Stapt men binnen de club "massaal" over op een V90?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2008 09:40 #1063481 door V700 register
Ik ben een tijdje niet op dit forum geweest (het oude forum vond ik veel prettiger werken. Er zat minder lucht tussen de regels en meer info per mm2 en minder gescrol)
Maar het is mij opgevallen dat "men" massaal is overgestapt op de zes-in-lijn. 
Of heb ik het mis?
Ik ben zelf ook aan de V90/G3/aut en ik moet zeggen het bevalt mij prima t.o.v. de '91 940est/G2/aut. 

Groet, 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2008 10:23 #1188650 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja...
er is enige beweging waar te nemen dat er overgestapt wordt naar een 960/s/v90  MY95 en hoger.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2008 11:20 #1188658 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat idee had ik ook al...
Ik krijg langzamerhand de indruk dat ik als 740-bezitter toch wat in de minderheid begin te raken...niet dat dat erg is, vergroot de exclusiviteit zeg maar

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2008 13:10 #1188660 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer dat er zoveel
Jammer dat er zoveel "goede" 740's op de sloop staan met kleine defecten :(
Je zou er bijna een stichting voor oprichten :P

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2008 13:19 #1188661 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 960 V/S90 is ok
Zo'n laatste generatie  7/9 is ok natuurlijk,
maar we zullen zien wat deze vereniging gaat opleveren met de échte klassiekers..
en dan bedoel ik >25 jaar.
Het "probleem" als je het al zo wilt noemen, is dat we niet als klassieker vereniging zijn opgericht indertijd. Dus het heeft die waarde ook niet, het blijft een rondrij/sleutel/gezelligheids gremium. An sich niks mis mee natuurlijk. sterker nog dat is hartsikke leuk.
Hoe dan ook: ook bij de 240/260 kijken ze ook meer naar de 265's  dan naar een witte 240 DL
Terwijl ik een oude 740/760 met weinig zelfverzonnen opsmuk zoals zelfopgeschroefde plastic delen etc. toch wel het mooist vind.
Bijvoorbeeld zo'n sjiek strakke 760 estate uit het begin, of de 740 turbo intercooler die ik zelf heb natuurlijk.
Dat wordt wat mij betreft toch het hart van de club.  Maaar... als je lang genoeg wacht worden die 960's  vanzelf klassiek.
Het is alleen even afwachten wie er dat uithoudingsvermogen heeft, en wie er slechts "passing by "zijn en zodra hun mooie 960 het begeeft, overgaan naar een V70 of zo.
Maar er is wat dat betreft altijd plek in deze herberg gelukkig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2008 16:27 #1188790 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jong
't is mooi dat de 960/V90's nog zo lang gemaakt zijn. Bij elkaar is het een lange generatie die 7/9-serie. Hoewel ik het aantal S/V90-bezitters hier zie groeien, merk ik daar weinig van op de weg. De 700 of 900 zie je nog in grote aantallen rijden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2008 20:10 #1188824 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou mijn volgende wordt
nou mijn volgende wordt waarschijnlijk een S80, of een 850 T5R, net wat ik het eerst tegenkom voor weinig, geld uitgeven aan een auto kopen vind ik nl zonde. Ik heb al een 960, dus wat moet je dan, trouwens ook een 740,740 turbo, 940 turbo en een 240, auto's verkopen doe ik niet, wat ze gekost hebben om op te knappen verdien ik toch nooit terug, dus laat maar lekker staan, tot ze houderschapsvrij zijn.
groeten, Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2008 20:27 #1188835 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik wil.....
er niet aandenken wat mijn volgende zou moeten worden. rij nu ruim een jaar onze 960 en na 30.000 km moet ik zeggen dat het domweg zalig rijden is. En gezien de km stand nog onder 160.000 km ligt het voor de hand dat ik er nog even mee door kan.
