Originele radio met cassettespeler en toch MP3?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2008 11:33 #1211663 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Externe aansluiting
maar dan moet je dus een externe aansluiting hebben waar je dat op kunt monteren.

of vergis ik me nu?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2008 13:14 #1211666 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kwijt
ben even kwijt wie nu wat aan radio's in zijn auto heeft, maar voor deze oplossinge heb je een SC met een CD-wisselaar-aansluiting nodig, waarbij de wisselaaraansluiting de Line In wordt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2009 13:35 #1228046 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ipod adapter alternatief
Ik was naar iets anders op zoek,maar kwam dit tegen:Volvo radio hackI drive an old car. A 1994 Volvo 850 Turbo Sportwagon, to be precise. Mature vehicles like this have some real advantages. Insurance payments are very low (as was the sale price), I don’t worry about minor scratches, and I never mistake my car for another in the parking lot.
There are also some disadvantages. I pay a more for maintenance (especially since it’s a foreign car) and I lose out on some of the modern perks, like built-in GPS and a CD player. I’ve been getting by with a tape adapter for the iPod, but this leaves much to be desired. Plus it looks weird.
When I stumbled upon this how-to, I was convinced. I pulled out my stereo (which fortunately is very easy in a Volvo) and got to work.

Once I disassembled the stereo and removed the tape deck, I could access a handy riser card that included labeled (!) pins for right, left, and ground. I cut an old 1/8″ stereo cord and soldered onto the appropriate pins.

It’s not the cleanest solder job, but I’m not looking to win any aesthetics points. I’m a big fan of hot glue, and applied a liberal dose to insulate the connections and eliminate any strain on the joints. Finally, I put everything back together and routed the cable out the back of the stereo.

I notched the front corner of the stereo to allow for cord egress, and routed the slack along a seam towards my center console. Now I have an AUX input without requiring a tape adapter. Great!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2009 14:10 #1228051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh?

Volvo960_1993 schreef : Ik was naar iets anders op zoek,maar kwam dit tegen: Volvo radio hack

Nou breekt toch bijna mijn klomp?Los van het feit dat ik die pagina echt nog niet gezien had, leest nou echt niemand informatiepagina's?
Hij staat toch hier, zelfde oplossing, alleen in het nederlands: Low budget Aux-IN
ik kap echt met dat soort dingen, heeft gewoon geen nut............... [zeikmodus uit ]
Kun je me vertellen of je de pagina die ik schreef wel gezien hebt?Wat ontbreekt er aan, of wat is er anders en hoe kan ik hem verbeteren?Je zou me hiermee een groot plezier doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2009 14:16 #1228052 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik kan die pagina niet vinden.
Sorry,maar ik kan die pagina niet  zien/oproepen omdat ik daar lid voor moet zijn
Maar goed, dan laat ik dit soort info voortaan wel achterwege.
groet,
Mischa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2009 14:24 #1228053 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aha.

Volvo960_1993 schreef : Sorry,maar ik kan die pagina niet  zien/oproepen omdat ik daar lid voor moet zijn

Aha, is dat het. Ja, dan klopt het dat je het niet kunt oproepen. (keertje lid worden... )

Volvo960_1993 schreef : Maar goed, dan laat ik dit soort info voortaan wel achterwege.

Nee, moet je niet doen.Is wel waardevolle informatie (maar nu dus dubbel) en elke bijdrage van forummer/leden is welkom. Ik had me moeten realiseren dat je de pagina die hier op de site staat niet kan raadplegen wegens ontbreken lidmaadschap. Mijn excuses voor de kortaf reactie.
Is de derde keer deze week dat ik het merk, de tweede keer dat ik er iets van opmerk, waarvan de eerste van de twee terrecht, nu dus helaas niet. Geeft me soms een beetje het idee dat ik/we voor Jan Doedel info-pagina's schrijven en dat is jammer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2009 15:18 #1228062 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen probleem

Baseman schreef : Is de derde keer deze week dat ik het merk, de tweede keer dat ik er iets van opmerk, waarvan de eerste van de twee terrecht, nu dus helaas niet. Geeft me soms een beetje het idee dat ik/we voor Jan Doedel info-pagina's schrijven en dat is jammer.

Bas, 
Die 2e opmerking daar heb ik dan overheen gelezen, of bedoel je mij daar niet mee? Ik probeer altijd wel eerst uit te zoeken of iets al beschreven is,en zo ja of een aanvulling zin heeft, en dat gaat weleens mis.
Dubbele informatie is idd jammer,maar altijd nog beter dan geen enkele of te weinig informatie. Wanneer ik een bijdrage lever probeer ik het zo te formuleren dat het ook voor iedereen (ook diegene die geen technische achtergrond heeft)  leesbaar/begrijpelijk is, en dat is wel eens lastig, hierdoor onstaat volgens mij bij anderen weleens het idee dat ik het weer niet begrijp.
In het algemeen lees ik wel eens de opmerking "kijk maar op google" maar google geeft maar een klein deel van alle webpagina's weer, en dan kom ik wel eens info tegen die je normaliter met een zoekopdracht niet vindt.
Jouw reactie was dan ook wel weer begrijpelijk ,maar sportief dat je je excuses maakt (wat niet had gehoeven).
groet,
Mischa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2009 08:31 #1228141 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hohoho!

Baseman schreef : ik kap echt met dat soort dingen, heeft gewoon geen nut...............

Ho-ho-ho! (en het is geen kerst).
Jouw beschrijving vond ik 
a) beter (veel nauwkeuriger en uitgebreider zodat we het niet fout kunnen doen)
b) nederlands
c) completer (hij vergeet het deel van de nep-cassette)
En bovendien deed jij het op verzoek van velen (die kennelijk ook de 2-jaar oude pagina niet hadden gevonden).
Mij heb je er in ieder geval een plezier mee gedaan.

@Mischa: op zoek naar nog een bijdrage? Word lid! ;-)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2009 20:34 #1228256 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Voor- en nadelen
Hallo Bas

Baseman schreef : .......leest nou echt niemand <a href="/recentpages?op0=OR&amp;filter0[]=page" target="_blank">informatiepagina's</a>?
Hij staat toch hier, zelfde oplossing, alleen in het nederlands: <a href="/node/23828">Low budget Aux-IN</a>
ik kap echt met dat soort dingen, heeft gewoon geen nut...............

We hebben de keuze gemaakt, om extraatjes voor te behouden aan leden, zodat deze iets extra's geboden krijgen. Ze betalen tenslotte voor hun lidmaatschap. Dit heeft naast het voordeel dat niet iedereen erbij kan, ook het nadeel dat niet iedereen erbij kan. Dit, plus het feit dat de meeste mensen buiten Nederland geen Nederlands begrijpen, resulteerd in het feit dat sommige dingen dubbel gedaan worden. Wat overigens niet verkeerd is. Want wat je uit het ene verhaal misschien niet helemaal snapt, begrijp je misschien wel als je verhaal twee ernaast legt.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2016 19:42 #1425395 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aux-IN bedankt!
Geweldige pagina. Heb e.e.a. uitgevoerd met een CR 902 en het werkt uitstekend. Uit de radio de draad uitgevoerd langs het antenne contact en achterin het bakje onder de radio een 'stopcontact' gemaakt voor de jack 3,5 mm.
Dank!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC