1996 940 Tdic M90, niet te verkopen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2008 13:57 #1196043
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wrtte off
tiens 450.000 km en 13 jaar oud is een write off.
Wat de gek er voor geeft.
maar ja WIJ weten dat je er nog lekker mee kunt torren.
alleen WIJ das maar een heel klein clubje.
Bas het zou best wat voor jou zijn.
Afschrijving 0,00 en 1 op 14-15-16 moet te doen zijn.
Wat de gek er voor geeft.
maar ja WIJ weten dat je er nog lekker mee kunt torren.
alleen WIJ das maar een heel klein clubje.
Bas het zou best wat voor jou zijn.
Afschrijving 0,00 en 1 op 14-15-16 moet te doen zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2008 14:47 #1196054
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gokje
Onlangs heb ik net zo'n auto (dezelfde?) bij een handelaar in Lelystad zien staan. <>Die auto was ik niet in geinteresseerd: er werd verteld dat er een bod (van de handel) van circa 3000 euro op zou rusten.De staat van de auto is redelijk, kmstand inderdaad 450K, de kras over de zijkant wel erg duidelijk, op basis van die punten heb ik niet verder gekeken maar de verkoper verteld dat hij 'm dan maar gauw de handel in moest duwen. Voor de 1500 die nu genoemd worden, vind ik het een reeel aanbod. Aangezien er geen verdere onderhoudshistorie scheen te zijn, ben ik ervan uitgegaan dat er nog geen motorrevisie was uitgevoerd. In zo'n geval houd ik daar met zo'n diesel dan ook rekening mee, dat die op niet al te lange termijn eraan komt: ze lopen lange tijd wel redelijk, maar als je eenmaal een oudere diesel openschroeft, dan kom je al snel aan een complete revisie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2008 17:13 #1196075
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is em...
Willem,
Die jij bij die handelaar hebt gezien is de auto van mijn vader. Die staat daar nu in consignatie. Van die kras over de zijkant heb ik ook in de advertentie vemeldt...
Overigens is de onderhoudsgeschiedenis dus wel te achterhalen, bellen met van den heuvel in Rijswijk en je weet alles. De kop is overigens bij ong. 350.000 km vervangen voor een ruilkop. Het onderblok is vanaf nieuw nog niet open geweest.
Dapper een bod van EUR 3000,00....
Die jij bij die handelaar hebt gezien is de auto van mijn vader. Die staat daar nu in consignatie. Van die kras over de zijkant heb ik ook in de advertentie vemeldt...
Overigens is de onderhoudsgeschiedenis dus wel te achterhalen, bellen met van den heuvel in Rijswijk en je weet alles. De kop is overigens bij ong. 350.000 km vervangen voor een ruilkop. Het onderblok is vanaf nieuw nog niet open geweest.
Dapper een bod van EUR 3000,00....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2008 17:18 #1196077
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ....
Ik heb net even gekeken, hij staat nu voor EUR 3750,00 bij <a href="
www.occasiontotaal.nl/
">
www.occasiontotaal.nl
in de lijst... zo even op het eerste gezicht is het navigatiesysteem van pioneer eruit gehaald en hebben ze hem er met een te lage km-stand op staan (430.000)
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of wij de auto nu nog wel voor EUR 1500,00 kunnen verkopen...

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of wij de auto nu nog wel voor EUR 1500,00 kunnen verkopen...

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2008 17:43 #1196080
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat de auto nu bij dit adres
Dat de auto nu bij dit adres staat bevordert in mijn ogen de verkoop niet............ Er zijn betrouwbaarder adressen in de omgeving...............
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2008 00:00 #1196253
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooie wagen
Ik moet toegeven dat het inderdaad een mooie wagen is maar ..... inderdaad die kilometers schrikken de meeste mensen af... en wij zijn wel volvo fanaten maar daarom zijn ze dat niet allemaal....een klein voorbeeldje....
Ik heb hier 3 volvo's staan.... een 480 1800 injectie ( singlepoint ) en heb er mee gereden maar die werd te klein ( gezin ) , nadien heb ik een 740 GLE 2300 injectie gekocht maar wat bleek toen....t'ja met de hond ( klein paardje dus ) werd hij ook te klein.... en toen ben ik op een 940 2300 injectie stationcar op LPG gevallen....en raad eens ? t'ja voor een paar honderden euro's gekocht en praktisch er nooit boven....der was wel wat werk aan maar geen ernstige dingen om over naar huis te schrijven...en heren en dames....we zitten in een crisistijdperk met zijn dure euro dat de meeste mensen nu wel even nadenken voor ze een auto kopen...maar iemand die er iets van kent en er aan kan werken die zal wel van anpakken weten....dus geen woorden maar daden....gaan kijken kan geen kwaad, oordelen doe je daar ter plaatse en niet via het internet....men kan ook eventueel eens vragen om een testrit te doen...dan pas kan je oordelen of je de wagen wil kopen of niet....
Ik heb hier 3 volvo's staan.... een 480 1800 injectie ( singlepoint ) en heb er mee gereden maar die werd te klein ( gezin ) , nadien heb ik een 740 GLE 2300 injectie gekocht maar wat bleek toen....t'ja met de hond ( klein paardje dus ) werd hij ook te klein.... en toen ben ik op een 940 2300 injectie stationcar op LPG gevallen....en raad eens ? t'ja voor een paar honderden euro's gekocht en praktisch er nooit boven....der was wel wat werk aan maar geen ernstige dingen om over naar huis te schrijven...en heren en dames....we zitten in een crisistijdperk met zijn dure euro dat de meeste mensen nu wel even nadenken voor ze een auto kopen...maar iemand die er iets van kent en er aan kan werken die zal wel van anpakken weten....dus geen woorden maar daden....gaan kijken kan geen kwaad, oordelen doe je daar ter plaatse en niet via het internet....men kan ook eventueel eens vragen om een testrit te doen...dan pas kan je oordelen of je de wagen wil kopen of niet....
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2008 10:48 #1196284
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Prijs
Laat ik duidelijk zijn: ik heb de auto gezien, weliswaar niet echt geinspecteerd, maar dus wel in eht echt gezien.
het is beslist een auto waarvan het zonde is 'm te slopen, daarvoor is hij veel en veel te goed. Enige echte minpunt is de kras over de zijkant, verder ziet de koets er erg netjes uit. Die kras is uitlsuitend lakschade, dus een goed spotrepairder moet 'm kunnen wegwerken, dat is het probleem niet.
De reden waarom ik er neit op ben ingegaan, is voornamelijk de prijs: tegen de 1500 die David noemt is het beslist de moeite waard, tegen de 3000 die de handelaar noemde is hij veel te duur voor mij. bedenk wel, dat ik zo'n 1000 km per week rijd, en die vrij hoge kilometerstand bij mij dus snel verder zou oplopen. Daraom houd ik, als er geen onderhoudshistorie is, rekening met een motorrevisie (a 4000 euro) binnen de komende 100.000 km en dus twee jaar.
Daarnaast had de handelaar al eerder, dankzij de andere auto's, niet zo'n heel betrouwbare indruk op me gemaakt. Een reden te meer om de auto te laten staan voor een goedgeloviger klant...
het is beslist een auto waarvan het zonde is 'm te slopen, daarvoor is hij veel en veel te goed. Enige echte minpunt is de kras over de zijkant, verder ziet de koets er erg netjes uit. Die kras is uitlsuitend lakschade, dus een goed spotrepairder moet 'm kunnen wegwerken, dat is het probleem niet.
De reden waarom ik er neit op ben ingegaan, is voornamelijk de prijs: tegen de 1500 die David noemt is het beslist de moeite waard, tegen de 3000 die de handelaar noemde is hij veel te duur voor mij. bedenk wel, dat ik zo'n 1000 km per week rijd, en die vrij hoge kilometerstand bij mij dus snel verder zou oplopen. Daraom houd ik, als er geen onderhoudshistorie is, rekening met een motorrevisie (a 4000 euro) binnen de komende 100.000 km en dus twee jaar.
Daarnaast had de handelaar al eerder, dankzij de andere auto's, niet zo'n heel betrouwbare indruk op me gemaakt. Een reden te meer om de auto te laten staan voor een goedgeloviger klant...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2008 16:42 #1196314
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een "nieuwe"
Een "nieuwe" ruil-revisiemotor van Végé kost € 2.900.- incl. BTW en incl. "nieuwe" brandstofpomp ( niet onbelangrijk)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2008 17:54 #1196320
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Yep
En de laatste vrijwel complete revisie die Rob Barten heeft uitgevoerd kostte circa 4000 euro. Ik weet wel, waaraan ik de voorkeur geef...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2008 17:00 #1196423
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nette prijs
E1500 is een nette prijs. Denk dat de markt er niet is voor een grote diesel (oude grote diesel) of hij moet al belastingvrij zijn. Maar dat hij van eerste eigenaar is met complete onderhoudshistorie is toch ook wel wat waard. Ook de m90 bak ipv m46 is een pluspunt.
Geen interesse in inruil van het een of ander, is misschien makkelijker om hem dan de deur uit te krijgen.
Geen interesse in inruil van het een of ander, is misschien makkelijker om hem dan de deur uit te krijgen.
Moderators: Jerry Stam