1996 940 Tdic M90, niet te verkopen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb in de afgelopen maand getracht de oude auto van mijn vader te verkopen. De advertentie staat nog wel ergens op de site. Ik heb misschien drie mensen gesproken over de auto, en twee mensen zijn komen kijken. Maar nog niet eens een bod gehad!
Is het dat de auto 450,000 km heeft gelopen dat iedereen erbij wegloopt?
Inmiddels staat de auto bij een handelaar in consignatie, maar het zal nog wel even duren voor er een koper zich daar meldt...
Is er nog iemand binnen de vereniging die voor EUR 1500,00 deze auto wil geven? Dit is tenslotte wat wij van de handelaar zouden krijgen.
Anders maar slopen?!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als er een sluitende en regelmatige onderhoudsgeschiedenis bij de auto zou zitten dan hoeft die 450kkm nog niet eens een probleem te zijn. Als ik het bouwjaar afzet tegen de km-stand dan is er met deze auto altijd lange afstand gereden, veel snelweg, altijd dus met warme olie, relatief weinig belasting van het mechaniek.
Ik heb in mijn taxi-dagen gereden met Mercedes Diesels varierend van 5ton (240D) tot1,2miljoen 206D (busje), ook Ford Transits met 5ton erop. Die reden allemaal nog prima al was het olieverbruik bij 1,2miljoen wel wat hoog(1l op 500km) Overigens moet je geen ex-taxi willen, die hebben altijd erg veel geleden en zijn dan ook op vrijwelelk onderdeel afgereden als ze worden verkocht.
Een ander blok vinden kan nog wel eens lukken en die lepel je er ook zo in.
Als het een bijna belastingvrije 765TD was geweest was je'm wel aan mij kwijt geweest!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is een mooie en nette auto, dus ik begrijp niet dat hij nog steeds niet verkocht is. Eén van de laatste diesels en een M90-bak!
- André Struis
- Nieuw lid
-
Als tie goed loopt/rijdt, er niet uitgewoond uitziet moet tie toch zeker die 1500 Euri's op kunnen leveren.
Die verhalen van één komma huppeldepup miljoen kilometers probleemloos; neem van mij aan dat er in die tussentijd echt wel serieuse reparaties uitgevoerd zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Best een leuke auto, maar ja, het is een Diesel en om de een of andere reden denk ik dat dat bij 20000 kilometer per jaar niet de goedkoopste oplossing is, om je in ee Volvo voort te bewegen. Ik zou voor gas kiezen, maar misschien kun je me overtuigen en zien we elkaar nog een keer, komende maand.
Kost die auto nou, aan HSB en zo?Verbruik?
Ik kan je trouwens uit betrouwebare bron melden, dat je niet als enige dat probleem hebt, want <a href="/node/12699" target="_blank">deze auto is ook nog steeds te koop</a>.Nou heb je hem gisteren gezien en echt lelijk of afgeragd is ie nou ook weer niet toch? met 333000 kms.
Ruilen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoals aangegeven, de auto is vanaf 0 km van ons geweest. Hij heeft gewoon op tijd al zijn onderhoud gehad. Recent zijn zelfs nog de vacuumpomp en uitlaat vervangen.
De boekjes zijn dan ook gewoon helemaal ingevuld en het garagebedrijf heeft aangegeven dat een eventuele koper altijd even kan bellen voor meer info.
Het is overigens een station met ECC / CC / Rolhoes / airbags / en muntenhouder in de ongebruikte asbak... (Geen leer of LMV)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Had je deze posting ook gezien (of net gemist omdat je zelf nog aan het typen was?Baseman schreef : Ik zou voor gas kiezen, maar misschien kun je me overtuigen en zien we elkaar nog een keer, komende maand.Kost die auto nou, aan HSB en zo?Verbruik? Ik kan je trouwens uit betrouwebare bron melden, dat je niet als enige dat probleem hebt, want <a href="/node/12699" target="_blank">deze auto is ook nog steeds te koop</a>.Nou heb je hem gisteren gezien en echt lelijk of afgeragd is ie nou ook weer niet toch? met 333000 kms.
Ruilen?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Gas trekt me op de een of andere manier niet zo, waarom weet ik echt niet... Waarschijnlijk ligt het gewoon aan dat prachtige geluid van die zes dieselpitten in het vooronder.
Ik had (heb) een oogje op de 760 van Siebren, maar hij wees me op die advertentie van jouw 940 omdat met 2 kinderen een estate veel handiger is. Zijn 760 is een sedan, maar wel een vreselijk mooie en luxe, dus de keuze wordt nog lastig. Gezien het feit dat de hele geschiedenis bekend is interesseert me die hele kilometerstand niet. Als hij goed onderhouden is maak ik me daar niet druk om. Die 1500 euro vind ik hem dan zeker waard, zonder hem gezien te hebben.
De beslissing over de toekomstige vestigingsplaats kan elk moment vallen, dus ik hoop dat ik dan nog kan kiezen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat het een mooie auto is waar je domweg plezier aan kunt beleven. De foto's laten iedergeval geen "rare" auto zien. En 4,5 ton voor een auto, het is al gezegd, zijn altijd warme kilometers geweest.