Top Gear 4 november

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2007 19:53 #1062529 door V700 register
Top Gear 4 november is gemaakt door V700 register

Laten we eerlijk zijn: het was weer een onverwachte uitzending.

Mooi land dat Botswana. En dan die president die ze even gedag kwam zeggen en uitzwaaien.

Maar toch ook nu weer werd het een aflevering waarin op geen enkele wijze respect werd getoond voor het milieu: een beetje door die zoutvlakte raggen, door een rivier en dan onderdompelen en vooral die brand met al die auto-onderdelen die eraf moesten om gewicht te besparen.

Het lijkt er inmiddels op dat de natuur ondergeschikt gaat raken aan hun fratsen om iets met auto's te doen wat een ander niet doet. De aflevering over de Noorpool was ook niet bijster milieuvriendelijk.

Hoe zien jullie deze stellingname?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2007 20:05 #1182626 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic you´ve got a point there

Ik ben het wel een beetje eens met je.

En de vernietiging van spullen die daar nog n pas zouden komen

maar het was wel leuk. al die mensen in surrey die wel een 4x4 hebben die veel meer vervuilt terwijl ze m niet nodig hebben hebben een partij boter op hun hoofd. en wij ook

En aan de andere kant de vice president had ook zomaar nee kunnen zeggen.

plus het feit dat er ook door de bewoners daar veel vernietigd wordt.

ja en ze zijn niet van de `groenen´ dat wisten we al natuurlijk. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2007 20:17 #1182628 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb het niet gezien

Mark,

Ik heb de aflevering niet gezien, maar als ik jou zo hoor was het verkwisting van materiaal en natuur. Daar hou ik ook niet van. Dit ter zijde: ik sta echt te wachten waneer de EU de milieu vriendelijke ethanol op de markt gaat brengen als vervangeer van benzine. Zeg maar de E85 in de VS. Ik snap niet dat er hier geen alternatief in de EU voorhanden is. Van zodra dat beschikbaar is, sloop ik de LPG uit mijn auto!

Robert

Je kunt het ook zelf maken, zag dat er installaties te maken zijn voor de DIY die ongeveer 100 liter ethanol produceren per week van oude kranten, hout, aardappelen enz. Maar..... dat MAG niet van de staat, hoe goed je ook met het milieu omgaat in dat geval. Je betaalt immers geen accijns... Zo mag ik ook niet mijn huis verwarmen op gebruikt frituurvet omgezet naar biodiesel: verbranden van gebruikte vetten en olien. Dat wordt zeer zwaar bestraft. Nou ja..... Het zal 10x schoner zijn. Heel lage CO, geen roet en zwavel uitstoot. Ik kan daar zo kwaad om worden!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2007 21:08 #1182707 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Blik op de weg

Hallo Robert

"Onze" Huub (de Vries) was net bij "Blik op de weg". Volvo Nederland had graag dat de overheid het gebruik van E85 stimuleert.

Leo en ??? hebben twee C30's getest. Eentje op euro 95 en eentje op E85. Het enige verschil naast de prijs (E85 kost bijna 2 euro per liter) was het hogere verbruik van de auto op E85.

Een hele tijd geleden heb ik overigens via email aan Volvo Nederland gevraagd of mijn auto (945 GLE uit 1991, dus met B234F) aangepast kan worden voor het gebruik van E85. Het antwoord was helaas negatief.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2007 21:21 #1182709 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic E85

Geen enkele Volvo-motor is geschikt voor E85, zolang deze niet speciaal is aangepast. De zelfde vraag die Mathy stelde aan Beesd, heb ik ook gesteld.

Feit is wel dat E85 in Duitsland aanmerkelijk minder kost dan hier in NL en dat geeft hoop voor diegene die aan de grens wonen of werken.

Maar verder ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2007 11:00 #1182737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eh, Mark, Je rijdt een

Eh, Mark,

Je rijdt een oude Volvo die 1 op 8 loopt én vindt het milieu belangrijk, dat lijkt me een contradictie in terminus, laten we wel wezen, een auto is per definitie milieubelastend, door hem op LPG te zetten wordt dat wel iets beter, omdat het gas anders toch wordt afgefakkeld wat een gelijke milieubelasting met zich meebrengt.

Top Gear pretendeerd absoluut niet dat het milieufreaks zijn integendeel, als je het Engels goed vertaalt wordt altijd op een sarcastische manier over milieu-eisen en freaks gesproken, het is een auto programma met een voorliefde voor dikke auto's, want als er bv eens een VW-Fox of meer van dat ondermaatse goed getest moet worden schakelen ze de desbetreffende moeders in, wat ik prima vind.

Als ze over de Noordpool willen rossen geeft dat leuk kijkmateriaal, net als de andere stukjes, want dwars door Europa crossen met een Bugatti Veyron en een vliegtuig  om het hardst, lijkt me ook niet echt milieuvriendelijk, wat denk je van de uitstoot van een vliegtuig, zonder Cat of iets erachter, nee de mannen werken goed mee aan het broeikas effect, en wees eens eerlijk vind jij het erg als het hier een paar graden warmer wordt, ik niet, scheelt weer in de stookkosten en dat is nou wel weer goed voor het milieu, als wij met onze huizen minder verstoken.

Hieruit blijkt maar weer, zoals een bekende voetbalgoeroe eens zei: elk nadeel heb ze voordeel.

Groeten, Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2007 16:48 #1182764 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas voor mij geen TopGear

maar ben best wel grote fan, ook als ze milieu gezien domme dingen doen. Maar zolang wij in zware, dikke bakken rijden, denken aan E85 terwijl het nog meer vervuilt dan gewone brandstof (dat vroeger 100% plantaaridg was totdat het door hitte en druk opeens "fossiel" genoemd wordt!)

Wat veel erger is: OLIE is een GRONDSTOF voor heel veel produkten die we dringend nodig hebben; olie te verprutsen als brandstof (met een rendement van mischirn wel 40%) is doodzonde. LPG heeft daarom wat voorkeur omdat het een afvalprodukt is. Zou zijn, want je kunt het gebruiken als brandstof.

Vlo haalt 1 op 7 op LPG; de Tingeling van mijn vrouw rijdt op 1 op 14 (OK, wellicht iets minder veilige auto, maar ook hier wordt kleiner steeds sterker) maar de fiets haalt bij mij het beste rendement. Of zou moeten, fietsen is helaas geen écht optie voor me. Al net zomin als een auto zonder automaat trouwens.

Kortom, leuk dat die jongens van TG klooien, maar er gebeurt meer ellende..
En met ruim 400.000.000 kijkers verbruiken ze ze niet zo heel veel resources per kijker.
Niet te vergeten, ik zou liever een XC70 hebben dan een voorwielaangedreven milieu vriendelijker V50. Size does matter, en vierwielaandrijving ook.

Maar ik wacht inderdaad ook op een zinnige TG test met moderne auto's en nieuwe brandstoffen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2007 17:26 #1182766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic JP,(twijfelachtige

JP,(twijfelachtige afkorting, hebben we er niet 1 in regering zitten)

Weet je wel hoeveel energie het kost om een fiets te maken , het beste is lopen, maar ja dat kost voor jezelf weer veel energie, dan moet je weer eten en dat is weer slecht voor het milieu omdat de meeste voedingsmiddelen ook energie kosten om te maken en te verpakken, nee het beste is gewoon rustig voor de TV te hangen Topgear te kijken onder het genot van een kopje Max Havelaar koffie, misschien niet helemaal goed voor het milieu maar wel voor de derde wereld. Dan kunnen de boeren daar ook dikke Landrovers kopen omdat er nog geen fatsoenlijke wegen zijn en gaat de temperatuur nog sneller omhoog. Kortom dit is een vraagstuk waarbij de oplossing eigenlijk geen oplossing is.

Het lijkt hier dat passiviteit de beste oplossing is, dus gewoon niets doen.

Groeten, Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2007 17:41 #1182770 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oplossing

nvliet schreef :
Het lijkt hier dat passiviteit de beste oplossing is, dus gewoon niets doen.

en tot slot .

is dat niet wat ze in Afrika doen? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2007 17:46 #1182773 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt

Klopt en als we verstandig zijn, laten we dat ook zo, je ziet wat er in Zuid-Afrika is gebeurt door al dat gebemoei en niet te vergeten met de Graanschuur van Afrika, door alle blanke boeren te onteigenen hebben ze nu helemaal niets meer te eten, lekker handig van die gasten, maar nu hebben ze tenminste wel land, alleen met niks erop.

Groeten,Co.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC