Leeuw van Vlaanderen wordt Ambassadeur van Zweden

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2008 22:34 #1191227 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Mysterie

achnaton schreef : We houden het er maar op dat de klep niet viezer wordt van mijn handen met zo'n handgreep.

Misschien is de handgreep bedoelt voor kleine mensen of mensen met korte armpjes... 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2008 22:52 #1191232 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Greepje

Eric Bakker schreef :

achnaton schreef : We houden het er maar op dat de klep niet viezer wordt van mijn handen met zo'n handgreep.

Misschien is de handgreep bedoelt voor kleine mensen of mensen met korte armpjes...

Dan nog is de greep aan de binnenkant van de klep makkelijker te bereiken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2008 09:49 #1191262 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misverstanden over ambassadeurs, handgrepen, en licht metaal
Beste Volvovrienden,
Wellicht is de handgreep bedoeld op net zo'n manier als bij m'n flightbag met zo'n uitschuifbaar handgreepje. Dan hoef je hem op Schiphol niet op lang parkeren achter te laten maar kun je hem aan deze handgreep, net als je bagage, achter je aan slepen..........
Cojones, ik bedoelde niet te beweren dat de SE speciaal voor Ambasadeurs is gemaakt, dat is een misverstand.....de 940 SE is alleen in NL als special edition geleverd in deze vorm tgv het 65 jarig jubileum van Volvo destijds (extra's: leer, lichtmetaal, airco en 2.0 L turbo). In het buitenland is deze uitvoering gewoon een GL. Als je het vinnummer van de SE van mijn vrouw intyped dan krijg je te zien dat ie voor de belgische markt als GL gemaakt is, echter in NL afgeleverd is nadat ie door de lokale marketing afdeling SE gedoopt is. Nou ja dat krijg niet allemaal te zien, maar dat kun je uit de informatie afleiden of "ins blaue hinein interpretieren". De SE in de USA was geloof ik hier een 960.
Nee, er waren destijds ambassadeurs van Zweden in Europa, en een Volvo 940 SE uitvoering in NL. Dat waren onafhankelijk van elkaar staande gebeurtenissen, echter het verhaal is dat sommige Zweedse ambassade medewerkers, in sommige Volvo 940 SE's (en buiten NL dus GL) reden en die waren dan altijd zilverkleurig. Niet alle zilverkleurige 940 SE zijn bereden door Zweeds ambassade personeel, en niet al het Zweeds Ambassade personeel reed in een zilverkleurige 940 SE.
O ja dat missende lichtmetaal (origineel hoort er Aries onder meen ik); heeft iemand belangstelling om een setje splinternieuwe winterbanden op stalen velgen te ruilen voor lm velgen met redelijke zomerbanden (eigenlijk gewone banden dus)?
Zelf ga ik nooit op wintersport oid en winterbanden in NL vind ik persoonlijk een beetje overdreven, ze werken geloof ik alleen onder de 7 graden en met sneeuw op de weg, boven 7 graden en zonder sneeuw op de weg werken ze zelfs slechter meen ik ooit gelezen te hebben. Nou die enkele keer dat hier sneeuw op de weg ligt pas ik m'n rijgedrag wel aan op goede zomerbanden......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2008 18:00 #1191290 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duidelijk! Ik heb wel Aries
Duidelijk!
Ik heb wel Aries velgen, maar niks vervangends. Helaas.
Er staat trouwens wel een set Adhara's op marktplaats, idee?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2008 19:20 #1191300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voice en andere mail
Héé Michael,
Mooie velgen, bedankt voor de tip! Met die Adhara's zal het ook wel gaan, anders pik ik gewoon de velgen van de SE van mijn vrouw.........Zojuist heb ik de velgenkoning gevoice- en e-maild. (is dit nog nederlands?)
Dat had je goed gezien, maar wat wil je ook als je zo'n opleiding genoten hebt........  (geintje)
Lang leve de SE rijders!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2008 21:44 #1191322 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic SE is ok, olé olé! Als
SE is ok, olé olé!
Als jij toevallig een set Galaxy's (Galaxies?) weet, dan houd ik me aanbevolen! 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2008 00:09 #1191345 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ligt iets anders
Hallo Valentijn

achnaton schreef : ...ze werken geloof ik alleen onder de 7 graden en met sneeuw op de weg, boven 7 graden en zonder sneeuw op de weg werken ze zelfs slechter meen ik ooit gelezen te hebben.

Ze werken beter vanaf een temperatuur van 7 graden (onder de 8 graden Celsius dus) dan zomerbanden.  Daarboven slijten ze vooral harder.  Maar veel slechter zijn ze niet. Zelf heb ik er M&S bandjes van Nokian op en ik ben blij dat ze erop zitten.  En ze blijven er van de zomer ook op liggen.
BTW de grens met Duitsland is maar 9 kilometer of zo van hieruit.  Wie in Duitsland in een ongeluk terechtkomt en daarbij geen winter- of M&S banden erop heeft, terwijl de omstandigheden daar wel om vragen, is (mede?)schuldig.  En dan hoeft het dus niet te vriezen en ook niet gesneeuwd te hebben.
Groetjes
Mathy 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2008 17:08 #1191395 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hebbes!
Beste Volvovrienden,
Vandaag was ik nog even bij de dealer en sprak ik de chef werkplaats van wie ik de auto had gekocht. Wat denk je? Hij heeft het originele lichtmetaal nog liggen, met zomerbanden! Zaterdag ga ik ze halen.
Had ik al verteld van het zonneschermpje in de hoedeplank? Had ik ook nog nooit gehad. En de cv met afstandbediening?
O ja, na het estate boekje, nog een boekje erbij; Volvo car corporation 1927-2003/4 een overzicht van de geschiedenis van Volvo wederom een geinig boek.
Het wordt al maar leuker..........

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC