Volvo zonder sleepoog achter.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Kan zo'n kabeltje dan nog wel in "de kelder" van je auto?
Of moet je het reservewiel thuis laten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
André,
hij ligt lekker opgeborgen in het kabelgat d.w.z. in de binnenkant van het reservewiel. Past precies. Maar de dikte is niet zo spectaculair. Ik gebruik daarvoor polypropyleen-touw wat we op onze schepen gebruiken om de wrijfhouten mee langs de huid te hangen. Handzaam dus en toch beresterk. Want de touwen die we voor het afmeren gebruiken, diameter 36 en 42 mm, tsja, die passen niet in het kabelgat van een Volvo.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eh Bas,
Ben ik nou gek, als je een trekhaak hebt heb je toch helemaal geen trekoog nodig, er zit dan een hevy duty trekoog op, als je daar geen 940 mee kan trekken zitten de bouten los. Als trekkordje gebruik ik een aan weerskanten tegengesplitst stukje 3/4" nylonkabel, heb ik laatst met de tractor een boomstronk mee losgetrokken, geschatte trekkracht van de Ferguson in LowLow, een tonnetje of 3, kabel gaf geen krimp stronk wel en de achterbanden van de tractor rookten.
Groeten,Co.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik weet dat de trekhaak ook een sleepkabel met volvo kan hebben, ik vond het alleen raar dat de montage van je trekhaak, je het sleepoog kost, wat dus overigens van hard-plastic is?!!?!?
Anyway, mijn sleepkabel heeft net als vele andere, een haak met veiligheidssluiting, maar die past dus niet on de stang van de trekhaak. De haak om de kabel slaan kan natuurlijk ook, maar dan wordt de verbinding tussen oog en kabel ongelijkmatig belast, ten koste van de levensduus.
Overigens brak de sleepkabel omdat ik moest stoppen voor een tering-bus van connexxion, die ondanks mijn getoeter breed grijnzend met zijn 15 meter Volvo voor mij langs reed. Ik had Godverdegodver voorrang........maar goed, ik ben er al overheen....
Ik moest dus stoppen, Klaas dus ook en bij het wegrijden werd de kabel helemaal overbelast doordat ik de bocht al in gegaan was, en Klaas nog rechtuit de kruising op moest. De kabel brak uiteindelijk op het sleepoog, en de vakkundig door Klaas aangebrachte knoop bleef weer wel zitten toen de kabel 10 cm verderop in het touw, weer brak.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
swedish240 schreef : Heb al jaren een tweedelige sleepstang. Lijkt in het begin akelig, je rijdt immers erg dicht achter elkaar, maar werkt perfect. Je kunt er flink mee doorrijden, het voordeel is dat je niet op elkaar botst als je plotseling moet remmen of de getrokken auto remt niet meer.
Als een wagen niet meer remt dan moet je die laten trekken, je moet alleen wel heel goed op elkaar ingespeeld zijn......
- V700 register
- Nieuw lid
-
struis schreef :
Rijkswaterstaat heeft een hijsband bij zich om gestrande voertuigen mee weg te trekken.
Voor een group-by kan ik misschien wel wat regelen.
Gaaf, weer een groupbuy, kicken man........
Ik ga denk ik weer meedoen.....
- André Struis
- Nieuw lid
-
Blijkt alleen dan niet elke Navara in Zuid-Holland dezelfde sleepkabel bij zich heeft...............
De "raderen" draaien dus nog even!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik laat deze groupbuy waarschijnlijk even aan mij voorbij gaan, ik heb ondertussen een prachtig stuk oranje scheepstouw bekomen met gesplitste ogen eraan en dat zou de truc moeten doen als ik eens iemand moet slepen.
Jan, hartelijk bedankt voor deze onverwachte verrassing.