Airbag bijrijder, kan die uit?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2008 20:22 #1196438 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bas heb je mijn mailje al
Bas heb je mijn mailje al ontvangen ?
Gr Bart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2008 20:29 #1196440 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep.
In goede orde ontvangen.Ik zal er even over nadenken of ik er iets mee ga doen, maar toch bedankt, dat is precies wat ik zocht.
Enne, op de site zetten? Tsja, ik weet het niet, er zit natuurlijk wel een risico aan. Ook daar zal ik es over denken.
Het ziet ernaar uit dat ik de huidige 940 naar de handel ga wegdoen, omdat de animo nou niet heel erg hoog is voor de auto.Mijn eerste prio is dus, de handel die ik er in de afgelopen tijd in gebouwd heb, er weer uit te slopen.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2008 00:10 #1196466 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Langere termijn
Hallo Bas

Baseman schreef : Gevaarlijk? Je refereert aan het feit dat ie plof zegt als ik ga prutsen?

Nee.  Ik refereer aan het feit, dat ie afgaat op een ander moment.  Kun jij garanderen dat die niet per ongeluk af kan gaan doordat de verbinding, nadat je er een schakelaar tussen hebt gezet, betrouwbaar is?  En wat als je de schakelaar omzet, kan er dan door het overzetten dan de schakelaar niks fout gaan?  Wat gebeurt er, als het signaal niet strak van 0 naar 1 en vice versa gaat, maar er even een lichte rimpel/schommeling/sinus op de draad komt te staan?
Ik las even verderop, dat je aan de hand van een lampje kunt zien of de airbag aan of uit is.  Dus "uit" terwijl jij denkt dat ie "aan" is, of andersom, is niet mogelijk.  Tenzij je een gloeilampje gebruikt en dat lampje kapot gaat.
Waarom niet je dochter op de achterbank en dan met de "Volvo spiegel voor achteruitrijdende kids" kijken of alles goed gaat met haar?  De bijrijdersplek is de meest gevaarlijk plek in de auto.
Groetjes
Mathy 

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2008 09:20 #1196481 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niet overal eens

Mathy schreef : De bijrijdersplek is de meest gevaarlijk plek in de auto.

<>Dat de enige opmerking die niet klopt Mathy. Volvo geeft zelf al jaren aan, dat een jong kind inderdaad het beste achteruit rijdend op de voorstoel kan worden vervoerd, omdat dat het veiligste is. Zoals eerder opgemerkt, hebben ze er daarom zelfs voor gekozen, sommige auto's zonder passagiers-airbag te leveren, zodat dit mogelijk wordt. Dat moet voor Volvo een duidelijke afweging zijn geweest: immers, zonder die extra airbag is de auto toch onveiliger voor een normaal inzittende dan met!
<>De reden dat het het veiligste is, kon ook weleens gelegen zijn in het feit dat de bestuurder/ster dan niet zo sterk is afgeleid door zijn/haar kind in de gaten te houden: om dat door middel van een spiegel te doen leidt meer af van het verkeer dan door af en toe even naast je te kijken. <>

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2008 17:03 #1196515 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic achterin

Willem van Strik lidnr 328 schreef : De reden dat het het veiligste is, kon ook weleens gelegen zijn in het feit dat de bestuurder/ster dan niet zo sterk is afgeleid door zijn/haar kind in de gaten te houden: om dat door middel van een spiegel te doen leidt meer af van het verkeer dan door af en toe even naast je te kijken.

Nou... als ik een van mijn kleintjes naast me heb zitten ben ik veel meer afgeleid dan dat ze achterin zitten. Het is veel te gezellig om naar ze te kijken onder het rijden. Als ze achterin zitten kan ik niks zien, dus wordt ik niet afgeleid.Of het goed met ze gaat of niet kan ik dan niet zien... maar wat kan er mis gaan? Ze zitten vast en in mijn auto wordt niet gesnoept tijdens het rijden (aarghhh, vlekken!) , dus verslikken is er niet bij.Het komt zelden voor dat ik zonder mijn vrouw met de kinderen in de auto zit dus ik hoef meestal ook niet op ze te letten.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2008 00:36 #1196581 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Foto's en berichten
Hallo Willem

Willem van Strik lidnr 328 schreef : <>Dat de enige opmerking die niet klopt Mathy.

Dan kijk maar eens naar foto's en berichten van aanrijdingen.  Meestal is de bijrijdersplek het zwaarste beschadigd.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2008 12:34 #1196611 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voorrang

Mathy schreef : Dan kijk maar eens naar foto's en berichten van aanrijdingen. Meestal is de bijrijdersplek het zwaarste beschadigd.

vanwege voorrang nemen dan wel niet krijgen.... lijkt mij ook link (gelukkig heb ik nog geen kinderen, dus deze zorgen komen voor mij wat later)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2008 14:41 #1196627 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Oerinstinct
Hallo Henk
Niet alleen dat.  Door het ingebouwde zelfbeschermingssysteem dat iedereen heeft en dat de mens al sinds z'n bestaan heeft, kiest de bestuurder er onbewust in noodgevallen altijd voor, om vooral zichzelf te beschermen.  Kijk maar naar berichten van ongelukken.  Hoe vaak overleeft de bestuurder, terwijl de passagier(s) het loodje leggen.
Groetjes
Mathy

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2008 15:29 #1196629 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Nou....

Mathy schreef : Niet alleen dat. Door het ingebouwde zelfbeschermingssysteem dat iedereen heeft en dat de mens al sinds z'n bestaan heeft, kiest de bestuurder er onbewust in noodgevallen altijd voor, om vooral zichzelf te beschermen. Kijk maar naar berichten van ongelukken. Hoe vaak overleeft de bestuurder, terwijl de passagier(s) het loodje leggen.

Ik vraag me af of dat waar is. In het algemeen zijn er voldoende voorbeelden van mensen die juist kinderen, partners of familie eerst beschermen. En mensen springen naar drenkelingen, renden brandende huizen in, etc.  Niet iedereen natuurlijk, maar toch.
Wellicht zijn er andere oorzaken aan te wijzen, als het zo is dat bestuurders er beter af komen. Bijvoorbeeld de contructie van de auto (stuurkolom extra stevigheid), in de berm terechtkomen, zijaanrijdingen van rechts, het vasthouden van het stuur, het beter schrap zetten omdat je de klap eerder ziet komen, meer airbags links dan rechts, etc.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2008 00:34 #1197044 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Oerinstinct
Hallo Eric

Eric Bakker schreef : Ik vraag me af of dat waar is. In het algemeen zijn er voldoende voorbeelden van mensen die juist kinderen, partners of familie eerst beschermen. En mensen springen naar drenkelingen, renden brandende huizen in, etc.

Mensen die naar drenkelingen springen en brandende huizen in rennen zijn, voor ze dat doen, niet in gevaar.  Die kunnen dus nadenken over wat ze gaan doen.
Verlies je de macht over het stuur, dan grijpt je "oerinstinct" in, tenzij ze je aangeleerd hebben iets anders te doen.  Bijvoorbeeld tijdens een (anti-)slipcursus.
BTW kende jij niet iemand die in de psychiatrie geinteresseerd of zelfs werkzaam was/is?
Groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC