Originele radio met cassettespeler en toch MP3?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Martijn
Ik vermoed dat ie reageert op de draairichting en de draaisnelheid van "de cassette". In dat geval zou ie dus "vooruit spoelen" als je "Fast Forward" indrukt". Maar zoals gezegd zijn dat vermoedens. Echt een nummer vooruit springen zal wel niet gaan, tenzij er zoiets als index scan op de cassettespeler zit.
Groetjes
Mathy (die er ook maar een gooi naar doet)
- V700 register
- Nieuw lid
-
dat zou natuurlijk wel heel erg gaaf zijn, en mooi bedacht!
UPDATE: ik heb 'm besteld (leve de US koers en leve paypal)
Ik review na bevindingen!
groets
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ik had deze ook zien staan.
Zou het niet handiger zijn om een Sony verloop-cassete te gebruiken, zoals destijds te koop voor een Walk/Disc man.
Hier komt gewoon een snoertje uit met een klein Banaan stekkertje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi,
Dat heb ik ook gedaan.
Cassette gekocht en daar de mp3 op aangesloten.
Werkt goed genoeg alleen dat draadje is soms lastig.
Groeten Rob
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Andre
struis schreef : Zou het niet handiger zijn om een Sony verloop-cassete te gebruiken ...
Mijn voorkeur heeft het niet, als die draadjes. Een draadje uit je cassettespeler, en draadje om je telefoon op te laden. Een draadje om je TomTom-achtige aan het lopen te houden. Verschrikkelijk.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bert,
Heb je hier meer informatie over? Merknaam of een linkje?
Klinkt namelijk interessant.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy schreef :
Ik vermoed dat ie reageert op de draairichting en de draaisnelheid van
"de cassette". In dat geval zou ie dus "vooruit spoelen" als je "Fast
Forward" indrukt". Maar zoals gezegd zijn dat vermoedens. Echt een
nummer vooruit springen zal wel niet gaan, tenzij er zoiets als index
scan op de cassettespeler zit.
Gister die van mij binnengekregen. Wat een grappig ding zeg! Hier een korte review. Het geluid is praktisch CD kwaliteit, geen ruis merkbaar in stilstaande auto (je hoort wel het loopwerk van de cassettespeler) en ècht een mooi diep en helder geluid, zowel thuis als in de auto. Het raadsel over hoe het werkt, zit 'm vermoedelijk in hoe hij weet dat ie een nummer verder moet als je op de cassettespeler vooruitspoelt. Maw, als je op FF drukt, gaat hij ook echt een nummer vooruit, erg geestig. Je spoelt twee seconden vooruit en drukt dan weer op play en dan is ie een nummer verder (of terug). Indexscan werkt niet omdat indexscan een paar seconden terugspoelt als hij het nummer 'gevonden' heeft (om aan het begin van het nummer te komen) en dat is voor deze MP3-speler weer een teken om een nummer terug te gaan. Je zit dan dus in een loop. Thuis werkt dit feilloos en in de Volvo doet ie nummers-skippen het zo nu en dan. Ik vermoed dat dit door de autoreverse en de keuze hoe de cassette in te leggen komt waar ie nog even geen raad mee weet. Ik ben dit nog aan het uitzoeken.
Het is een grappige oplossing zonder snoeren en als MP3-speler los is het ook een erg leuk ding. Wat mij verder aanspreekt is dat je de muziek op SD-cards zet (dus meerdere meenemen kan ook). Er zit een autolader in, laden via usb kan met meegeleverde stekker en er zit ook een gewone 220v adaptor bij. Accu gaat inmiddels 6 uur mee.
Minpuntjes: bijgeleverder koptelefoon (die je gelukkig niet nodig hebt in de auto) is van matige kwaliteit, SD-cards mogen 'slechts' max 2gb zijn, en in tegenstelling tot reguliere MP3-spelers heb je weinig instellingen/functies. Play & pause, harder, zachter, nummer vooruit en achteruit en 5 preset equalizerstanden en dat is het. Geen navigatiestructuur dus. Zou ook onmogelijk te bedienen zijn in de auto.
Voor mij een geestige oplossing zonder draden om toch gewoon de SC805 te houden voorlopig.