Diesel bijna roetvrij?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2008 20:34 #1193787 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic H2SO4
Ja, zwavelzuur. Dat zou heel goed kunnen! Diesel bevat een geringe hoeveelheid zwavel. Je kunt het er grotendeels wel uit halen, maar dat kost natuurlijk weer wat meer geld.
Huisbrandolie (gewoon diesel) kun je bestellen op verzoek met een laag zwavel gehalte (is wel duurder dan standaard diesel). Ook in Belgie is het bekend dat bij hoogrendements CV ketels de uitlaatgassen zwavelzuur kunnen bevatten, of beter: zullen bevatten. Hoogrendements CV ketels hebben een lage uitlaatgastemperatuur dat beneden het dauwpunt van zwavelzuur licht. Hierdoor condenseert het zwavelzuur, gevormd door het water in de uitlaatgassen, en vormen zich druppels. Het rookkanaal moet hiertegen bestand zijn.
Robert 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2008 22:14 #1198647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aquatune.com
Hoi Mathy ea,
Heb al een opmerking geplaatst onder een ander draadje (over waterstof) maar moest eigenlijk hier zijn naar nu blijkt.
Het gedestileerd water toe voegen ken ik van www.aquatune.com en naar aanleiding van wat speurwerk heb ik een gebruiker gesproken die de beloofde resultaten kan bevestigen. Die zijn qua verbruik nog beter dan de resultaten van de uni in Keulen namelijk 25% minder brandstof! Voor een investering van 500 dollar= 300 euro! Daarbij dus nog de winst op de uitstoot.
Zoals ik in het andere draadje al zei wil ik hier absoluut meer van weten en wellicht/hopelijk ook echt iets mee doen. Ten eerste natuurlijk naar de eerder genoemde gebruiker om het live te zien maar dan zou een clublid met meer technisch inzicht (groooot tekort bij mij) erg welkom zijn dus wie wil? Omgeving Laren NH. Zou het erg zonde vinden als het bij een forumdiscussie bleef...  
Groet, Bob. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 15:33 #1198708 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic roetfilters
Interessante ontwikkeling, ik ga het artikel even lezen

die hele roetfilter onzin is echt niet normaal. het verbruik van autos met roetfilter is gewoon hoger (eigen ervaring en bevestiging van dealert). en ze verstoppen. werkt lang niet altijd zo mooi als op papier.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 23:27 #1198798 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk artikel
Ik heb even die Aquatune site vlug nagelopen, interessante kost.
Ze maken dus gewoon waterstof uit water en lucht, waarschijnlijk hierdoor de juiste mengverhouding om een mooi handje knalgas te krijgen.
Door de extra ontsteking van het knalgas zullen de roetdeetjes van een diesel wel verbranden (roet is tenslotte een afvalproduct van een onvolledige verbranding) en zal een diesel wel wat schoner worden. Ik zou ook wel eens wat meer willen weten over die aquatune kits.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2008 08:35 #1198820 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Demo?
Zoals gezegd wil ik wel proberen om een demo te krijgen van de gebruiker waar ik het over had. Ik wacht even op het weekend om de reacties te peilen, dan vraag ik hem of hij voor x personen de zaak wil laten draaien. Goed idee?
Bob. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC