Terug van weg geweest!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Na 2 jaar een volvo 850 te hebben gereden toch maar weer besloten een 940 aan te schaffen op lpg!
De 850 was een fijne auto maar heb toch liever de 940.
Hiervoor had ik een 940 se turbo uit 1992.
Vandaag de 850 verkocht en ben nu zoekkende naar een mooie estate op lpg.
Hoe goed is een vialle ams installatie en hoe zit het met de onderdelen van deze installatie?
Mvg Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zijn genoeg mooie 940's te koop voor leuke prijzen. Veel succes en plezier met zoeken!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er staat genoeg idd maar ook een boel minder spul...
Weet niet echt wat ik wil,heb ook geen goed gevoel bij lpi installatie's want als dat nu goed is zou ik ook wel een lpt kunnen gaan zoekken.
Andere kant denk ik als je een NA motor neemt met een goedde verdamper installlatie zou deze wel eens betrouwbaarder kunnen zijn en minder duur in onderhoud,denkend aan een turbo of lpi pomp.......
Kijk nu liever een paar weken langer dan dat ik snel iets koop.
Groeten Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij werkt LPi best aardig, zeker op een turbo en als je in aanmerking wil komen voor G3, zul je moeten zoeken naar een auto met een B230FK blok erin (de 2.3 LPT dus). Let er wel op, dat omkeuren voor een tientje of drie, niet meer lukt.scaniar164 schreef : Weet niet echt wat ik wil,heb ook geen goed gevoel bij lpi installatie's want als dat nu goed is zou ik ook wel een lpt kunnen gaan zoekken.
Hij moet dus of al op G3 staan, of voor 500 euro omgekeurd worden. Tenzijn de installatie aantoonbaar uit 2002 of later is, zijn dit de enige twee opties. Eigenlijk is er nog een, namelijk gewoon op G2 doorrijden.
Tank-pomp van de LPi installatie staat erom bekend dat ze een keer de geest geven.Reken op een euro of 400 voor reparatie, maar hiervoor zijn ook nog kanalen die de helft hiervan kosten.Turbo? Tsja, volgens mij moet een tweedehands turbo voor een leuke prijs wel te vinden zijn, erop zetten zal geen punt zijn. Ik neem aan dat je zelf sleutelt?
Stel voor jezelf een lijstje op met wat absoluut noodzakelijk is, en wat leuk is als optie.Ga dan kijken naar die auto's die minimaal aan het eerste voldoen, de rest is meegenomen.
Heb ik ook gedaan, ben denk ik een jaarje aan het polsen geweest, een maand of 7 aan het zoeken, en de laatste maand wat actiever. Deze laatste maand bracht me een schitterende 940 Estate, met alles erop en eraan, gehalve G3.Mijn eis was de mogelijkheid tot omkeuren, en dat kan bij deze. Helaas zat er nog geen G3 in.
Succes met de zoektocht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
G3 hoeft niet perse ivm het vele benzine verbruik.
Is een lpi systeem niet storings gevoeliger??
Ook injector problemen lees je regelmatig over.
Dus moet er nog ff over denken,bijna alle 96 97 ers worden op lpi aangeboden en vaak ook zijn er dan klep problemen.
chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je niet als kip zonder kop het avontuur induikt, maar met gezond verstand een auto koopt, kun je best een hoop voorkomen, denk ik.scaniar164 schreef : Als de pomp kapot zou gaan kan je dan nog wel op benzine rijden???
G3 hoeft niet perse ivm het vele benzine verbruik.
Is een lpi systeem niet storings gevoeliger??
Ook injector problemen lees je regelmatig over.
Dus moet er nog ff over denken,bijna alle 96 97 ers worden op lpi aangeboden en vaak ook zijn er dan klep problemen.
Als de in-tank LPI pomp stuk is, dan kun je zonder problemen nog op benzine rijden.
G3 hoeft niet per sé? Oh nee? Ook niet voor die 400 euro verschil in wegenbelasting per jaar? Dat rij ik volgens mij niet op hoor, aan benzine, tenzij je er zelf voor kiest.
Storingsgevoeliger? Dat zou kunnen, 't is dan ook ietsje complexer dan een verdampersysteem. Vervelnde bij LPi is dat de klap wat harder aankomt, omdat alles wat er stuk kan gaan, behoorlijk prijzig is.
Injectorproblemen hoor je vaak, maar gelukkig ook heel vaak niet, alleen hoor je daar dus niemand over.....;-)Klep problemen idem dito.Als je navraag doet naar de onderhoudshistorie en er blijkt goed mee omgegeaan te zijn, de historie en kmstand klopt en de reparaties zijn precies de dingen die je noemd, dan zie ik geen enkel probleem.
Had je <a href="/node/16147" target="_blank">dit stukje</a> al gelezen? Dat bedoel ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alvast welkom terug en succes met de zoektocht.
We hebben elkaar destijds ontmoet in Marknesse en hadden toen bijna identieke 940 Sedans in SE uitvoering.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja dat klopt idd.
Toen had jij nog een oververhitte accu klem!
We spreken elkaar vast weer eens.
Groeten Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
verhalen die ik over vervangen van LPi tank/pomp combinaties rond hoor gaan liggen rond de 700-800 euro. of dit incl btw/montage of zonder is weet ik niet. dat bedrag is dus voor vervangen van door nieuw. reparatie schijnt ook te kunnen. pomp zou rond de 3-4 ton mee moeten gaan. loszittende injectoren zijn een voorkomend probleem (heb het zelf nu ook na 120.000 km), hier zijn ook andere, duurzamer oplossingen voor. Timen Smit kan hier meer over vertellen.
LPi vind ik een fijne installatie, benzine gebruik valt mee, hij schakelt automatisch over (itt tot de verdamper installatie in de 240 van mijn broertje). even op benzine rijden is wel zo goed voor je benzine injectoren. verder geen vemogensverlies, altijd over kunnen schakelen. het is inderdaad een complexer systeem, wat vergt dat alles in dat systeem gewoon goed werkt. als het dat doet, dan heb je een goede installatie.
kies bij een turbo een injectiesysteem (dampgas of LPi)