V-riem panty-reparatie truc - Hoe werkt het.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2007 12:27 #1183126
door V700 register
Als ik voor iemand een service beurt doe en ik vervang de riemen, gooi ik de oude altijd achterin bij het reservewiel, ligt er al een setje ouwe, gooi ik die weg en leg de nieuwe ouwe snaren in de plaats, heb je altijd de goeie maat bij je, en mocht je onverhoopt de wegenwacht hebben gebeld zijn die er ook blij mee. want dan hoeven ze niet te zoeken.
Groeten,Co.
Beantwoord door V700 register in topic Als ik voor iemand een
Als ik voor iemand een service beurt doe en ik vervang de riemen, gooi ik de oude altijd achterin bij het reservewiel, ligt er al een setje ouwe, gooi ik die weg en leg de nieuwe ouwe snaren in de plaats, heb je altijd de goeie maat bij je, en mocht je onverhoopt de wegenwacht hebben gebeld zijn die er ook blij mee. want dan hoeven ze niet te zoeken.
Groeten,Co.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2007 12:32 #1183127
door V700 register
Waar hebbie de wegenwacht voor nodig dan?
Als ik de goeie maat in de kofferbak heb liggen, ga ik echt de ANWB niet bellen om ze erop te zetten, dat kan ik zelf ook nog wel......
Mijn "oude" distributieriem heb ik trouwens ook in de kofferbak liggen, just in case.
Neemt zó weinig plek in, kan er ook nog wel bij.
Nieuwe snaren meenemen snap ik, maar ik wilde weten HOE de truc werkt.
Inmiddels is het me duidelijk, maar of het dus werkt, vraag ik me ten stelligste af.
Beantwoord door V700 register in topic Hé lichtpunt......
nvliet schreef : ........en mocht je onverhoopt de wegenwacht hebben gebeld zijn die er ook blij mee. want dan hoeven ze niet te zoeken.
Waar hebbie de wegenwacht voor nodig dan?
Als ik de goeie maat in de kofferbak heb liggen, ga ik echt de ANWB niet bellen om ze erop te zetten, dat kan ik zelf ook nog wel......
Mijn "oude" distributieriem heb ik trouwens ook in de kofferbak liggen, just in case.
Neemt zó weinig plek in, kan er ook nog wel bij.
Nieuwe snaren meenemen snap ik, maar ik wilde weten HOE de truc werkt.
Inmiddels is het me duidelijk, maar of het dus werkt, vraag ik me ten stelligste af.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2007 13:02 #1183138
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ervaring
Ooit heb ik het een keer voor iemand gedaan die een gebroken snaar had. Vraag me niet welke auto het is geweest, want dat weet ik niet meer. Wel dat het werkte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2007 17:15 #1183162
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Distributieriem?
Als die onderweg kapot gaat vrees ik dat dat je meer bij je moet hebben..........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2007 18:41 #1183168
door V700 register
Als ik wel ben ingelicht is de 530 en 531 kop een vrijloper, dus de schade zou beperkt moeten blijven.
Of dat voor een 97-er LPT ook zo is, weet ik niet, maar dat is ook een 530 kop, dus het zou zomaar kunnen.
Beantwoord door V700 register in topic Nu nog niet.
Als ik wel ben ingelicht is de 530 en 531 kop een vrijloper, dus de schade zou beperkt moeten blijven.
Of dat voor een 97-er LPT ook zo is, weet ik niet, maar dat is ook een 530 kop, dus het zou zomaar kunnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2007 12:27 #1183243
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sleutel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2007 13:52 #1183248
door Willem van Strik (GAST)
Het werkt wel: ik heb het eens voor testdoeleinden gebruikt op een laadsetje (eencilindermotortje en zware 24volt dynamo). Dat heeft toch nog wel een uurtje staan draaien zonder dat de panty kapot ging.
Ik moet zeggen dat ze het bij zeeman wel een vreemde aankoop vonden: de zwaarste, dikste type panty die ze hadden...
Daarna heb ik overigens in twee dagen een keer of tien met een snaar heen en weer gelopen naar de winkel, totdat ik de juiste maat had: als je zo'n motortje en dynamo samen op een staalplaat monteert, dan staat de juiste maat er helaas niet bij.
Overigens denk ik niet, dat de truc nog werkt met de huidige generatie multiriemen, alleen bij een V-snaar kan het echt wel.
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Werkt wel
Het werkt wel: ik heb het eens voor testdoeleinden gebruikt op een laadsetje (eencilindermotortje en zware 24volt dynamo). Dat heeft toch nog wel een uurtje staan draaien zonder dat de panty kapot ging.
Ik moet zeggen dat ze het bij zeeman wel een vreemde aankoop vonden: de zwaarste, dikste type panty die ze hadden...
Daarna heb ik overigens in twee dagen een keer of tien met een snaar heen en weer gelopen naar de winkel, totdat ik de juiste maat had: als je zo'n motortje en dynamo samen op een staalplaat monteert, dan staat de juiste maat er helaas niet bij.
Overigens denk ik niet, dat de truc nog werkt met de huidige generatie multiriemen, alleen bij een V-snaar kan het echt wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2007 15:17 #1183252
door V700 register
Járen geleden eens met een collega van Boekarest naar Petrosani in Roemenie gereden met een huur-Citroen AX. En natuurlijk, een kilometer of honderd vóór Petrosani vliegt de V-snaar eraf. GSM-bereik was 10 km buiten Boekarest al verdwenen. Gelukkig heeft zo'n AX alleen maar een riem om de dynamo aan te drijven, dus reden we nog wel verder. Geen liftsters in de buurt, en aangezien ze daar nog wat achterlijke standpunten hebben over heren in vrouwekleding hadden we onze eigen panties ook niet bij ons. Met zo min mogelijk stroomverbruikers doorgereden naar Petrosani. Daar aangekomen enig zoekwerk om ons bezoekadres te vinden. We stonden daar eindelijk voor de deur toen door het langzame rijden de ventilator aansloeg. Dat was te veel voor het accu'tje en de AX blief ter plaatse zijn laatste adem uit.
Waar we moesten zijn was een soort gemeentewerf waar heel vindingrijke mensen werken. Ze kwamen met een hele bos oude V-snaren te voorschijn en hebben de best passende er om gelegd. Was iets te breed (geen probleem) en iets te lang. Het dynamo-steuntje werd er af gehaald en met een stukje er tussen gelast weer gemonteerd. Even de gaskabel met een klemmetje op verhoogd stationair zetten en na een poosje draaien startte de AX weer pico-bello. Het verbazende was de vanzelfsprekendheid waarmee dit allemaal werd gedaan. De AX heeft ons een paar dagen later zonder problemen terug gebracht naar het vliegveld van Boekarest waar wij hem zonder commentaar hebben ingeleverd. Weer een mooi avontuur er bij om op verjaardagen te vertellen...
Rob
Beantwoord door V700 register in topic Roemenie
Járen geleden eens met een collega van Boekarest naar Petrosani in Roemenie gereden met een huur-Citroen AX. En natuurlijk, een kilometer of honderd vóór Petrosani vliegt de V-snaar eraf. GSM-bereik was 10 km buiten Boekarest al verdwenen. Gelukkig heeft zo'n AX alleen maar een riem om de dynamo aan te drijven, dus reden we nog wel verder. Geen liftsters in de buurt, en aangezien ze daar nog wat achterlijke standpunten hebben over heren in vrouwekleding hadden we onze eigen panties ook niet bij ons. Met zo min mogelijk stroomverbruikers doorgereden naar Petrosani. Daar aangekomen enig zoekwerk om ons bezoekadres te vinden. We stonden daar eindelijk voor de deur toen door het langzame rijden de ventilator aansloeg. Dat was te veel voor het accu'tje en de AX blief ter plaatse zijn laatste adem uit.
Waar we moesten zijn was een soort gemeentewerf waar heel vindingrijke mensen werken. Ze kwamen met een hele bos oude V-snaren te voorschijn en hebben de best passende er om gelegd. Was iets te breed (geen probleem) en iets te lang. Het dynamo-steuntje werd er af gehaald en met een stukje er tussen gelast weer gemonteerd. Even de gaskabel met een klemmetje op verhoogd stationair zetten en na een poosje draaien startte de AX weer pico-bello. Het verbazende was de vanzelfsprekendheid waarmee dit allemaal werd gedaan. De AX heeft ons een paar dagen later zonder problemen terug gebracht naar het vliegveld van Boekarest waar wij hem zonder commentaar hebben ingeleverd. Weer een mooi avontuur er bij om op verjaardagen te vertellen...
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2007 21:14 #1183275
door André Struis
Tip; weet je de juiste maat van de V-riem niet, neem een oude "te lange" riem.
Knip deze door, leg hem rond de pouly's, knip hem af waar beide uiteinden bij elkaar komen.
Leg hem gestrekt op de werkbank, lengte opmeten= maat.
Profiel bepaal je aan de hand van breedte X hoogte, (XPZ, XPA, A, B, C of D) snaar meenemen naar de V-riem winkel kan natuurlijk ook.
Dan is er verder nog keuze in kwaliteit.
Een super-TX van Optibelt gaat onder volle belasting 3X langer mee dan z'n broertje zonder aanduiding......
Beantwoord door André Struis in topic Heen en weer
Tip; weet je de juiste maat van de V-riem niet, neem een oude "te lange" riem.
Knip deze door, leg hem rond de pouly's, knip hem af waar beide uiteinden bij elkaar komen.
Leg hem gestrekt op de werkbank, lengte opmeten= maat.
Profiel bepaal je aan de hand van breedte X hoogte, (XPZ, XPA, A, B, C of D) snaar meenemen naar de V-riem winkel kan natuurlijk ook.
Dan is er verder nog keuze in kwaliteit.
Een super-TX van Optibelt gaat onder volle belasting 3X langer mee dan z'n broertje zonder aanduiding......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





