Webasto standkachel, schuifdaken en hemelrenovatiedag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2007 19:51 #1062216
door V700 register
Hallo allemaal,
Graag wil ik jullie er nog even op wijzen dat er aankomende 8 december in kampen bij Webasto een standkachel, hemelrenovatie en schuifdaken themadag wordt georganiseerd.
Meer informatie is er te vinden in de laatste factor en in de kalender hier op de site.
Inschrijven via het aanmeldingsformulier voor sleutel/themadagen.

Veel groeten
Pieter van Laarhoven
Webasto standkachel, schuifdaken en hemelrenovatiedag is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Graag wil ik jullie er nog even op wijzen dat er aankomende 8 december in kampen bij Webasto een standkachel, hemelrenovatie en schuifdaken themadag wordt georganiseerd.
Meer informatie is er te vinden in de laatste factor en in de kalender hier op de site.
Inschrijven via het aanmeldingsformulier voor sleutel/themadagen.

Veel groeten
Pieter van Laarhoven
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2007 21:55 #1181272
door V700 register
Als regio-coordinator heb ik een aanvulling:

Het wordt GEEN sleuteldag.

Zoals Pieter omschrijft wordt het een leerzame bijeenkomst om wat op te steken over standkachels, hemelrenovatie en schuifdaken. Helaas kan er niet gesleuteld worden want daar is deze dag niet voor bedoeld. Wel kunt u dingen vragen, eventueel materialen kopen en thuis uw standkachel, hemel of schuifdak repareren.
Het <a href="/?q=node/4829">aanmeldformulier</a> vindt u hier.
Beantwoord door V700 register in topic aanvulling
Als regio-coordinator heb ik een aanvulling:

Het wordt GEEN sleuteldag.

Zoals Pieter omschrijft wordt het een leerzame bijeenkomst om wat op te steken over standkachels, hemelrenovatie en schuifdaken. Helaas kan er niet gesleuteld worden want daar is deze dag niet voor bedoeld. Wel kunt u dingen vragen, eventueel materialen kopen en thuis uw standkachel, hemel of schuifdak repareren.
Het <a href="/?q=node/4829">aanmeldformulier</a> vindt u hier.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2007 23:32 #1181296
door Jan Snijder
Ik zal er zijn op 8 december. Weliswaar heb ik geen Volvo met schuifdak, maar één van mijn MB's is uitgerust met een schuifdak van dit merk, waarbij de linkerzijde van de snor enige renovatie behoeft. Dus ik hoop er de nodige nuttige info op te doen en wellicht kan Pieter mij behulpzaam zijn om e.e.a. te repareren.
En voor de puristen , wees niet bang, ik zal mijn Ster niet meenemen naar Kampen, maar Pieter het probleem aan de hand van een aantal foto's voorleggen.
Ik verheug me op deze themadag en mijn aanmeldingsformulier ligt reeds in de mailbox van onze secretaris.
Grtx, Jan.
Beantwoord door Jan Snijder in topic Ik ben van de partij.
Ik zal er zijn op 8 december. Weliswaar heb ik geen Volvo met schuifdak, maar één van mijn MB's is uitgerust met een schuifdak van dit merk, waarbij de linkerzijde van de snor enige renovatie behoeft. Dus ik hoop er de nodige nuttige info op te doen en wellicht kan Pieter mij behulpzaam zijn om e.e.a. te repareren.
En voor de puristen , wees niet bang, ik zal mijn Ster niet meenemen naar Kampen, maar Pieter het probleem aan de hand van een aantal foto's voorleggen.
Ik verheug me op deze themadag en mijn aanmeldingsformulier ligt reeds in de mailbox van onze secretaris.
Grtx, Jan.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2007 23:38 #1181297
door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Standkachel
Zo'n standkachel lijkt me wel wat. Nooit geen raampjes meer krabben enz. Ben er benieuwd naar de mogelijkheden, hoe het precies werkt etc.
Count me in.
Count me in.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2007 23:39 #1181299
door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Ik hoop dat ik kan komen, maar m'n schoonzusje is daags van te voren jarig. Dus of dat gaat lukken?
Het opnieuw bekleden van een hemel lijkt me interessant (al heeft mijn 945 dat nog niet nodig) en ook wil ik graag meer weten over die standkachels (je weet maar nooit wanneer het weer eens echt koud wordt).
Groetjes
Mathy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Maybe
Hallo Volvisti
Ik hoop dat ik kan komen, maar m'n schoonzusje is daags van te voren jarig. Dus of dat gaat lukken?
Het opnieuw bekleden van een hemel lijkt me interessant (al heeft mijn 945 dat nog niet nodig) en ook wil ik graag meer weten over die standkachels (je weet maar nooit wanneer het weer eens echt koud wordt).
Groetjes
Mathy
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2007 23:46 #1181301
door Jan Snijder
Zo'n standkachel is inderdaad een hele fijne accessoire. Ik heb er eentje in de s80. Je kunt twee tijden per dag instellen en dan is de auto op het ingestelde tijdstip lekker warm en met ontdooide ruiten. Afhankelijk van de buitentemperatuur slaat de kachel een half uur tot ruim een uur vantevoren aan.En aangezien dit proces via het koelwater van de motor plaatsvindt, is de koude start niet meer zo belastend voor de motor.
Lachen hoor, de auto staat pal langs de stoep en als mensen in alle vroegte hun hondje uitlaten en de kachel slaat op dat moment aan, dan schrikken ze zich het rambam.
Het is voor mij de eerste keer dat ik dit in een auto heb, maar ik vind het een nuttig en zeer aangename optie.
Grtx, Jan.
Beantwoord door Jan Snijder in topic standkachel.
Zo'n standkachel is inderdaad een hele fijne accessoire. Ik heb er eentje in de s80. Je kunt twee tijden per dag instellen en dan is de auto op het ingestelde tijdstip lekker warm en met ontdooide ruiten. Afhankelijk van de buitentemperatuur slaat de kachel een half uur tot ruim een uur vantevoren aan.En aangezien dit proces via het koelwater van de motor plaatsvindt, is de koude start niet meer zo belastend voor de motor.
Lachen hoor, de auto staat pal langs de stoep en als mensen in alle vroegte hun hondje uitlaten en de kachel slaat op dat moment aan, dan schrikken ze zich het rambam.
Het is voor mij de eerste keer dat ik dit in een auto heb, maar ik vind het een nuttig en zeer aangename optie.
Grtx, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2007 19:06 #1181329
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook een standkachel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2007 19:09 #1181330
door V700 register
Interessant, alvast een kort vraagje aan Jan:
Hoe is het energieverbruik van de standkachel?
De rest van de vragen komen 8 december wel.
Tot dan.
Beantwoord door V700 register in topic Vraagje aan Jan
Interessant, alvast een kort vraagje aan Jan:
Hoe is het energieverbruik van de standkachel?
De rest van de vragen komen 8 december wel.
Tot dan.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2007 19:37 #1181332
door Jan Snijder
Hallo Siebren,
bij iedere dag gebruik in de winter/vroege voorjaar ( ik moet wel zeggen dat we nog niet echte strenge vorst hebben gehad) is het meerverbruik nauwelijks meetbaar.
Ik denk nog geen 2%. Vanaf begin februari( 17000 km) heb ik gemiddeld 1: 14,3 met de auto gereden. En dat is echt gemeten, de boordcomputer is aanzienlijk optimistischer met een gemiddeld verbruik van 6,1 ltr per 100km.
@ Mark, ik ben vaak te lui om de auto in de schuur te zetten en ik wilde in het begin mijn standkachel natuurlijk uitgebreid testen.
Groeten, Jan
Beantwoord door Jan Snijder in topic Energieverbruik.
Hallo Siebren,
bij iedere dag gebruik in de winter/vroege voorjaar ( ik moet wel zeggen dat we nog niet echte strenge vorst hebben gehad) is het meerverbruik nauwelijks meetbaar.
Ik denk nog geen 2%. Vanaf begin februari( 17000 km) heb ik gemiddeld 1: 14,3 met de auto gereden. En dat is echt gemeten, de boordcomputer is aanzienlijk optimistischer met een gemiddeld verbruik van 6,1 ltr per 100km.
@ Mark, ik ben vaak te lui om de auto in de schuur te zetten en ik wilde in het begin mijn standkachel natuurlijk uitgebreid testen.
Groeten, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2007 21:06 #1181335
door V700 register
Bedankt voor het antwoord. Ik ga mij direct inschrijven voor 8 december.

Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Bedankt voor het antwoord. Ik ga mij direct inschrijven voor 8 december.

Moderators: Jerry Stam