Rekeningrijden voor klassiekers, Bron: FEHAC

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 19:53 #1190846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic joepie, maar niet heus
Met de kilometerheffing hoeven wij echt niet blij te zijn hoor, want dat het "budget neutraal" wordt zal best voor een aantal mensen gelden maar wij gaan vet meer betalen per kilometer.
 Reken maar uit:
Het "kastje" zul je wel niet krijgen. Bovendien zul je ook zelf op moeten draaien voor de storingen die er ongetwijfeld zullen komen. Ter indicatie: Ik heb vorig jaar met de vrachtwagen langer in de garage gestaan voor het oplossen van storingen in het duitse tolkastje dan voor problemen met de auto zelf.
Het hele systeem moet betaald worden. Dat gaan ze in Den Haag echt niet doen, dat komt gewoon in de kilometerprijs.
En de BPM wordt afgeschaft en gaat in de kilometerprijs. Dus kunnen we met onze 15 jaar oude autootjes gaan betalen voor alle leasebakken maar ook mogen we meesponsoren aan auto's die ver boven ons budget vallen.
In een gesprek dat ik eens heb gehoord op de radio werd al gesproken over minimaal 10cent per km. Dat zou voor mij als LPG rijder een verhoging van ruim 100euro per maand opleveren, dus tel uit je winst. Voor de meeste van ons zal een km prijs van maximaal 5cent overeenkomen met wat je nu betaald.
Maar ja uiteindelijk wil men natuurlijk van die "vieze oude bakken" af en moeten we allemaal met een Prius of zo gaan rijden. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2008 20:30 #1190856 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hetzelfde en meer voor minder
Hallo Bert

gbomer schreef : Het hele systeem moet betaald worden. Dat gaan ze in Den Haag echt niet doen, dat komt gewoon in de kilometerprijs.

Deze pik ik er even uit.  Als "Den Haag" iets betaald, komt het gewoon uit de staatskas.  Dus van de belasting.  Verhogen ze die niet, dan zal ergens anders gespaard moeten worden.  Dus linksom of rechtsom, het blijft hetzelfde.
Het nieuwe systeem zal in ieder geval voordeliger zijn voor mensen die meer auto's hebben dan ze kunnen rijden.  Al die auto's die stilstaan, daar betaal je straks niet meer de volle prijs voor, terwijl je wel ieder moment van de dag legaal in iedere auto kun stappen om er een ritje mee te maken.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2008 14:16 #1190914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meer voor minder
Nou dat het voor minder wordt daar twijfel ik dus wel aan.
Bovendien ben ik benieuwd wat er gebeurd als allerlei mensen die nu geen tweede auto nemen vanwege de kosten er straks wel één in de straat zetten omdat het nu éénmaal niks extra kost.
Het zal hier en daar knap vol worden denk ik. Maar ja 2011 is nog een eind weg, dus we zullen wel zien denk ik dan maar.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2008 11:11 #1191016 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Fehac
Gisteren op de (niet erg drukbezochte) ALV is het voorstel om toe te treden tot de FEHAC aangenomen (met 1 tegenstem).
Dus, voor zover mogelijk, hebben wij als club ons steentje bijgedragen aan dit orgaan voor onze belangenbehartiging.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC