Webasto standkachel, schuifdaken en hemelrenovatiedag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mark,
Ik heb het formulier op de mail gedaan, ze zijn hier aan boord alleen met het netwerk aan het goochelen, en ik weet niet of het nu aankomt, mijn mailzooi is een beetje in de war, ik ben er dus, met de 740 want die heeft een gare hemel, mag eventueel als demoauto gebruikt worden als daar behoefte aan is.

Groeten,Co.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Nee, helaas heb ik niet de luxe van een garage, een standkachel lijkt me een alternatief.
Het energieverbruik lijkt me meevallen. Komt denk ik ook doordat een koude motor veel meer verbruikt dan eentje die al redelijk op temperatuur is. Je bent dus enerzijds meer kwijt voor het verwarmen, maar je bespaart weer iets na de start.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Co, ik zet je op de lijst.
De opmerking over je demoauto neem ik aan voor kennisgeving. Als we er wat mee kunnen (en dat laat ik aan Webaso over) kom ik erop terug.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb zelf ook een standkachel in mijn 940. Het is weliswaar een Volvo kachel, maar die komt ongetwijfeld ook van een van de bekende leveranciers. Werkt super en zoals Jan al zegt is het meerverbruik bijna niet meetbaar. Je krijgt er wel een hoop comfort voor terug.
Kan helaas niet naar de Webasto avond komen maar ben wel geinteresseerd in de vraag wat voor onderhoud een dergelijke kachel nodig heeft.
In de handleiding kan ik hierover niets terugvinden. Wie wil dit voor mij navragen en op het forum terugkoppelen?!
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
heb ook een 940 standkachel (volvo accessoire). Verbruik in gebruiksaanwzijzing is bij benzine zo uit mijn hoofd 0.6 l/uur.
mijn vraag was dan ook hoe lang brandt de kachel dan. Antwoord hierboven gegeven 0,5 - 1 uur. Dus voor een euro per dag (of minder)
heb je je auto lekker warm en ijsvrij.
ik wil mijn standkachel graag gaan gebruiken maar zou deze wel eerst na willen kijken/willen schoonmaken. Dus als iemand hier informatie over/ervaring mee heeft houdook ik me aanbevolen (in mijn gebruiksaanwijzing staat hoe de klok ingesteld moet worden en een plaatje van de kachel. erg summier dus)
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
De standkachel die op mijn s80 zit als origineel Volvo accessoire is van Webasto. Bij aankoop van de auto was de standkachel niet in orde en de garage heeft die voor de aflevering vernieuwd. En op de oude kachel stond als fabrikant Webasto. Is trouwens bij een s80 wel een hele operatie, de kachel zit linksvoor achter de bumper weggewerkt dus als je er bij moet dan dien je dus de gehele voorbumper te demonteren.
Zoals iemand al opmerkte is het meerverbruik van de standkachel minimaal doordat je koude start practisch wegvalt of maar heel kort is. Ik heb begrepen van mijn dealer dat de standkachel na twee jaar schoongemaakt dient te worden om de levensduur niet te bekorten. Maar ook in mijn instructieboekje wordt hierover door Volvo niets gezegd. Een goeie vraag dus voor de themadag.
Grtx, Jan.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Richard, Volvisti
swedish240 schreef : Het is weliswaar een Volvo kachel, maar die komt ongetwijfeld ook van een van de bekende leveranciers.
De standkachel (op brandstof) die Volvo op de 700/90(0) geleverd heeft, is van Ardic. Zelfs de naam van het type 091-B of 091-D is van Ardic overgenomen als ik me niet vergis.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe komen we dan aan onderhoudsgegevens voor dit type, heb jij daar een idee van?
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
De gegevens van een 091-B (de benzine uitvoering) heb ik nog wel ergens liggen.
Pieter
- V700 register
- Nieuw lid
-