ja, glansrijk apk
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2008 21:10 #1194091
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Welkom!
Een beetje sleutelen kan nooit kwaad. Veel goedkoper en leuker als het naar de garage brengen!
Waar kom je vandaan? Er zijn hele meutes verenigingsleden (waaronder ik) die het leuk vinden om een (potentieel) lid en buurt/stad/regio/landgenoot te helpen met een klusje hier en daar.Sommigen gaan daar zelfs heel ver in. Ik ben laatst geholpen door iemand die alleen daarvoor gewoon even 160 km aflegde, een uur of 6 onder mijn auto doorbracht en weer 160 km terugreed.Er zijn zelfs auto's die vanwege oplopende kosten en volhardende problemen verkocht of gesloopt dreigden te worden door een aantal leden flink onder handen genomen waardoor deze weer rijden of gaan rijden.
Laat je door zo'n "klein" klusje dus niet uit het veld slaan.
Jij hebt geluk dat er aan jouw auto het minste kapot kan gaan van alle 700/900's aangezien het een basismodel is. Minder techniek = minder problemen!
Waar kom je vandaan? Er zijn hele meutes verenigingsleden (waaronder ik) die het leuk vinden om een (potentieel) lid en buurt/stad/regio/landgenoot te helpen met een klusje hier en daar.Sommigen gaan daar zelfs heel ver in. Ik ben laatst geholpen door iemand die alleen daarvoor gewoon even 160 km aflegde, een uur of 6 onder mijn auto doorbracht en weer 160 km terugreed.Er zijn zelfs auto's die vanwege oplopende kosten en volhardende problemen verkocht of gesloopt dreigden te worden door een aantal leden flink onder handen genomen waardoor deze weer rijden of gaan rijden.
Laat je door zo'n "klein" klusje dus niet uit het veld slaan.
Jij hebt geluk dat er aan jouw auto het minste kapot kan gaan van alle 700/900's aangezien het een basismodel is. Minder techniek = minder problemen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2008 21:17 #1194093
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Werken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2008 23:36 #1194116
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welkom & sleuteldag
Mooi zo'n club, mij hebben ze ook helemaal ingepakt, ik was op zoek naar een V90 of 960, nou dat heb ik geweten... Na 6 weken donateurschap had ik m'n 960 (met dank aan de medeleden, aankooptips etc.) en kon ik "eindelijk" volwaardig lid worden. Nu was ik in het verleden ook al lid, en heb ik dus ooit eens een sleuteldag mee mogen maken, dat is echt leuk. Allemaal experts - in meer of mindere mate - maar allemaal op een ander vlak, dus het moet wel heel vreemd lopen als er iets niet voor elkaar komt. Ben benieuwd of dat nog steeds zo is, we zullen zien de 29e... Groetz, Tom
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2008 10:12 #1194126
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic echt leuk dat jullie er
echt leuk dat jullie er zo betrokken bij zijn.
Ik woon in elst(ut) dus als er iemand tijd te veel heeft tijdens een lekker zonnige dag HEEL graag.
Naar de sleuteldag is ook echt een super goed idee ...maar hij word geschorst omdat ik geen 2 auto's tegelijk kan rijden,dus dat word lastig om met de 740 daar naar toe te komen.
Het is wel een lijst van dingen die nog moet gebeuren - start bij koud weer niet lekker - rubbers van de wielophanging - kachel? blower geeft geen warme lucht meer
en de bestuurders stoel doet de stoelverwarming het niet meer van(maar dit vind ik bijzaak)
Dus voorlopig laat ik hem mooi geschorst staan tot het allemaal in orde is en dan een poging apk doen.
 
 
 
Ik woon in elst(ut) dus als er iemand tijd te veel heeft tijdens een lekker zonnige dag HEEL graag.
Naar de sleuteldag is ook echt een super goed idee ...maar hij word geschorst omdat ik geen 2 auto's tegelijk kan rijden,dus dat word lastig om met de 740 daar naar toe te komen.
Het is wel een lijst van dingen die nog moet gebeuren - start bij koud weer niet lekker - rubbers van de wielophanging - kachel? blower geeft geen warme lucht meer
en de bestuurders stoel doet de stoelverwarming het niet meer van(maar dit vind ik bijzaak)
Dus voorlopig laat ik hem mooi geschorst staan tot het allemaal in orde is en dan een poging apk doen.
 
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2008 16:10 #1206570
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja ja lieve
Ja ja lieve kijkbuiskindertjes,
Gister mijn auto opgehaald bij de monteur weer helemaal oke en met apk, vooraf heb ik zelf een bijna nieuwe set bridgestone banden voor laten monteren(bij de oude banden keer je al tegen het stalen frame aan)
voor de apk ruitenvloeistofpomp moeten vervangen en een paar lampjes ook de motor starte niet lekker en liep stationair niet al te best dus dat ook allemaal af laten stellen.
Conclusie: eindelijk rijden in mijn lijkwagen, heeerlijk zelfs de cruisecontrol werkt
Gister mijn auto opgehaald bij de monteur weer helemaal oke en met apk, vooraf heb ik zelf een bijna nieuwe set bridgestone banden voor laten monteren(bij de oude banden keer je al tegen het stalen frame aan)
voor de apk ruitenvloeistofpomp moeten vervangen en een paar lampjes ook de motor starte niet lekker en liep stationair niet al te best dus dat ook allemaal af laten stellen.
Conclusie: eindelijk rijden in mijn lijkwagen, heeerlijk zelfs de cruisecontrol werkt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2008 23:56 #1206616
door V700 register
Het kan de kachelkraan zijn die niet bediend wordt. Er loopt vanaf de schuif op het dashboard een kabel naar de kachelkraan (linksachter dat schot onder je stuur, tegen het schutbord, boven je gaspedaal).Beweeg de hendel en kijk of de kachelkraan open en dicht gaat.Als dat niet gebeurt; volg de kabel van schuif naar kraan en kijk waar het misgaat.Als het wel werkt?
Dan heb je nog kans dat de kachel verstopt is.Dit was bij mij het geval.
Oplossing?- koelvloeistof aftappen- in- en uitgaande slang van je kachelradiator loshalen (zitten onder motorkap, richting schutbord)- ontkalker in de bovenste slang spuiten en 15 minuten laten inweken- doorspoelen met de tuinslang- als er nu veel prut uit komt en er een goede waterstraal doorheen stroomt is hij weer schoon- slangen weer aansluiten- koelvloeistof weer bijvullen en ontluchten (motor starten, paar keer in 2 dikke slangen knijpen, eventueel nog wat bijvullen)- kachel openschuiven en genieten van de warmte (tenzij het buiten al >25graden is )- controleer het niveau van je koelvloeistof nog een paar keer na de dagen erop; als er luchtbellen verdwijnen zakt het niveau
Erg beknopt samengevat; het was de oplossing voor mij.
Beantwoord door V700 register in topic Kachel?
Kachel?Dat kan simpel op te lossen zijn.De kachel werkt erg simpel:- warme koelvloeistof stroomt door een slang je interieur in- daar zit een bedienbare kachelkraan die de hoeveelheid doorgelaten koelvloeistof regelt- vanaf daar stroomt het naar je kachelradiator- vervolgens stroomt het door de retourslang weer terug naar je motorruimteTen eerste kan je kachel verrot zijn en heeft men je kachel doorverbonden ipv aangesloten om te verbloemen dat het stuk is.Maar daar gaan we niet van uit.740gl schreef :
echt leuk dat jullie er zo betrokken bij zijn.
Ik woon in elst(ut) dus als er iemand tijd te veel heeft tijdens een lekker zonnige dag HEEL graag.
Naar de sleuteldag is ook echt een super goed idee ...maar hij word geschorst omdat ik geen 2 auto's tegelijk kan rijden,dus dat word lastig om met de 740 daar naar toe te komen.
Het is wel een lijst van dingen die nog moet gebeuren - start bij koud weer niet lekker - rubbers van de wielophanging - kachel? blower geeft geen warme lucht meer
en de bestuurders stoel doet de stoelverwarming het niet meer van(maar dit vind ik bijzaak)
Dus voorlopig laat ik hem mooi geschorst staan tot het allemaal in orde is en dan een poging apk doen.
Het kan de kachelkraan zijn die niet bediend wordt. Er loopt vanaf de schuif op het dashboard een kabel naar de kachelkraan (linksachter dat schot onder je stuur, tegen het schutbord, boven je gaspedaal).Beweeg de hendel en kijk of de kachelkraan open en dicht gaat.Als dat niet gebeurt; volg de kabel van schuif naar kraan en kijk waar het misgaat.Als het wel werkt?
Dan heb je nog kans dat de kachel verstopt is.Dit was bij mij het geval.
Oplossing?- koelvloeistof aftappen- in- en uitgaande slang van je kachelradiator loshalen (zitten onder motorkap, richting schutbord)- ontkalker in de bovenste slang spuiten en 15 minuten laten inweken- doorspoelen met de tuinslang- als er nu veel prut uit komt en er een goede waterstraal doorheen stroomt is hij weer schoon- slangen weer aansluiten- koelvloeistof weer bijvullen en ontluchten (motor starten, paar keer in 2 dikke slangen knijpen, eventueel nog wat bijvullen)- kachel openschuiven en genieten van de warmte (tenzij het buiten al >25graden is )- controleer het niveau van je koelvloeistof nog een paar keer na de dagen erop; als er luchtbellen verdwijnen zakt het niveau
Erg beknopt samengevat; het was de oplossing voor mij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2008 08:42 #1206625
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic
kijk dat is echt iets
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





