Airco werkt!...... maar....
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

zoals al in eerdere draadjes geschreven had ook ik airco perikelen, maar goed, ik was niet de enige.
Na het controleren van alle onderdelen kwam ik er achter dat de Trinaryschakelaar (drukschakelaar) de geest had gegeven, dus nieuwe besteld en geplaatst. De boel werkte!..... maar heel even, binnen een paar tellen dat de airco draaide, BOEM! drukslang geknapt!
Na dit milieu delict was ik het even beu en besloot naar Airco Service in Broek op Langedijk te gaan, waar ik ze gevraagd had een nieuwe slang te monteren en de Trinaryschakelaar netjes aan te sluiten, binnen twee weken was ik aan de beurt, keurig auto heen gebracht en wachten op een telefoontje.......

Dat telefoontje kwam de volgende dag, "meneer, uw auto is klaar en de airco werkt weer!" Dat zijn op zich mooie berichten, toch?
"Fijn om te horen! Wat kost het bij elkaar?"...... "Euh, even kijken....... dat wordt een totaal bedrag van € 905,20"..........
Toen was ik even stil....... het eerste wat uit mijn mond kwam was, heeft u er een nieuw blok in gelegd ofzo? Of is ie met bladgoud opnieuw gespoten? We hebben het toch over die 'oude' Volvo 940, toch?
Ja die Volvo ja. Nee hoor, ik heb de condensor vervangen, de droger vervangen, de trinaryschakelaar aangesloten, een nieuwe slang opgezet, een lage druk ventiel op de pomp gezet, en een verstelbare thermostaat geinstalleerd, het spul afgeperst en gevuld! Dus.......

Ik heb het nog nooit zo koud gehad van een telefoontje...... Dit was niet wat ik in gedachte had!
Wilde eerst zeggen bouw de boel maar weer terug..... maar goed, blijkbaar ben ik niet zó assertief.......

De airco werkt, nu maar hopen op een héle lange vreselijk warme zomer!!!!!!!!!

Gulle Groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Best veel geld.
Hoop dat je er nu weer jaren mee doet.
Dan valt het bedrag per jaar wel mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Soms wordt je er wel een beetje moedeloos van, maar zolang het bij achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar wegwerken blijft is het nog wel te doen.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Die aircobedrijven bezorgen je inderdaad de koude rillingen. Airco's zijn helaas dure aparaten met een beperkte levensduur.Miquelangelo1969 schreef : Ik heb het nog nooit zo koud gehad van een telefoontje...... Dit was niet wat ik in gedachte had!
Er zit maar één ding op: lekker nog jaren blijven rijden in Skepp, en je realiseren dat van de jaarlijkse afschrijving van een nieuwe(re) auto je heel wat onderhoud kan plegen aan je oude 940...
En lid blijven van deze vereniging zodat je veel onderhoud makkelijker zelf kan doen. Eigenlijk dus twee dingen.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
als je dus verstandig bent gebruik je de airco het HELE jaar door, dus ook in de winter. Verder elk jaar laten controleren en je hebt er jaren plezier van.
Want ook hier geldt onderhoud is behoud.
Hej då Toon
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Hej hej Toon,Toon schreef : Verder elk jaar laten controleren en je hebt er jaren plezier van.
Wat moet er precies (preventief) gecontroleerd worden? Is het niet vooral een kwestie van 'hij doet het of hij doet het niet'?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kun je de rekening niet naar Harry Habraken sturen? Kan die je taxatierapport aanpassen.Miquelangelo1969 schreef : "Fijn om te horen! Wat kost het bij elkaar?"...... "Euh, even kijken....... dat wordt een totaal bedrag van € 905,20"..........
Toen was ik even stil....... het eerste wat uit mijn mond kwam was, heeft u er een nieuw blok in gelegd ofzo? Of is ie met bladgoud opnieuw gespoten? We hebben het toch over die 'oude' Volvo 940, toch?
Ja die Volvo ja. Nee hoor, ik heb de condensor vervangen, de droger vervangen, de trinaryschakelaar aangesloten, een nieuwe slang opgezet, een lage druk ventiel op de pomp gezet, en een verstelbare thermostaat geinstalleerd, het spul afgeperst en gevuld! Dus......
Miquel Engelen Volvo <a href="/taxonomy/term/1740"><acronym>940</acronym></a> <a href="/taxonomy/term/694"><acronym>GLE</acronym></a> 2.3i <a href="/taxonomy/term/711"><acronym>16v</acronym></a> Estate '92 - <a href="/taxonomy/term/724"><acronym>B234F</acronym></a> - Tropic Green Pearl (412) - "Skepp" - 320.000km - lidnr: 948
Rob K.
- V700 register
- Nieuw lid
-
groet Mischa