944 GLE 2.3 16V 1991; distributie vervangen loopt ie aan?! help! luister naar het filmpje svp!

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2008 16:44 #1198074 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic ..én...

bodejodel schreef : Klopt, hij zit er niet voor niets: hij zorgt voor (bijna onmerkbaar) minder trillingen in de auto.
Daarintegen zorgt hij ook voor meer herrie, meer kans op riembreuk, een hoger verbruik en minder vermogen...

.....én dat alle bouten vast blijven zitten, je rubbers minder slijten, lagers minder op hun donder krijgen....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2008 17:04 #1198076 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat van die bouten lijkt
Dat van die bouten lijkt mij enigszins meevallen. Hij staat hooguit een beetje te schudden bij stationair draaien, eenmaal rijdend/rollend/in beweging merk je er niets meer van. Als die trilling ervoor zorgt dat bouten lostrillen dan zijn het óf erg slechte niet Volvobouten óf slecht terug geschroefd. Hooguit de motorsteunen krijgen iets meer op hun lazer en eventueel het versnellingsbakrubbber, maar beiden zijn niet al te moeilijk te vervangen en kosten hooguit een paar tientjes. Lagers? Welke lagers? Je wiellagers? Kan me niet echt voor de geest halen welk lager harder slijt.
Deze 'nadelen' vind ik absoluut niet opwegen tegen de voordelen het weglaten van die riem bied. Het fijnste, en die heeft Jeroen niet genoemd, is toch de trekkracht onderin. Ik rijd fluitend door de bebouwde kom in de overdrive, zalig!
Groetjes, Roderik

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2008 17:28 #1198077 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic scheepsmotor...
Nu is het natuurlijk aan een ieder om te doen wat hij wil met zijn motor, en ik spreek ook niet uit eigen ervaring maar mijn buurman heeft in zijn schip (klipper van 40 mtr.) ook een Volvo motor liggen waar ook een balansas met snaar op gemonteerd was, deze echter zat op een dusdanige plek dat het gevaarlijk was met draaiende motor de machinekamer te betreden, dus ook hij dacht, 'weg met die snaar'! Met als gevolg dat binnen de korte keren zijn hele motor door de ruimte stond te dansen, zijn schoefaslagers naar de knoppen waren en dat zijn keerkopelling vervangen kon worden... en uiteraard géén garantie meer van meneer Volvo!
Nadat alles was gerepareerdç inclusief balanssnaar en as, heeft hij er maar een mooie kap overheen laten lassen....
Nu snap ik wel dat dat natuurlijk wel iets anders is dan het blok wat wij erin hebben liggen, maar je kan je hopelijk ook voorstellen dat ik wel een beetje huiverig ben voor het weghalen van dingen die 'nauwelijks' een functie lijken te hebben.....

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC