nieuw hier
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo effe mijn bakkie geuploaded, gaat wel simpel via dit forum zelf zie ik.
Ja zal de komende tijd de advertenties eens in de gaten houden voor een 2.3gl auomatic vanaf 1988, weet ik ook wat ze gemiddeld kosten etc. Ja het zit met mijn 2 meter uiteraard ook allemaal ietsje ruimer de 340
Ik hoop alleen dat ik tzt een liefhebber voor de 340 kan vinden, zal als mooier weer word een MP-advert zetten. En dan heb ik alweer een potje voor de nwe aanwinst strax
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zal hem binnenkort eens te koop zetten, mocht iemand die juist van zijn betrouwbare ongeroeste 740 2.3 gl vanaf 1988 automatic af wil en kleiner en goedkoper willen ruilen, dan heb ik hier nog een goede 340 voor terug!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou dat bedoel ik, je weet maar nooit, nooit geschoten is altijd mis en anders de beste manier is, eerst van je eigen auto af en dan pas een andere aanschaffen. Ik ben op dat gebied een te grote pietlut, dan zou ik ze alle 2 in een garage willen hebben en dat kan natuurlijk niet.
Maar buiten al het gesnuffel ove rde 740 heb ik toch nog een vraag, is het nou qua betrouwbaarheid uitmakend of je een 740 of 940 heb (de 940 is misschien weer iets meer doorontwikkeld/verbeterd maar... er zit weer meer electronica in!!) ?
Groetjes Ralphies.
- V700 register
- Nieuw lid
-
de versie die ik heb zit geen computer in en dat maakt het onderhoud gemakkelijker.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En... weer volvo340 kwaliteitsverhoging om hem langer aan te houden: ik ga er een sportstuur inzetten en dus minder krap met mijn been verdrukt zitten tegen de middenconsole en onder stuur geperst.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Al je vragen zijn al vlot beantwoord. Wen er maar aan, zo gaat dat hier altijd.
Je zult geen spijt krijgen van het feit dat je een 740 hebt gekocht, dat heb ik ook nooit gehad.Ik heb er wel echt veel spijt van dat ik mijn bloedmooie en luxe 360 verkocht heb... Een 700 rijdt wel beter, zit lekkerder, is luxer, veiliger en groter, maar een 300 rijdt gewoon veel leuker...
Als je iemand mee wilt als je naar een auto gaat kijken kom je me maar oppikken.
Jeroen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Thanx!!!
Ik zag je naam al in een topic, ik dacht al hee da's een bekende! Ik ga binnenkort 'jouw' stuur 38cm doorsnede vervangen door een ong 32 a 33 cm stuur met naaf voor 340 en dan is de beenellende hopelijk over, voor de rest zit een 340 gewoon ruim, tis alleen dat vrachtwagenstuur he
Ja mocht ik ooit overstag gaan voor een 740 dan geef ik je een gil! Is ook weer es gezellig sowieso.
Groetjes van een zeer zwaar sturende Ralph strax
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar sowieso is het allemaal niet om bang van te worden, het si allemaal vrij eenvoudig, met maar een paar onderdelen die storingen kunnen introduceren (CIS-klep, luchtmassameter, lambdasonde, en heel soms een ECU) en die zijn goed te traceren.
Een 940 is wat moderner dan een 740, toch weer een stuk stiller, net weer iets strakker sturend (maar dat kan je een 740 ook leren) maar grotendeels dezelfde soort auto. Draadboom in de 940 9en 740 tussenmodel) heeft wat modernere stekkers en dat kan nog weleens wat minder probleempjes opleveren.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
U roept maar! Het kan trouwens geen kwaad om alvast een paar proefritjes te maken in een paar 740's en 940's. Dan weet je straks waar je naar moet zoeken. Wie weet vind je een 940 veel te "gevoelloos" omdat ie zo stil is, of juist niet.Ralphies schreef : Ja mocht ik ooit overstag gaan voor een 740 dan geef ik je een gil! Is ook weer es gezellig sowieso.
Dit kan ik beamen. Een 940 voelt inderdaad als een totaal andere auto aan. Het is goed te merken dat een 940 een stevig doorontwikkelde 740 is. Mijn 740 heb ik ook geleerd zich te gedragen als een 940 door het monteren van de dikke stabilisatorstangen van een 940 Turbo. Echt een wereld van verschil!Willem van Strik lidnr 328 schreef : Een 940 is wat moderner dan een 740, toch weer een stuk stiller, net weer iets strakker sturend (maar dat kan je een 740 ook leren) maar grotendeels dezelfde soort auto.