Volvo zonder sleepoog achter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kwam er vandaag achter dat mijn 940 helemaal geen sleepoog heeft aan de achterkant.
Ja, de achterkant, want ik moest een zeker forumlid uit de bossche avondspits trekken.
(Hij zal zich vanavond wel melden, omdat ie denk ik op zoek zal gaan naar een nieuwe ventilator.....)
Anyway, ik weet nu vier dingen meer dan voor vanavond half 6.
- Mijn 940 is in staat om zonder al te veel problemen een 940 estate te trekken.
- Koop geen sleepkabel van het merk Tow-Hook, zo'n rekkabel die 2800 kilo kan hebben, want die is niet sterk genoeg om een 940 te sleuren, hij brak twee keer.
- Het stuk zwart plasic wat in mijn kofferbak lag bij aankoop, is dus een reservesleepoog, maar die kun je er pas op zetten als je de trekhaak verwijderd. Omdat de beugel van de haak met plaatje geleverd wordt waar de contactdoos opvast zit, is dat niet echt 1-2-3 gedaan.
- een vastgelopen electrieke koelvin stink, als ie affikt, echt gruwelijk.
Ergo: Welke sleepkabels zijn aan te raden?
Ik zit zelf aan een sleepstok te denken, maar die is ook maar twee meter of zo, ook niet echt gemakkelijk.
Suggesties?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik weet nog twee dingen:
- Met een Volvo 940 kun je het beste in DenBosch wonen, daar wonen de hulptroepen.
- Na 8 uur in de avond is het lastig een koelvin zoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
verhaal Bas,
Ja hij heeft zich inderdaad al gemeld.
Sleepkabel ellende heb ik zelf ook reeds meegemaakt toen ik met mijn<a href=" capriceclassic.web-log.nl/capriceclassic..._tshirt_014web_1.jpg " target="_blank"> capriceclassic.web-log.nl/capriceclassic..._tshirt_014web_1.jpg " target="_blank">Chevrolet caprice</a><a href=" capriceclassic.web-log.nl/capriceclassic/ " target="_blank">
de <a href=" capriceclassic.web-log.nl/capriceclassic...estate_004_web_1.jpg " target="_blank">740estate </a>op sleeptouw nam. Ik trok op en de 740 bleef staan. Inderdaad sleepkabel gebroken.
Nieuwe gekocht brak ook onderweg. Dus ook ik ben nieuwsgierig naar het antwoord op de vraag van Bas.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb ook even gekijken en inderdaad geen sleepoog achter op mijn 960.
Wel een trekhaak ...
Overigens heb ik ooit bij de betere vakhandel een 5-tons-kabel gekocht. En met plezier want een keer een 500SEC uit het mulle zand en een grote Ford-bus uit het natte gras doe je niet zo makkelijk met een Gamma-kabel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het beste werkt een hijsband die een ton of 5 mag hebben en een meter of 3 lang lijkt mij genoeg.
Aangezien ik die zelf ook bijna nooit in de auto heb liggen gebruik ik meestal een sleep kabel ooit gekocht bij de halforts geloof ik.
Het ding is van touw en ongeveer 2 cm dik en 2 meter lang.
Gebruik hem nu al een jaar of 10 zonder problemen en het enigste wat er wel eens breekt zijn de sleepogen van de getrokken auto's als die wat ruw de koppeling laten opkomen of te hard remmen.
En geen sleepoog achter hebben ivm een trekhaak lijkt me geen probleem omdat de trekhaak vast genoeg zit voor dit werk.
Mvg Jerry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je een sleepoog achter ? dan heb je geen trekhaak
Heb je een trekhaak ? dan heb je geen sleepoog!
Want ,...het sleepoog zit op dezelfde (4 bouten) bevestiging als die van een trekhaak en allebei kan niet (tenminste,....Volvo 760GLE 1982)

- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Ik maak mijn eigen sleepkabeltje(s). Een degelijk stuk scheepstouw waar ik aan beide kanten een mooi oog in splits ( ik ben tenslotte schipper geweest) en daar durf ik gerust een paar ton auto mee te trekken. De kabel dan, want voor m'n Volvootje met automaat is dat natuurlijk niet echt aan te bevelen. En een breuk heb ik nog nooit gehad. Ik heb mijn vader weleens met zijn 850 een km of veertig op sleeptouw gehad, een aantal jaren geleden.
Grtx, Jan.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Rijkswaterstaat heeft een hijsband bij zich om gestrande voertuigen mee weg te trekken.
Ik zal morgen een kijken hoeveel hijs- trek- kracht deze hebben.
Zo'n Nissan Navara is wel beresterk, als die daar mee heel blijft!
Voor een group-by kan ik misschien wel wat regelen.
- André Struis
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Volvisti
hdalhuisen schreef : Heb je een sleepoog achter ? dan heb je geen trekhaak
Heb je een trekhaak ? dan heb je geen sleepoog!
Want ,...het sleepoog zit op dezelfde (4 bouten) bevestiging als die van een trekhaak en allebei kan niet (tenminste,....Volvo 760GLE 1982)
Volgens mij is dat bij alle bakstenen zo.
Groetjes
Mathy