige momenten en als je het niet verwacht. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2008 21:03 #1208321 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic menie....
Hallo Rik,
 ff voorstellen,
Andries Prins, eigen stofferdersbedrijf sinds een jaar, en doe ook autostoffering.
Helaas kan je dat soort produkten niet van leer afhalen, er zijn goede produkten te koop, maar aangezien leer een natuurprodukt is en enig onderhoud vereist verwacht ik niet dat je dit er af krijgt. Trekt nl. in het leer en je zal waarschijnlijk altijd kleur verschil zien.
Daar komt bij dat deze produkten vrij prijzig zijn.
Een optie zou zijn om eenzelfde bekleding op internet te zoeken of opnieuw te laten stofferen.
Ik als nieuw lid zoek zelf een 960 of 965 (staat bij gezocht)
 Vriendelijke groet,
Andries

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2008 21:29 #1208329 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic andries
welkom op de site.

voor aanschaf is <a href="/node/13355">deze</a> pagina met aankooptips wellicht interessant, misschien had je m zelf ook al gevonden ? let bij een 960 even op het fijne onderstel. nivomats moeten goed omhoog komen na enkele honderden meters, onderstel moet strak aanvoelen/rammelvrij zijn. 960 rijdt comfortabeler dan een 940 dankzij het genoemde onderstel, is echter ook wat gevoeliger voor onderhoud, mn door rubbers. op zich niet duur, vervangen is wel veel werk en kost daarom meer geld. nivomats zijn ook niet goedkoop. 

wist je misschien ook wel, maar bij autos ouder dan 15 jaar mag je bij leasen ipv cataloguswaarde de marktwaarde bijtellen, scheelt nogal voor een 960 (nieuw iets van 50.000 €, marktwaarde iets van 5000 - 8000 ?) . <a href=" www.amsingbedrijfskunde.nl/ ">amsing bedrijfskunde kan je vast meer vertellen (geen ervaringen mee, dus een verwijzing en geen aanbeveling).

mocht je een 960 bemachtigen, kun je overwegen lid te worden van de club. daarmee krijg je toegang tot sleutel en poets dagen, het verenigingsblad (4x per jaar) en toegang tot meer informatie op de site.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2008 23:13 #1208344 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Partner van LHO
Hallo Henk

henk 940LPT schreef : <a href=" www.amsingbedrijfskunde.nl/ ">amsing bedrijfskunde kan je vast meer vertellen (geen ervaringen mee, dus een verwijzing en geen aanbeveling).

De vrouw van Lieme Huib Osinga heet Amsing.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2008 12:17 #1208369 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kleine wereld
de wereld blijkt weer klein :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2008 12:36 #1208931 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wit met rode stippen
Bedankt voor je reactie Andries. Ik zal er eens over nadenken. Het gaat om een aantal stippen op het leer dus...
Groet Rik

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC