volvo 940 kopen, welke is beter?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2008 12:22 #1205065
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Auto nummer 1 is een beetje
Auto nummer 1 is een beetje rare.960 velgen, voordeuren zonder elektrische ramen (uit een vroege 740 ? ), kenteken/APK/Verzekering al ruim 2 jaar geschorst.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2008 19:51 #1205107
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Om te beginnen Allemaal
Om te beginnen Allemaal bedankt...
Ik had al weinig vertrouwen in de eerste, dus die valt zowiezo af.Nou vroeg ik me af bij die 2e, daar ligt dus een nieuwe motor in met 200.000 km en de auto zelf 400.000, geeft dit problemen? Kan ik dit nou gewoon zien als een volvo 940 die 200.000 gelopen heeft?En wat zijn typische 940 kwaaltjes waar ik eventueel op kan letten bij de eventuele koop?Vriendelijke groet,
Aroud
Ik had al weinig vertrouwen in de eerste, dus die valt zowiezo af.Nou vroeg ik me af bij die 2e, daar ligt dus een nieuwe motor in met 200.000 km en de auto zelf 400.000, geeft dit problemen? Kan ik dit nou gewoon zien als een volvo 940 die 200.000 gelopen heeft?En wat zijn typische 940 kwaaltjes waar ik eventueel op kan letten bij de eventuele koop?Vriendelijke groet,
Aroud
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2008 19:58 #1205108
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee
de bak, achteras, wilelagers en remmerij heeft wel 4ton gedraaid, het interieur heeft 4ton zitten, in en uitstappen meegemaakt net als de vloerbedekking en het stuurwiel en de pedalen (zichtbaar verslijt), de koplampglazen en voorruit zijn 4ton lang gezandstraald door stof , zand e.d. M.a.w. het blijft een 4ton-auto, maar wel een die motorisch nog een tijdje mee kan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2008 21:00 #1205117
door V700 register
Ik kocht een 940 estate met 428000 op de klok, met een nieuwe (geharde) gaskop, nieuw stuurhuis, nieuwe remmen rondom, nieuwe stuurbekrachtigingspomp, maar de koets blijft inderdaad een dikke 4 ton oud.Mijn vooruit is inderdaad gezandstraalt en is met laagstaande zon, duidelijk zichtbaar.Hetzelfde geld voor de koplampen en de laklaag.
Er komt bij zo'n auto een moment waarop uitstellen van grote klussen niet meer kan, dan kun je hem of verkopen, of laten repareren en je een jaar later nog bedenken. Zo'n verkoper trof ik. In 4 jaar tijd 9000 euro onderhoud gepleegd, toch deed ie hem weg.
Een hele hoge kilometerstand hoeft geen probleem te zijn, maar wees alert op de staat van onderhoud en kijk of het eventueel kan kloppen. Waarmee ik bedoel, dat als de verkoper zegt dat de remschijven 2 maanden oud zijn, dan moet je dat dus goed kunnen zien.Zoals je in de eerste posting deed, kan wel eens verstandig zijn, de advertentie plaatsen en om reactie vragen, enkele auto's zijn hier bekend en daar is iets zinnigs op te zeggen. Soms vallen 'ons' dingen op, die je zelf in je enthousiastme over het hoofd ziet.....
Beantwoord door V700 register in topic KLopt.
Bovenstaand kan ik bevestigen.JanV schreef : de bak, achteras, wilelagers en remmerij heeft wel 4ton gedraaid, het interieur heeft 4ton zitten, in en uitstappen meegemaakt net als de vloerbedekking en het stuurwiel en de pedalen (zichtbaar verslijt), de koplampglazen en voorruit zijn 4ton lang gezandstraald door stof , zand e.d. M.a.w. het blijft een 4ton-auto, maar wel een die motorisch nog een tijdje mee kan.
Ik kocht een 940 estate met 428000 op de klok, met een nieuwe (geharde) gaskop, nieuw stuurhuis, nieuwe remmen rondom, nieuwe stuurbekrachtigingspomp, maar de koets blijft inderdaad een dikke 4 ton oud.Mijn vooruit is inderdaad gezandstraalt en is met laagstaande zon, duidelijk zichtbaar.Hetzelfde geld voor de koplampen en de laklaag.
Er komt bij zo'n auto een moment waarop uitstellen van grote klussen niet meer kan, dan kun je hem of verkopen, of laten repareren en je een jaar later nog bedenken. Zo'n verkoper trof ik. In 4 jaar tijd 9000 euro onderhoud gepleegd, toch deed ie hem weg.
Een hele hoge kilometerstand hoeft geen probleem te zijn, maar wees alert op de staat van onderhoud en kijk of het eventueel kan kloppen. Waarmee ik bedoel, dat als de verkoper zegt dat de remschijven 2 maanden oud zijn, dan moet je dat dus goed kunnen zien.Zoals je in de eerste posting deed, kan wel eens verstandig zijn, de advertentie plaatsen en om reactie vragen, enkele auto's zijn hier bekend en daar is iets zinnigs op te zeggen. Soms vallen 'ons' dingen op, die je zelf in je enthousiastme over het hoofd ziet.....
Moderators: Jerry Stam