Er zijn natuurlijk verschillende redenen waarom er gezocht naar een 960 S/v90. Mijn reden is simpel. Had een prachtige 940 MY98 limited edition echter geen automaat. Echter mijn gezondheid liet het niet toe om nog langer te schakelen, dus op zoek naar een automaat. En die zijn meer te vinden in de boven genoemde serie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2008 21:21 #1188846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V/S90 vs. 760 '82
Het doet mij genoegen dat er binnen deze vereniging juweeltjes van S/V90 rond rijden, ondanks dat ik een liefhebber ben van de 700 sedan met haar karakteristieke achterruit. Daar ben ik ben ik echt op verliefd geworden. Ook op de vereniging trouwens. Wij doen namelijk absoluut niet aan discriminatie of enige vorm van politiek. Die lui kunnen namelijk zo ontzettend lang ouwehoeren over helemaal niks. Daar hebben we geen zin in. We hebben slechts een voorkeur dat 'Volvo' in de geringste zin des woords voor een ontvankelijk adspirant lid de ogen doet glinsteren als een toegangsbewijs voor toetreden tot onze vereniging. Jaren geleden, 8 meen ik, was ik 700/900 loos, dat wil zeggen immobiel in vorm van renovatie van een 760 TD. Ik reed rond met een oude '77-er 244. Wel een automaat. Ik was op dat moment nog steeds voorzitter van de club zonder een rijdende 700. Het "officiele" notariele statutionaire toetredingsbewijs, namelijk eigenaar van een rijdende 700 en of 900, tot deze nuchtere en gezellige club werd kennelijk niet belangrijk gevonden. Ik bleef gewoon voorzitter. Het zou kunnen dat iemand zich destijds alsnog zou uitspreken tot bestuurslid in dit bijzondere geval. Er kwamen geen reacties. Onze wetenschappelijke nieuwsgierigheid naar dit fenomeen heeft ons besloten een grondig en onafhankelijk onderzoek in te stellen middels een gerenomeerd onafhankelijk bureau, niet nader bij naam te noemen, ja we hadden geld genoeg op dat moment, in de hand te nemen. De conclusie van dit deugdelijke onderzoek waarbij zelfs rekening werd gehouden met de statistische Chi-kwadraat verdeling was, dat de "circumvente geometrische opstelling van infenitisimale ijzerdeeltjes doorsneden met een rechte lijn eindigend in een omgekeerde V- vorm significante (significante.... wat kunnen ze dat leuk verwoorden voor dat geld) aanwijzing vertoont tot volvo communitas addictum". Persoonlijk dacht ik op dat moment na het lezen van het raport terecht te zijn gekomen binnen een secte. Niets bleek minder waar. Het is gezond en overlevend. Er rijden pareltjes rond binnen de vereniging in vorm van 740DL, 760, S90 executive en z(w)e hebben allemaal 1 ding gemeen.
Groetjes,
Robert

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2008 01:09 #1188877 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Jonger
De auto's binnen onze club beginnen op een leeftijd te komen, dat we een tweedeling in de leden gaan zien.
De leden die dagelijks met de auto rijden, zullen sateeds jonger gaan rijden, nu de laatste topmodellen ook zeer betaalbaar zijn, zien we die dus ook vaker binnen de vereniging. Overigens geldt dat zeker ook voor de laatste 940's: daar hebben we ook juweeltjes van! Uiteindelijk zal een groot deel van deze eigenaren naar een ander type overstappen, bijvoorbeeld een V70.
<>Daarnaast zullen we ook steeds vaker mensen hebben, die de 700-900 puur als hobby rijden, op dit moment zie je dat vooral bij de oudste typen. Met zo'n auto kom je weer wat minder snel naar bijeenkomsten, met als gevolg dat we vaak geen "oude neus" 740 of 760 op bijeenkomsten zien.  Langzamerhand zal deze groep groter worden, en ook de jongere typen als klassieker gaan zien.
Uiteraard hoop ik, dat veel van de mensen uit de eerste groep bij de vereniging blijven, en tot de tweede groep gaan behoren: de 700-900 als klassieker naast de dagelijkse wagen, in plaats van hem in te ruilen!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC