Top Gear 4 november

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2007 18:33 #1182775 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic E85?

Ik heb het nog nooit ergens gezien bij de pomp. En ik rij best veel km's per jaar en sta dus ook vaak aan de pomp. Ik zal eens zoeken op internet waar het verkrijgbaar is. Zelf pleit ik voor dit soort brandstoffen, alleen is het GEEN oplossing. Stel dat elke diesel auto in Duitsland op biodiesel zou rijden, dan dient twee derde van het oppervlak van Duitsland bezaaid te zijn met koolzaadvelden om aan de vraag te kunnen voldoen. Tis meer een morele kwestie van mijn kant. Beetje rekalsitrant en hippie gedrag; eigen brandstof maken en proberen te stoken op frituurvet.

Robert 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2007 21:23 #1182793 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een oude Volvo

Dat klopt Co. Ik rijd een oude Volvo die nogal wat benzine gebruikt om vooruit te komen.

Ik vind het milieu in die mate belangrijk, en daar ging het om, dat Top Gear steeds gekkere fratsen uithaalt om een mooi stukje TV te maken. En daarbij wordt het milieu over geslagen.

Een discussie over welke brandstof beter zou zijn, wilde ik hier niet gaan voeren.

@ Robert: in Beesd is een E85-pomp. Aan de zuidkant van de A2, precies daar waar je de snelweg af kunt om naar "de" importeur te gaan van ons geliefde merk. <a href=" www.volvocars.nl/footer/NewsEventsSponso...A438-983239A63146%7D " target="_blank">Hier een artikel daarover.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2007 09:58 #1182819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijna goed

Primair krijgt de blanke de schuld van de problematiek en als dat niet werkt, dan wordt de problematiek ontkend.

Groeten,

&#160;

Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2007 10:01 #1182820 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb de aflevering niet gezien

Maaaaar, op basis van hetgeen jij omschrijft, klinkt het mij alsof ze zich aan de tradities van het land zelf gehouden hebben.

`s Lands wijs, `s lands eer.

Het is heel gebruikelijk auto`s midden in de rimboe te dumpen. En dan loopt er vanzelf iemand langs die hem in de brand steekt.

Ik zou zeggen, voor het eerst tonen ze juist wel respect 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2007 13:49 #1182837 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grappig dat er Volvo

Grappig dat er Volvo rijders zijn die zich druk maken over de milieuvriendelijkheid van een Topgear aflevering!

Als het milieu zo belangrijk is, waarom dan rijden in een dikke en vervuilende auto? Dat kan echt een stuk milieuvriendelijker hoor.
Verder heb je als kijker invloed op Topgear. Als je niet kijkt passen ze vanzelf de programmering aan (als er maar genoeg mensen niet kijken).

Wat ik jammer vond is dat ze een paar klassieke auto's onnodig sloopten. Vooral de Lancia Beta is in mijn ogen een zeer mooi model wat eigenlijk bewaard zou moeten blijven (net zoals wij onze bakstenen koesteren en bewaren).

Dat ik daar weinig over hoor in plaats van de groene verontwaardiging vind ik vreemd.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2007 14:19 #1182840 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic E85 in je Volvo? Dat kan wél!

Er rijdt er in ieder geval 1 rond.

Dit is de handleiding voor de ombouw:

<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=73061 "> forums.turbobricks.com/showthread.php?t=73061

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2007 18:41 #1182858 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou ... kan wel

Het is nogal een gemieter, maar dat artikel ga ik zeker erg goed lezen.

Jammer alleen dat ik dan weer zover van een E85-pomp woon.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2007 19:21 #1182866 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic daar hoef je toch niet voor de rimboe in

Je hoeft toch niet de rimboe in om je auto in de fik te hebben, Amsterdam doen ze dat ook voor je hoor

[Edit Moderator]
Enkele regels in deze posting waren strijd met de forumetiquette en zijn derhalve verwijderd.
Zie voor de "forum-spelregels" <a href="/?q=node/880" target="_blank">deze pagina</a>.
[End edit]

Groeten,Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2007 19:10 #1182969 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik kan het toch niet laten:-)

Beste Johan,

Als het milieu zo belangrijk is, waarom dan rijden in een dikke en
vervuilende auto? Dat kan echt een stuk milieuvriendelijker hoor.

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar er zijn honderden manieren om je (milieuververvuilende) gewoonten (een beetje, ik weet het) te compenseren. Een van die dingen is, duurzame goederen (zoals onze brickies) niet met 1 kapot onderdeel (bv de motor) op de sloop te zetten, maar er vrolijk met behulp van je forumvrienden er een andere in te lepelen, de oude weer te reviseren voor een andere zielige 740 en er vervolgens nog trots op te zijn dat het barrel over de 5 ton is gedenderd met een volle bak op weg naar Zweden...

Volvo was trouwens 1 van de voorlopers die ter compensatie voor elke verkochte wagen nieuwe bomen te planten.

Op www.dekleineaarde.nl in Boxtel, kun je uitrekenen wat jouw persoonlijke mondiale voetafdruk is (kort door de bocht, reken je uit wat jouw leefgewoonte aan energie kost) dan ziet milieuvervuilen er opeens weer een beetje anders uit!! Niet minder belangrijk...

Goed ik kon het toch weer niet laten, overigens is ten overvloede vermeld, dat bovenstaande volkomen NIET op de persoon van wie dan ook gericht is en voor de zonnebrildragenden onder ons, luister maar naar het vriendelijke karakter ervan..

Eko-groeten van Boy

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2007 21:29 #1182981 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Drogreden

Hallo Johan

JohanvdHoven schreef : Grappig dat er Volvo rijders zijn die zich druk maken over de milieuvriendelijkheid van een Topgear aflevering!

Als het milieu zo belangrijk is, waarom dan rijden in een dikke en vervuilende auto? Dat kan echt een stuk milieuvriendelijker hoor.

Als ik een Smart koop, krijg ik een hernia of verkrampte spieren. Koop ik een Hummer dan ben ik een hufter. Een 940 is een leuk compromis.

Maar even serieus. Net zoals er tussen wit en zwart een heel hoop grijstinten zitten, zitten er ook vele "gradaties" tussen "geitenwollensokken" en "We gaan met de slecht afgestelde Rolls, zonder katalysator, want dat hoeft niet, naar de supermarkt aan de overkant van de straat". Ik kan er met m'n verstand niet bij, dat iemand die een 700/90(0) rijdt, ineens niet meer op het milieu zou mogen/moeten/kunnen letten. Je scheidt je afval toch ook? Misschien "heb" je wel groene stroom. Thermopane in je ramen? Steenwol in de muren? Of heb je dat er allemaal uitgehaald? Onder het motto van "dat hoeft niet van de wetgever" en "ik rij een auto die niet zuinig is, dus waarom het milieu sparen"?

Groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC