Airco werkt!...... maar....

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2008 10:45 #1065915 door Miquel Engelen (GAST)
Airco werkt!...... maar.... is gemaakt door Miquel Engelen (GAST)
Hallo mede Volvoisten,

zoals al in eerdere draadjes geschreven had ook ik airco perikelen, maar goed, ik was niet de enige.
Na het controleren van alle onderdelen kwam ik er achter dat de Trinaryschakelaar (drukschakelaar) de geest had gegeven, dus nieuwe besteld en geplaatst. De boel werkte!..... maar heel even, binnen een paar tellen dat de airco draaide, BOEM! drukslang geknapt!
Na dit milieu delict was ik het even beu en besloot naar Airco Service in Broek op Langedijk te gaan, waar ik ze gevraagd had een nieuwe slang te monteren en de Trinaryschakelaar netjes aan te sluiten, binnen twee weken was ik aan de beurt, keurig auto heen gebracht en wachten op een telefoontje.......

Dat telefoontje kwam de volgende dag, "meneer, uw auto is klaar en de airco werkt weer!" Dat zijn op zich mooie berichten, toch?
"Fijn om te horen! Wat kost het bij elkaar?"...... "Euh, even kijken....... dat wordt een totaal bedrag van € 905,20"..........
Toen was ik even stil....... het eerste wat uit mijn mond kwam was, heeft u er een nieuw blok in gelegd ofzo? Of is ie met bladgoud opnieuw gespoten? We hebben het toch over die 'oude' Volvo 940, toch?
Ja die Volvo ja. Nee hoor, ik heb de condensor vervangen, de droger vervangen, de trinaryschakelaar aangesloten, een nieuwe slang opgezet, een lage druk ventiel op de pomp gezet, en een verstelbare thermostaat geinstalleerd, het spul afgeperst en gevuld! Dus.......

Ik heb het nog nooit zo koud gehad van een telefoontje...... Dit was niet wat ik in gedachte had!
Wilde eerst zeggen bouw de boel maar weer terug..... maar goed, blijkbaar ben ik niet zó assertief.......

De airco werkt, nu maar hopen op een héle lange vreselijk warme zomer!!!!!!!!!

Gulle Groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2008 11:04 #1205261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heet
Als het geen hete zomer wordt zou ik maar naar een heel heel warm land gaan.
Best veel geld.
Hoop dat je er nu weer jaren mee doet.
Dan valt het bedrag per jaar wel mee. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2008 11:49 #1205266 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idem...
Bij mij is er onlangs ook vanalles vervangen, waaronder de radiateur van de airco zegmaar. Is dat de condensor of de verdamper? Hoe dan ook, ik was alles bij elkaar rond de 1100 euro kwijt...
Soms wordt je er wel een beetje moedeloos van, maar zolang het bij achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar wegwerken blijft is het nog wel te doen.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2008 13:38 #1205268 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic De bibbers

Miquelangelo1969 schreef : Ik heb het nog nooit zo koud gehad van een telefoontje...... Dit was niet wat ik in gedachte had!

Die aircobedrijven bezorgen je inderdaad de koude rillingen. Airco's zijn helaas dure aparaten met een beperkte levensduur.
Er zit maar één ding op: lekker nog jaren blijven rijden in Skepp, en je realiseren dat van de jaarlijkse afschrijving van een nieuwe(re) auto je heel wat onderhoud kan plegen aan je oude 940...
En lid blijven van deze vereniging zodat je veel onderhoud makkelijker zelf kan doen. Eigenlijk dus twee dingen.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2008 14:23 #1205270 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic De eerste schrik...
Ik ben de eerste schrik al weer wat te boven..... en het is toch wel héél erg lekker hoor een airco in je auto!!! Het is voor mij mijn eerste auto mét airco...
Laat die zomer maar komen!!!!

Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2008 14:42 #1205272 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dubbel en dwars
Voor mij is het het geld ook waard hoor. Bij m'n vorige 940 had ik ook al zo'n forse investering, en bij deze heb ik het ook zonder twijfelen weer gedaan. Behalve dat 't koel blijft, scheelt 't ook de nodige niesbuien bij het passeren van een mooi veld ofzo.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2008 15:49 #1205275 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En
Hej hej,
als je dus verstandig bent gebruik je de airco het HELE jaar door, dus ook in de winter. Verder elk jaar laten controleren en je hebt er jaren plezier van.
Want ook hier geldt onderhoud is behoud.
Hej då Toon

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2008 16:00 #1205276 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Controle

Toon schreef : Verder elk jaar laten controleren en je hebt er jaren plezier van.

Hej hej Toon,
Wat moet er precies (preventief) gecontroleerd worden? Is het niet vooral een kwestie van 'hij doet het of hij doet het niet'?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2008 16:54 #1205277 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervangingswaarde omhoog!

Miquelangelo1969 schreef : "Fijn om te horen! Wat kost het bij elkaar?"...... "Euh, even kijken....... dat wordt een totaal bedrag van € 905,20"..........
Toen was ik even stil....... het eerste wat uit mijn mond kwam was, heeft u er een nieuw blok in gelegd ofzo? Of is ie met bladgoud opnieuw gespoten? We hebben het toch over die 'oude' Volvo 940, toch?
Ja die Volvo ja. Nee hoor, ik heb de condensor vervangen, de droger vervangen, de trinaryschakelaar aangesloten, een nieuwe slang opgezet, een lage druk ventiel op de pomp gezet, en een verstelbare thermostaat geinstalleerd, het spul afgeperst en gevuld! Dus......
Miquel Engelen Volvo <a href="/taxonomy/term/1740"><acronym>940</acronym></a> <a href="/taxonomy/term/694"><acronym>GLE</acronym></a> 2.3i <a href="/taxonomy/term/711"><acronym>16v</acronym></a> Estate '92 - <a href="/taxonomy/term/724"><acronym>B234F</acronym></a> - Tropic Green Pearl (412) - "Skepp" - 320.000km - lidnr: 948

Kun je de rekening niet naar Harry Habraken sturen? Kan die je taxatierapport aanpassen.
Rob K. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2008 16:55 #1205278 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Controle
In het voorjaar de airco laten vacumeren,weer laten vullen (+fluor),nieuwe olie erin dan kan hij zoweer een jaar goed werken,daar komt bij dat de droger elke 2 jaar vervangen dient te worden.
groet Mischa

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC