V-riem panty-reparatie truc - Hoe werkt het.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Regelmatig hoor ik aan de koffietafel/verjaardagen/andere fora meldingen dat ANWB-ers een befaamde truc hebben om geknapte V-snaren te repareren.
Hoe werkt dat uberhaupt?
Riempje er weer om, panty erbij en gaan of wat?
Of de riem weglaten en de panty erom?
Of is het een broodja aap?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
alleen panty gebruiken.
torderen in een strakke streng , dan is ie nog steeds rekbaar, om de poelies leggen, strak trekken en knop erin maken. losse einden even wegsnijden of knippen zodat ze nergens achter kunnen haken.
Maar ja, waar vind je een panty op Zondag namiddag in Duitsland?? (eigenlijk uberhaupt)
Ik heb zelf ooit een dynamo riem breuk opgelost door de riem van powersteering over te zetten. Het is wel even wat sleutelwerk. Dan maar even zwaar sturen maar wel licht, ontsteking e.d. hebben. ( ongelofelijk hoe snel een accu leeg raakt!) Zo ben ik vanuit Duitsland terug komen rijden, 200+km's
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Bij de reverse delen die je altijd bij je moet hebben kun je beter een ook paar riempjes meenemen. Lengte 1010 en 925 en met een sleutel 10, 13 en een dop 24 kom je veel verder dan met een nijlon kous, dunkt mij. (Trouwens hoe kom je daar dan zo snel aan?) De sleutel 10 is voor de spannerbout en als je je auto goed onderhoudt dan heb je deze natuurlijk goed ingevet evenals de draad van de vastzetmoer s.w.13. Waar is sleutel 24 voor nodig? De riem van de eventuele airco dat geloof ik wel.
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Op tijd controleren en vervangen bij de minste twijfel..........
Heb je troep niet in de auto en je staat niet onverwacht stil.
En niet te strak zetten!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Gerard
Covik schreef :
JanV schreef : Maar ja, waar vind je een panty op Zondag namiddag in Duitsland?? (eigenlijk uberhaupt)
Suggestie: Een leuke lifster oppikken en haar vervolgens om haar panty vragen.
En wat als ze er geen draagt?
Je kunt natuurlijk ook gewoon een goedkope panty kopen en die in de auto leggen. Heb je al die verschillende riemen en sleutels niet nodig.
Hoe je daarna alleen nog maar uit te leggen, waarom je een nog nooit gebruikte panty in je auto hebt liggen.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy schreef :
En wat als ze er geen draagt?
Je kunt natuurlijk ook gewoon een goedkope panty kopen en die in de auto leggen. Heb je al die verschillende riemen en sleutels niet nodig.
Hoe je daarna alleen nog maar uit te leggen, waarom je een nog nooit gebruikte panty in je auto hebt liggen.
Daarom mijn devies: Als je geen reserve V-snaar in je auto hebt, neem dan altijd een lifster mee die een panty draagt.
De uitleg als je een ongebruikte panty in je auto hebt liggen, is heel simpel: "Schat, die heb ik speciaal voor jou gekocht en in de auto liggen, voor het geval we ergens heen moeten en je hebt overhoopt een ladder in je panty."
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarom rijd ik dus met een setje riemen en een doppendoos + mijn favoriete sleutels rond.
behalve uitgerekend twee weken geleden een weekje in Frankrijk: zat mijn remklauw los*. Moest ik tot mijn onuitsprekelijke schaamte naar een citroendealer om om een lullig inbusje te vragen.
Nooit weer!
Dan maar meesjouwen!
* was ik vergeten vast te draaien.
Mijn leven: = vergeten. Gelukkig vergeet ik niet te leven, dus rijd ik ook maar in een Volvo.
Peter van der Wal, Lobbes
- André Struis
- Nieuw lid
-
Dit verhaal stamt waarschijnlijk nog uit de tijd dat auto's nog een gelijkstroom dynamo hadden.
met de huidige dynamo vermogens lijkt met dit erg onwaarschijnlijk.
De riem heeft het er bij vollast al moeilijk mee.........
Laat staan een nylon kous, erg rekbaar, kan niet tegen warmte......