nieuw hier
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben hier illegaal maar wil me toch aanmelden, ik heb geen 740 maar een 340 maar wil ooit wel over op een klasiekertje als een 740 2.3 automaat.
Ik ga dit forum eens volgen ter orientatie, zoals waar op te letten wat redelijke prijs is voor een 740 na 1987 2.3 automaat, waar roest, zwakke plekken etc etc.
Voor de rest lijkt me het ooit leuk van een 'kleine' volvo naar de grotere over te stappen (ik weet alleen niet of ik qua vlot optrekken niet op achteruit ga van de lichte auto met 1.4 cvt naar een zware jongen met 2.3 automaat)
Iemand het verschil in trekkracht/accelaratie ooit meegemaakt van de 1.4cvt naar een 2.3 automaat?
En voor de ex volvo 340/360 serie rijders, zit een volvo 740 2.3 ook zo simpel als een lego 340 in elkaar of zit een 740 toch alweer vol met rare electronica en onhandig bereikbare constructies?
Groeten Ralphies.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee hoor, je kunt het veld als forum-lid niet voor niets op "nog geen volvo" zetten, maak je geen zorgen.
Als je trouwens op zoek gaat naar een 740, kun je eens door de <a href="/node/13355" target="_blank">aankoopgids</a> heen bladeren, scrollen.Ben je wel een avondje zoet mee.Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust, daar zijn we hier voor.
Veel succes met de zoektocht en keuzen.
Ohja, inderdaad is een gemiddelde 740 net een grote meccanodoos.De 940 heeft al ietsje meer electriek erin en de 960 is meccano voor gevorderden zeg maar. Ik ben geen monteur van huis uit, maar bij mijn 940 uit 1994 doe ik alles zelf, met een haynes, Vadis en dit forum en gezond verstand als backup. Ik heb vooral op de laatste twee nog nooit misgegrepen.
Op marktplaats gevonden: <a href=" link.marktplaats.nl/151626378 " target="_blank">Leuke auto, voor weinig......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
het is altijd goed om je eerst te orienteren.
vwb knutselen heeft Bas eigelijk alles al gezegd.
De rest.. tiens je gaat ongeveer 98% er op vooruit in alles.
een 740 2 liter in de basisuitvoering is absoluut geen racekar maar echt veel meer auto dan een 1.4 CVT
En dan het zitten, het rijden, de kwaliteit en noem maar op zullen je enorm mee gaan vallen waarschijnlijk.
maar het ligt er natuurlijk aan of je een goede koopt. tegen welk buget.
kijk maar eens in de te koop sectie.
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja ik heb al door de aankooptips zitten snuffelen, na 1988 meer verzinking bijv. waar de roest kan zitten, in iedergaval heeft de 'simpele'740 tov 760 niet die dure nivo-dingen, dus dat scheelt weer.
Ja tzt wil ik als het bestaat een roestvrij exemplaar vinden maar dat zal wel zoeken naar speld in hooiberg zijn, ik haat roest dat is ook zo'n pluspunt aan mijn 340je, die is onderhand echt roestvrij, ook op de zwakke punten.
Ja het zal dan een benzine moeten zijn , geen gasser en goede staat, je kan hem beter goed kopen dan oplappen of werk uit moeten laten besteden (dan maar doorgespaard voor een gave en orginele 740 sedan), daar zullen net als onder 340's ook wel een hoop bejaarden mensen zijn die de 740 ook als binnenslapertjes hebben staan). De welgesteldere 340 bejaarde zuinigen mensen zeg maar
Groetjes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Hoi Ralphies,Ralphies schreef : Ja tzt wil ik als het bestaat een roestvrij exemplaar vinden maar dat zal wel zoeken naar speld in hooiberg zijn, ik haat roest dat is ook zo'n pluspunt aan mijn 340je, die is onderhand echt roestvrij, ook op de zwakke punten.
Welkom op onze site, en kijk maar eens goed in het documentatie centrum hier en bij de advertenties, informatie genoeg denk ik. En anders vraag je het maar in het forum.
Roest is nauwelijks een probleem bij de 700/900 vanaf 1987, dus dat gaat je wel lukken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja eerst eens wat gaan sparen, tzt de 340 de deur uit en dan idd niet gehaast en superkritisch rondkijken en dan hopelijk voor een lang leven ermee doen, ik heb een garagebox dus daar kan hij mooi in staan elke dag. Ik ben meer type zondagrijder (een klassieke 340 eigenaar dus haha) en het moet er allemaal mooi uitzien en betrouwbaar voor die paar keer dat ik hem pak.
Ik las al dat de orderdelen op zich voor de 740 ook niet echt duur zijn dus dat komt mooi uit
Groetjes Ralphies.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
mijn zwager heeft een 1.4 CVT gehad, en ik denk dat je de snelheidsbeleving daarvan (bij doortrappen) niet zo gaat beleven in een 740/940 met B230 blok. of je moet een turbo nemen (165pk). maar maak eens een proefrit en je kunt het zelf ervaren. bij minder soepel schakelende automaten wil het spoelen van de bak vaak verbetering brengen. zie ook de zoekresultaten als je zoekt (linksbovenin) op automaat spoelen, flushen etc.
gas is niet nodig ivm de kilometers die je verwacht te gaan maken ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi,
Nee veel kilometers zal ik niet gaan draaien, met de 340 rijd ik onderhand niet eens 1500km per jaar, gewoon voor mooi weer of iets te vervoeren voor de rest in de garagebox
Daarom moet hij roestvrij zijn omdat hij heel oud kan worden zo haha.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Welkom nogmaals,
Een 740 is goed te vinden in goede staat, mijn 740 station is uit 88 en heeft echt nauwlijks roest. Er zitten wat dingen aan die moeten gebeuren ,maar voor 300 euro is het toch het proberen waard. Overigens komt hij erg lekker van zijn plek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





