gespot: wolf in schaapskleren, oude 740 sedan met V8

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2007 20:34 #1181463 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jerry,   Van zowel

Jerry,

Van zowel een big als een smallblock is de blokhoek 90 graden, de enige uitzondering was de buick-motor die nu Rover heet dat was een 60 graden V8. die gaat dus met gemak in een Volvo, er is alleen geen reden om dat te doen, die heeft nog minder pk's als een 960 dus dat schiet niet op. De breedte is groter omdat een big block een grotere slag heeft en ook een grotere boring natuurlijk.

Groeten,Co.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2007 07:06 #1181479 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Magda?

Allemaal leuk en aardig, Maar naar mijn weten zijn er geen 740's uitgerust met een V8 en aangezien er op het kenteken staat hoeveel cilinders een auto heeft en deze bij de APK gecontrolleerd wordt vraag ik mij dan ook af of dit zomaar door de RDW is toegestaan daar ik met mijn extra kilootjes ook wel eens bij het stoplicht als eerste weg wil zijn ;-)

• Niels van Wieringen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2007 12:31 #1181490 door Niels van Wieringen
Beantwoord door Niels van Wieringen in topic de bougiekabels bovenlangs

de bougiekabels bovenlangs het uitlaatspruitstuk en de aansluiting van de waterpomp op het inlaatspruitstuk alsook de dynamo in het midden doen mij toch echt niet aan een standaard chebby 350 denken.

dat de onsteking achterop staat wil nog niks zeggen, maar inderdaad, bijna alle frots hebben die voorop staan om die ellende makkelijk af te kunnen stellen.

Gezien de ruimte onder de kap en positie van de dynamo ging ik er bij de eerste foto gemakshalve even vanuit dat er een mustangblokje in geplakt was. Dat die rood geverfd is een chrome klepdeksels heeft, evenals wat edelbrock meuk, zegt natuurlijk niks.

het volvo penta verhaal klinkt aannemelijk, maar 400ci in die ruimte? Ik vind het blok er wat klein uitzien.

Het zal wel een chevy 305 zijn met marine kit.

denk ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2007 19:49 #1181510 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fout
Bij de APK wordt het aantal cilinders niet meer gecheckt, je mag dus gewoon een 8-cilinder er in plakken en je komt gewoon /als de emissie tenminste goed is/ door de APK.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2008 00:15 #1216321 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Arjen Tolk
Daar is ie waarschijnlijk van. Het is een filiaalhouder van een Kwik Fit vestiging in Den Haag. Als hobby doet ie nog wel eens mee an races maar vooral bouwt hij V8 blokken in Volvos. In Amerika was daar blijkbaar een ombouwpakket voorhanden voor slechts 270 $  oid  <a href=" www.jagsthatrun.com/Volvo-700_Order.html ">HIER KLKKEN ( exclusief motor heheheh) maar daar zit volgens hem alles in wat je allemaal nodig hebt zoals andere  motorsteunen en nog veel meer wat ik nu inmiddels alweer vergeten ben. Een Lada had ie trouwens ook al omgebouwd...

Groet R

<a href=" www.jagsthatrun.com/Pages/Volvo_700_V-8.html " target="_blank">hier nog meer leuks 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC